Odločitev pritožbenega organa, da prvostopenjski organ zadevo odstopi v reševanje pristojnemu organu: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
Vrstica 13: Vrstica 13:
== '''Odgovor:'''  ==
== '''Odgovor:'''  ==


20. člen [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r06/predpis_ZAKO3336.html Zakona o dostopu do informacij javnega značaja] (ZDIJZ, Ur. l. RS, št. 24/2003 in novele) določa, da če organ, ki je prejel zahtevo, ne razpolaga z zahtevano informacijo, mora nemudoma, najpozneje pa v roku 3 delovnih dni od dneva prejema zahteve, odstopiti zahtevo organu, ki je glede na vsebino zahteve pristojen za njeno reševanje, in o tem obvestiti prosilca (odstop vloge določa tudi četrti odstavek [[Zak:ZUP#65._.C4.8Dlen|65. člena ZUP]]). Če pa organ zadeve ne odstopi pristojnemu organu, lahko pride do molka organa, saj mora organ odločiti o vlogi stranke v instrukcijskem roku, kar po 23. členu ZDIJZ znaša 20 delovnih dni. Stranka lahko takoj po izteku instrukcijskega roka vloži pritožbo na pritožbeni organ zaradi molka organa prve stopnje, v tem primeru mora pritožbeni organ najprej zahtevati od organa prve stopnje, naj mu pojasni, zakaj odločbe ni pravočasno izdal in vročil stranki. Če ugotovi, da gre za upravičene razloge na strani organa ali pa za krivdo stranke, določi prvostopenjskemu organu nov rok za izdajo in vročitev odločbe, ki ne sme biti daljši od enega meseca. V primeru, ko pa ne gre za upravičene razloge, mora organ druge stopnje od prvostopenjskega organa zahtevati dokumente zadeve, nakar sam reši zadevo po dokumentih ter izda odločbo ali pa ponovno izvede postopek in nato s svojo odločbo reši zadevo (tretji odstavek [[Zak:ZUP#255._.C4.8Dlen|255. člena ZUP]]). Izjemoma, če drugostopenjski organ spozna, da bo postopek hitreje in bolj ekonomično izvedel organ prve stopnje, naloži slednjemu, naj to stori in v določenem roku pošlje zbrane podatke, na podlagi katerih drugostopenjski organ nato sam reši zadevo. Odgovor je torej, da pritožbeni organ lahko v skladu z [[Zak:ZUP#255._.C4.8Dlen|255. členom ZUP]] naloži prvostopenjskemu organu, da zadevo odstopi v reševanje pristojnemu organu. Tako je odločila tudi informacijska pooblaščenka v svoji odločbi z dne 29. 8. 2008, [http://www.ip-rs.si/fileadmin/user_upload/Pdf/odlocbe/ODLOCBA-MDDSZ4.pdf odločba MDDSZ], glej tretjo (d) točko izreka.  
20. člen [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r06/predpis_ZAKO3336.html Zakona o dostopu do informacij javnega značaja] (ZDIJZ, Ur. l. RS, št. 24/2003 in novele) določa, da če organ, ki je prejel zahtevo, ne razpolaga z zahtevano informacijo, mora nemudoma, najpozneje pa v roku 3 delovnih dni od dneva prejema zahteve, odstopiti zahtevo organu, ki je glede na vsebino zahteve pristojen za njeno reševanje, in o tem obvestiti prosilca. Odstop vloge določa tudi četrti odstavek [[Zak:ZUP#65._.C4.8Dlen|65. člena ZUP]], ki pravi, če organ prejme vlogo in je zanjo nepristojen, pa ni nobenega dvoma komu je treba vlogo poslati, mu jo mora (v skladu z ZDIJZ takoj oziroma v roku 3 delovnih dni) preposlati, sicer vlogo zavrže s sklepom zaradi nepristojnosti. Če pa organ zadeve ne odstopi pristojnemu organu, čeprav ve kateri organ to je, pride do molka organa, saj mora organ odločiti o vlogi stranke v instrukcijskem roku, kar po 23. členu ZDIJZ znaša 20 delovnih dni. Stranka lahko takoj po izteku instrukcijskega roka vloži pritožbo na pritožbeni organ zaradi molka organa prve stopnje, v tem primeru mora pritožbeni organ najprej zahtevati od organa prve stopnje, naj mu pojasni, zakaj odločbe ni pravočasno izdal in vročil stranki. Če ugotovi, da gre za upravičene razloge na strani organa ali pa za krivdo stranke, določi prvostopenjskemu organu nov rok za izdajo in vročitev odločbe, ki ne sme biti daljši od enega meseca. V primeru, ko pa ne gre za upravičene razloge, mora organ druge stopnje od prvostopenjskega organa zahtevati dokumente zadeve, nakar sam reši zadevo po dokumentih ter izda odločbo ali pa ponovno izvede postopek in nato s svojo odločbo reši zadevo (tretji odstavek [[Zak:ZUP#255._.C4.8Dlen|255. člena ZUP]]). Izjemoma, če drugostopenjski organ spozna, da bo postopek hitreje in bolj ekonomično izvedel organ prve stopnje, naloži slednjemu, naj to stori in v določenem roku pošlje zbrane podatke, na podlagi katerih drugostopenjski organ nato sam reši zadevo. Odgovor je torej, da pritožbeni organ lahko v skladu z [[Zak:ZUP#255._.C4.8Dlen|255. členom ZUP]] naloži prvostopenjskemu organu, da zadevo odstopi v reševanje pristojnemu organu v skladu z 20. členom ZDIJZ, tako ravnanje je potrdila tudi informacijska pooblaščenka v svoji odločbi št. 0900-216/2007/. <br>


