Obravnava prijav: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
 
(14 vmesnih redakcij 3 uporabnikov ni prikazanih)
Vrstica 1: Vrstica 1:
== '''Zadeva: Obravnava prijav - V USKLAJEVANJU'''  ==
== '''Zadeva: Obravnava prijav v postopku po uradni dolžnosti'''  ==


'''Datum odgovora:''' 10. 5. 2024<br>'''Status uporabnika: '''uradna oseba, ki vodi upravni postopek&nbsp;
'''Datum odgovora:''' 10. 5. 2024<br>'''Status uporabnika: '''uradna oseba, ki vodi upravni postopek&nbsp;
Vrstica 5: Vrstica 5:
== '''Vprašanje:'''  ==
== '''Vprašanje:'''  ==


<p style="text-align: justify;">Stranka vloži prijavo (na primer na Upravno inšpekcijo). Ali je inšpektor dolžan prijavitelja seznaniti kdaj približno ga bo obvestil o sprejetih ukrepih oziroma ustavitvi postopka in ali bo njegovo prijavo obravnaval prioritetno ali ne in zakaj (glede na strateške usmeritve za obravnavo prijav, ki jih imajo inšpekcije javno objavljene)? Ali ima prijavitelj na voljo kakšno pravno sredstvo zoper odgovor inšpektorja (npr. če inšpektor njegove prijave ne uvrsti med prioritete)?</p>
<p style="text-align: justify;">Stranka vloži prijavo inšpekcijskemu organu. Ali je inšpektor dolžan prijavitelja seznaniti, kdaj približno ga bo obvestil o sprejetih ukrepih oziroma ustavitvi postopka in ali bo njegovo prijavo obravnaval prioritetno ali ne in zakaj, glede na strateške usmeritve za obravnavo prijav, ki jih inšpekcije javno objavijo?</p>
<p style="text-align: justify;">Ali ima prijavitelj na voljo kako pravno sredstvo zoper odgovor inšpektorja, npr. če inšpektor njegove prijave ne uvrsti med prioritete?</p>


