Iz Upravna Svetovalnica
Zadeva: Zapis številke zadeve - V USKLAJEVANJU
Datum odgovora: 31. 5. 2009, dopolnitev 8. 5. 2023
Vprašanje:
Kakšen je pravilen zapis številke zadeve? Kako poteka evidentiranje in arhiviranje upravnih zadev, ki so medsebojno povezane (kadar imamo upravni spis, v kateri se vodi upravna zadeva, ki je v tesni povezavi z drugo upravno zadevo iz drugega upravnega spisa ter se ta upravna spisa združita v povezano zadevo). Ali se takšne upravne spise arhivira ločeno ali skupaj v sklopu združene zadeve?
Odgovor:
Upravni spis je skupek dokumentov, ki se zbirajo v okviru samostojne upravne zadeve (6. člen Uredbe o upravnem poslovanju (UUP, Ur.l. RS, št. 9/18 in novele)).
Vsak upravni spis se evidentira s t.i. številko zadeve, ki je definirana v devetnajsti točki 6. člena UUP, in sicer kot evidenčna oznaka zadeve, ki je sestavljena iz klasifikacijskega znaka, zaporedne številke zadeve v okviru tega znaka in štirimestne letnice nastanka zadeve.
Pravilni zapis številke zadeve tako zajema (primer: 1000-1/2023):
V 55. členu UUP je določeno, da se v primeru oblikovanja ovoja številka zadeve zapiše v eno vrsto, signirani znak pa pod številko zadeve.
Ključna pri oblikovanju številke zadeve pa je opredelitev klasifikacijskega znaka (in s tem vsebine zadeve), katerega določitev je razmeroma zahtevna, z vidika poteka dela pa tudi odgovorna naloga (po Kovač idr., UUP z uvodnimi pojasnili in izvedbenimi akti, 2008, str. 115).
Arhiviranje zadev sledi po rešitvi zadeve, kjer mora uradna oseba pred samim arhiviranjem upravni spis urediti in v zvezi s tem preveriti ustreznost evidentiranja ter izločiti dokumente, ki niso v povezavi s postopkom (po tretjem odstavku 71. člena UUP). Upravne zadeve so zaradi svoje narave odločanja o pravicah in obveznostih pomembne za organe ter se arhivirajo kot trajno gradivo, kar pomeni da se kot tako gradivo hranijo trajno (6. točka drugega odstavka 77. člena UUP).
Povzeto, upravne zadeve se lahko med seboj združuje, če so si le te med seboj povezane (vsebinsko ali formalno), kjer pa se mora vsaka zadeva oz. z njo povezan upravni spis, voditi ločeno pod svojim klasifikacijskim znakom in z ustreznim evidentiranjem t.i. zveze. Upravni spis, ki se vodi naprej in združuje vse upravne spise, ki so bili združeni, se arhivira v celoti, kot isto velja za vse upravne spise, ki so bili združeni (t.i. združene zadeve), ki se tako kot velja za združen skupni spis arhivirajo samostojno in ločeno. S tem se zasleduje in zagotovi celovitost dokumentarnega gradiva, ki dokazuje njegovo nespremenjenost in urejenost (po 5. členu Zakona o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva ter arhivih (ZVDAGA, Ur. l. RS, št. 30/06 in novele)).
Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in Zanikanje odgovornosti.