<br>  
<br>  

Redakcija: 15:40, 27. november 2011

Zadeva: Odločitev pritožbenega organa, da prvostopenjski organ zadevo odstopi v reševanje pristojnemu organu

Datum odgovora: 31. 5. 2009


Vprašanje:

Upravni organ je prejel vlogo za dostop do informacij javnega značaja, katere reševanje ni v njegovi pristojnosti. Vloge ni odstopil pristojnemu organu, ampak je stranko zgolj obvestil z dopisom, kateri organ je pristojen za reševanje njene vloge. Ali lahko pritožbeni organ z odločbo v skladu z 255. členom ZUP naloži prvostopenjskemu organu, da zadevo odstopi v reševanje pristojnemu organu?


Odgovor:

20. člen Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (ZDIJZ, Ur. l. RS, št. 24/2003 in novele) določa, da če organ, ki je prejel zahtevo, ne razpolaga z zahtevano informacijo, mora nemudoma, najpozneje pa v roku 3 delovnih dni od dneva prejema zahteve, odstopiti zahtevo organu, ki je glede na vsebino zahteve pristojen za njeno reševanje, in o tem obvestiti prosilca. Odstop vloge določa tudi četrti odstavek 65. člena ZUP, ki pravi, če organ prejme vlogo in je zanjo nepristojen, pa ni nobenega dvoma komu je treba vlogo poslati, mu jo mora (v skladu z ZDIJZ takoj oziroma v roku 3 delovnih dni) preposlati, sicer vlogo zavrže s sklepom zaradi nepristojnosti. Če pa organ zadeve ne odstopi pristojnemu organu, čeprav ve kateri organ to je, pride do molka organa, saj mora organ odločiti o vlogi stranke v instrukcijskem roku, kar po 23. členu ZDIJZ znaša 20 delovnih dni. Stranka lahko takoj po izteku instrukcijskega roka vloži pritožbo na pritožbeni organ zaradi molka organa prve stopnje, v tem primeru mora pritožbeni organ najprej zahtevati od organa prve stopnje, naj mu pojasni, zakaj odločbe ni pravočasno izdal in vročil stranki. Če ugotovi, da gre za upravičene razloge na strani organa ali pa za krivdo stranke, določi prvostopenjskemu organu nov rok za izdajo in vročitev odločbe, ki ne sme biti daljši od enega meseca. V primeru, ko pa ne gre za upravičene razloge, mora organ druge stopnje od prvostopenjskega organa zahtevati dokumente zadeve, nakar sam reši zadevo po dokumentih ter izda odločbo ali pa ponovno izvede postopek in nato s svojo odločbo reši zadevo (tretji odstavek 255. člena ZUP). Izjemoma, če drugostopenjski organ spozna, da bo postopek hitreje in bolj ekonomično izvedel organ prve stopnje, naloži slednjemu, naj to stori in v določenem roku pošlje zbrane podatke, na podlagi katerih drugostopenjski organ nato sam reši zadevo. Odgovor je torej, da pritožbeni organ lahko v skladu z 255. členom ZUP naloži prvostopenjskemu organu, da zadevo odstopi v reševanje pristojnemu organu v skladu z 20. členom ZDIJZ, tako ravnanje je potrdila tudi informacijska pooblaščenka v svoji odločbi št. 0900-216/2007/.



Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in Zanikanje odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...