== '''Odgovor:'''  ==
== '''Odgovor:'''  ==


<p>'''Organ prejema vloge (prijave, sporočila, pritožbe, itd) po pošti, po elektronski pošti ali neposredno na sedežu organa.&nbsp; Če je vloga poslana preko e-pošte, '''informacijski sistem za vodenje evidence dokumentarnega gradiva organa prejem vloge '''samodejno potrdi s povratnim sporočilom v elektronski obliki''', ki vsebuje navedbo prejetega sporočila ali njegovo celotno vsebino, datum in čas prejema. '''&nbsp;&nbsp;Stranki''', ki odda vlogo ali drug dokument v fizični obliki, javni uslužbenec '''na njeno zahtevo potrdi prejem'''. Javni uslužbenec prejem lahko potrdi na kopiji dokumenta z navedbo organa, ki je dokument prejel, in datuma ter s svojim podpisom (glej '''42. člen Uredbe o upravnem poslovanju '''(Uradni list RS, št. 9/18 in nadalj.). Zato inšpektor ni dolžan prijavitelju pošiljati nobenih naknadnih obvestil o prejemu prijave ali ga seznanjati, kako bo obravnaval njegovo prijavo. V skladu s sklepom Vlade RS št. 06100-4/2015/15 z dne 2. aprila 2015), ministrstva, inšpektorati v njihovi sestavi in inšpekcije, ki delujejo v ministrstvih, na svojih spletnih straneh objavijo kriterije za določanje prioritetnih inšpekcijskih nadzorov, upoštevaje oceno tveganja na posameznem področju, vendar je odločitev o tem, kako bo prijava rangirana, glede na usmeritve za obravnavo prijav, stvar notranjega dela organa in za njo inšpektor neposredno odgovarja vodstvu inšpektorata.</p>
<p style="text-align: justify;">Organ prejema vloge (prijave, sporočila, pritožbe, itd) po pošti, po elektronski pošti ali neposredno na sedežu organa. Če je vloga poslana preko e-pošte, informacijski sistem za vodenje evidence dokumentarnega gradiva organa prejem vloge samodejno potrdi s povratnim sporočilom v elektronski obliki, ki vsebuje navedbo prejetega sporočila ali njegovo celotno vsebino, datum in čas prejema. '''Stranki''', ki odda vlogo ali drug dokument v fizični obliki, javni uslužbenec '''na njeno zahtevo potrdi prejem'''. Javni uslužbenec prejem lahko potrdi na kopiji dokumenta z navedbo organa, ki je dokument prejel, in datuma ter s svojim podpisom (glej [https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=URED6937 42. člen Uredbe o upravnem poslovanju] (UPP, Ur. l. RS, št. 9/18 in nasl.).</p>
<p><strong style="font-size: 14.4px;">24. člen ZIN</strong><span style="font-size: 14.4px;"> namreč </span><strong style="font-size: 14.4px;">inšpektorju nalaga, da mora obravnavati prijave, pritožbe, sporočila in druge vloge</strong><span style="font-size: 14.4px;"> v zadevah iz svoje pristojnosti in </span><strong style="font-size: 14.4px;">vlagatelje na njihovo zahtevo obvestiti o svojih ukrepih najkasneje po opravljenem nadzoru in sprejetem zadnjem ukrepu oziroma ustavitvi postopka</strong><span style="font-size: 14.4px;">. Iz navedenega sledi, da je inšpektor dolžan </span><strong style="font-size: 14.4px;">le vlagatelja, ki je to zahteval,</strong><span style="font-size: 14.4px;"> obvestiti o svojih ukrepih ali ustavitvi postopka, </span><strong style="font-size: 14.4px;">ni pa ga dolžan obveščati o poteku postopka. O poteku postopka se obvešča le osebe na podlagi sedmega odstavka 82. člena ZUP (glej še </strong><strong style="font-size: 14.4px;">43. člen </strong><strong style="font-size: 14.4px;">in&nbsp;</strong><strong style="font-size: 14.4px;">229. člen ZUP</strong><strong style="font-size: 14.4px;">), torej bi bil lahko prijavitelj, ki na podlagi ZIN nima statusa stranke postopka, o poteku postopka obveščen le, če bi ta status pridobil.</strong></p>
<p style="text-align: justify;">'''Prijavitelj '''pa praviloma po določbah [https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO3209 Zakona o inšpekcijskem nadzoru] (ZIN, Ur. l. RS, št. 56/02 in nasl., glej zlasti 24. člen) '''ni stranka v postopku''' (več o tem v Kovač (ur.), Inšpekcijski nadzor, 2016, glej komentarje k posameznim določbam ZIN). '''ZIN pa vendar prijavitelju daje pravico biti obveščen o ukrepih oziroma rezultatih postopka, če to zahteva, pri čemer to velja šele po zaključku postopka.'''</p>
<p>'''ZIN''' '''ne določa, v kakšnem času mora organ prijavitelja obvestiti o svojih ukrepih'''. Zato se smiselno upošteva 15-dnevni rok iz 17. člena UUP (po katerem organi odgovarjajo na dopise ne glede na status pošiljatelja). &nbsp;Torej, &nbsp;če se postopek ne uvede, mora inšpektor o tem seznaniti prijavitelja v roku 15 dni od prejema prijave, medtem ko v primeru uvedbe postopka po uradni dolžnosti rok 15 dni za obvestilo o ukrepih ali ustaviti postopka teče šele od zaključka postopka na prvi stopnji in ne že od prejema prijave. Rok 15 dni se šteje od izvršljivosti ukrepa inšpektorja, torej zaradi pravila o nesuspenzivnosti pritožbe po ZIN, v 15 dneh od vročitve odločbe zavezancu.</p>
<p style="text-align: justify;">'''Zato inšpektor ni dolžan prijavitelju pošiljati nobenih naknadnih obvestil o prejemu prijave ali ga seznanjati, ali in kako bo obravnaval njegovo prijavo''', tudi če to prijavitelj izrecno navede v prijavi.</p>
<p>V obvestilo prijavitelju, ki mora biti v obliki dopisa (63. člen UUP) pa se navede le, da je bil postopek uveden in da so bili, glede na ugotovljene nepravilnosti, odrejeni ukrepi v skladu z zakonom in ne npr. detajlna razlaga, kaj in do kdaj mora zavezanec izvesti naloženo, saj slednje velja v razmerju do javne koristi in ne pravnega interesa prijavitelja.</p>
<p style="text-align: justify;">V skladu s sklepom Vlade RS št. 06100-4/2015/15 z dne 2. aprila 2015, ministrstva, inšpektorati v njihovi sestavi in inšpekcije, ki delujejo v ministrstvih, na svojih spletnih straneh objavijo kriterije za določanje prioritetnih inšpekcijskih nadzorov, upoštevaje oceno tveganja na posameznem področju, vendar je odločitev o tem, kako bo prijava rangirana, glede na usmeritve za obravnavo prijav, stvar notranjega dela organa in za njo inšpektor neposredno odgovarja vodstvu inšpektorata. 24. člen ZIN inšpektorju nalaga, da mora obravnavati prijave, pritožbe, sporočila in druge vloge v zadevah iz svoje pristojnosti in vlagatelje na njihovo zahtevo obvestiti o svojih ukrepih najkasneje po opravljenem nadzoru in sprejetem zadnjem ukrepu oziroma ustavitvi postopka. Iz navedenega sledi, da je inšpektor dolžan '''vlagatelja, ki je to zahteval,''' obvestiti o svojih ukrepih ali ustavitvi postopka, '''ni pa ga dolžan obveščati o uvedbi ali poteku postopka.'''</p>
<p>Ker prijava ni vloga po ZUP, niti odgovor inšpektorja na podlagi 24. člena ZIN ne predstavlja odločitve, ampak zgolj informacijo, posledično torej tudi ni pritožbe zoper tak odgovor iz vseh že zgoraj navedenih razlogov.&nbsp;</p>
<p style="text-align: justify;">O poteku postopka se obvešča le osebe na podlagi sedmega odstavka [[Zak:ZUP#82. .C4.8Dlen{{!}}82. člena ZUP]], glej pa tudi [[Zak:ZUP#43. .C4.8Dlen{{!}}43. člen ZUP]] in [[Zak:ZUP#229. .C4.8Dlen{{!}}229. člen ZUP]], ki urejajo pravice oseb z izkazanim pravnim interesom&nbsp;v postopku nadzora nad zavezano glavno stranko. Torej '''bi bil prijavitelj o poteku postopka obveščen po ZUP le, če bi izkazal pravni interes in voljo za vstop v postopek, '''npr. če bi bil z nezakonitim ravnanjem zavezanca neposredno prizadet (več v Kovač (ur.), 2016; prim. tudi Kovač in Kerševan (ur.), Komentar ZUP, komentar k 43., 82. in 142. členu ZUP).&nbsp;</p>
<p>Več o obravnavah prijav glej tudi: Rok za odgovor na prijavo in zahtevo za obvestilo o ukrepih – Upravna Svetovalnica (uni-lj.si) in Način obveščanja prijaviteljev o ukrepih inšpektorata – Upravna Svetovalnica (uni-lj.si)</p>
<p style="text-align: justify;">'''ZIN''' '''ne določa, v kakšnem času mora organ prijavitelja obvestiti o svojih ukrepih. Zato se smiselno upošteva 15-dnevni rok iz '''[https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=URED6937 17. člena UUP], po katerem organi odgovarjajo na dopise pošiljatelja) Torej, če se postopek ne uvede, mora inšpektor o tem seznaniti prijavitelja v roku 15 dni od prejema prijave, medtem ko v primeru uvedbe postopka rok 15 dni za obvestilo teče šele od zaključka postopka na prvi stopnji. Rok 15 dni se šteje od izvršljivosti ukrepa inšpektorja, torej zaradi pravila o nesuspenzivnosti pritožbe po ZIN, v 15 dneh od vročitve odločbe zavezancu.</p>
<p>Sicer pa imajo tako prijavitelj, kot vsaka druga oseba, pravico do informacij javnega značaja v (upravnih) zadevah tudi z vložitvijo vloge na podlagi Zakona o dostopu do informacij javnega značaja&nbsp;(Uradni list RS, št. 51/06 – UPB in novele).</p>
<p style="text-align: justify;">'''V obvestilo prijavitelju''' (brez pravnega interesa), ki mora biti v obliki dopisa (glej [https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=URED6937 63. člen UUP]), se navede le, če/da je bil postopek uveden in da so bili, glede na morebitne ugotovljene nepravilnosti, odrejeni ukrepi v skladu z zakonom. Ne navaja se detajlna razlaga, kaj in do kdaj mora zavezanec izvesti naloženo, saj slednje velja v razmerju do javne koristi in ne pravnega interesa prijavitelja, upoštevati pa je treba tudi varstvo podatkov zavezanca v odnosu do splošne javnosti, kamor sodi prijavitelj (brez pravnega interesa).</p>
<p style="text-align: justify;">'''Ker prijava ni zahteva po ZUP, niti odgovor inšpektorja na podlagi 24. člena ZIN ne predstavlja odločitve,''' ampak zgolj informacijo. Posledično pritožba zoper tak odgovor ni dopustna iz vseh že zgoraj navedenih razlogov. Če bi prijavitelj vendar podal pritožbo, se ta zavrže zaradi nedovoljenosti oziroma neizkazane legitimacije po [[Zak:ZUP#240. .C4.8Dlen{{!}}240. členu ZUP]].</p>
<p style="text-align: justify;">Več o obravnavah prijav glej tudi primer [https://upravna-svetovalnica.fu.uni-lj.si/index.php/Rok_za_odgovor_na_prijavo_in_zahtevo_za_obvestilo_o_ukrepih Rok za odgovor na prijavo in zahtevo za obvestilo o ukrepih] in [https://upravna-svetovalnica.fu.uni-lj.si/index.php/Na%C4%8Din_obve%C5%A1%C4%8Danja_prijaviteljev_o_ukrepih_in%C5%A1pektorata Način obveščanja prijaviteljev o ukrepih inšpektorata]. Imajo pa tako prijavitelj kot vsaka druga oseba brez pravnega interesa pravico do informacij javnega značaja v (upravnih) zadevah tudi z vložitvijo vloge na podlagi [https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO3336 Zakona o dostopu do informacij javnega značaja] (ZDIJZ, Ur. l. RS, št. 24/03 in nasl.)</p>


<br>
<br>''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Pomoč:Politika_zasebnosti{{!}}Politiko zasebnosti]] in [[Pomoč:Splošno_zanikanje_odgovornosti{{!}}zanikanja odgovornosti]].''
<br>''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Pomoč:Politika_zasebnosti{{!}}Politiko zasebnosti]] in [[Pomoč:Splošno_zanikanje_odgovornosti{{!}}zanikanja odgovornosti]].''
[[Category:Upravna inšpekcija, področne inšpekcije, informacijski pooblaščenec in druge oblike nadzora]]
[[Category:Vpogled v spis (pregled dokumentov) in informacije javnega značaja]]


== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==
== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==


<comments />
<comments />

Trenutna redakcija s časom 10:56, 10. maj 2024

Zadeva: Obravnava prijav v postopku po uradni dolžnosti

Datum odgovora: 10. 5. 2024
Status uporabnika: uradna oseba, ki vodi upravni postopek 

Vprašanje:

Stranka vloži prijavo inšpekcijskemu organu. Ali je inšpektor dolžan prijavitelja seznaniti, kdaj približno ga bo obvestil o sprejetih ukrepih oziroma ustavitvi postopka in ali bo njegovo prijavo obravnaval prioritetno ali ne in zakaj, glede na strateške usmeritve za obravnavo prijav, ki jih inšpekcije javno objavijo?

Ali ima prijavitelj na voljo kako pravno sredstvo zoper odgovor inšpektorja, npr. če inšpektor njegove prijave ne uvrsti med prioritete?

Odgovor:

Organ prejema vloge (prijave, sporočila, pritožbe, itd) po pošti, po elektronski pošti ali neposredno na sedežu organa. Če je vloga poslana preko e-pošte, informacijski sistem za vodenje evidence dokumentarnega gradiva organa prejem vloge samodejno potrdi s povratnim sporočilom v elektronski obliki, ki vsebuje navedbo prejetega sporočila ali njegovo celotno vsebino, datum in čas prejema. Stranki, ki odda vlogo ali drug dokument v fizični obliki, javni uslužbenec na njeno zahtevo potrdi prejem. Javni uslužbenec prejem lahko potrdi na kopiji dokumenta z navedbo organa, ki je dokument prejel, in datuma ter s svojim podpisom (glej 42. člen Uredbe o upravnem poslovanju (UPP, Ur. l. RS, št. 9/18 in nasl.).

Prijavitelj pa praviloma po določbah Zakona o inšpekcijskem nadzoru (ZIN, Ur. l. RS, št. 56/02 in nasl., glej zlasti 24. člen) ni stranka v postopku (več o tem v Kovač (ur.), Inšpekcijski nadzor, 2016, glej komentarje k posameznim določbam ZIN). ZIN pa vendar prijavitelju daje pravico biti obveščen o ukrepih oziroma rezultatih postopka, če to zahteva, pri čemer to velja šele po zaključku postopka.

Zato inšpektor ni dolžan prijavitelju pošiljati nobenih naknadnih obvestil o prejemu prijave ali ga seznanjati, ali in kako bo obravnaval njegovo prijavo, tudi če to prijavitelj izrecno navede v prijavi.

V skladu s sklepom Vlade RS št. 06100-4/2015/15 z dne 2. aprila 2015, ministrstva, inšpektorati v njihovi sestavi in inšpekcije, ki delujejo v ministrstvih, na svojih spletnih straneh objavijo kriterije za določanje prioritetnih inšpekcijskih nadzorov, upoštevaje oceno tveganja na posameznem področju, vendar je odločitev o tem, kako bo prijava rangirana, glede na usmeritve za obravnavo prijav, stvar notranjega dela organa in za njo inšpektor neposredno odgovarja vodstvu inšpektorata. 24. člen ZIN inšpektorju nalaga, da mora obravnavati prijave, pritožbe, sporočila in druge vloge v zadevah iz svoje pristojnosti in vlagatelje na njihovo zahtevo obvestiti o svojih ukrepih najkasneje po opravljenem nadzoru in sprejetem zadnjem ukrepu oziroma ustavitvi postopka. Iz navedenega sledi, da je inšpektor dolžan vlagatelja, ki je to zahteval, obvestiti o svojih ukrepih ali ustavitvi postopka, ni pa ga dolžan obveščati o uvedbi ali poteku postopka.

O poteku postopka se obvešča le osebe na podlagi sedmega odstavka 82. člena ZUP, glej pa tudi 43. člen ZUP in 229. člen ZUP, ki urejajo pravice oseb z izkazanim pravnim interesom v postopku nadzora nad zavezano glavno stranko. Torej bi bil prijavitelj o poteku postopka obveščen po ZUP le, če bi izkazal pravni interes in voljo za vstop v postopek, npr. če bi bil z nezakonitim ravnanjem zavezanca neposredno prizadet (več v Kovač (ur.), 2016; prim. tudi Kovač in Kerševan (ur.), Komentar ZUP, komentar k 43., 82. in 142. členu ZUP). 

ZIN ne določa, v kakšnem času mora organ prijavitelja obvestiti o svojih ukrepih. Zato se smiselno upošteva 15-dnevni rok iz 17. člena UUP, po katerem organi odgovarjajo na dopise pošiljatelja) Torej, če se postopek ne uvede, mora inšpektor o tem seznaniti prijavitelja v roku 15 dni od prejema prijave, medtem ko v primeru uvedbe postopka rok 15 dni za obvestilo teče šele od zaključka postopka na prvi stopnji. Rok 15 dni se šteje od izvršljivosti ukrepa inšpektorja, torej zaradi pravila o nesuspenzivnosti pritožbe po ZIN, v 15 dneh od vročitve odločbe zavezancu.

V obvestilo prijavitelju (brez pravnega interesa), ki mora biti v obliki dopisa (glej 63. člen UUP), se navede le, če/da je bil postopek uveden in da so bili, glede na morebitne ugotovljene nepravilnosti, odrejeni ukrepi v skladu z zakonom. Ne navaja se detajlna razlaga, kaj in do kdaj mora zavezanec izvesti naloženo, saj slednje velja v razmerju do javne koristi in ne pravnega interesa prijavitelja, upoštevati pa je treba tudi varstvo podatkov zavezanca v odnosu do splošne javnosti, kamor sodi prijavitelj (brez pravnega interesa).

Ker prijava ni zahteva po ZUP, niti odgovor inšpektorja na podlagi 24. člena ZIN ne predstavlja odločitve, ampak zgolj informacijo. Posledično pritožba zoper tak odgovor ni dopustna iz vseh že zgoraj navedenih razlogov. Če bi prijavitelj vendar podal pritožbo, se ta zavrže zaradi nedovoljenosti oziroma neizkazane legitimacije po 240. členu ZUP.

Več o obravnavah prijav glej tudi primer Rok za odgovor na prijavo in zahtevo za obvestilo o ukrepih in Način obveščanja prijaviteljev o ukrepih inšpektorata. Imajo pa tako prijavitelj kot vsaka druga oseba brez pravnega interesa pravico do informacij javnega značaja v (upravnih) zadevah tudi z vložitvijo vloge na podlagi Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (ZDIJZ, Ur. l. RS, št. 24/03 in nasl.)


Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...