Sklep o ustavitvi ali ugotovitvena odločba v inšpekcijskem postopku po izpolnitvi obveznosti iz zapisnika: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
 
(3 vmesne redakcije istega uporabnika niso prikazane)
Vrstica 5: Vrstica 5:
== '''Vprašanje:'''  ==
== '''Vprašanje:'''  ==


Po inšpekcijskem ogledu je bila v zapisniku naložena obveznost (opozorilo po Zakonu o inšpekcijskem nadzru, 33. člen) in stranka je v roku obveznost izpolnila. Inšpekcija je izdala sklep o ustavitvi postopka. Stranka v izjavi na zapisnik vztraja, da ni storila kršitve in zahteva izdajo ugotovitvene odločbe, ne sklepa, zaradi možnosti pritožbe. Inšpekcija je izdala sklep o zavrženju. Stranka je nato vložila zoper sklep pritožbo. Kakšno je pravilno postopanje inšpekcije v teh primerih?<br>
Po inšpekcijskem ogledu je bila v zapisniku naložena obveznost z opozorimo po 33. členu ZIN, stranka je v roku obveznost izpolnila, zato je bil izdan sklep o ustavitvi postopka. Stranka pa je v izjavi na zapisnik oz. pritožbi vztrajala, da ni ravnala neskladno in zahteva izdajo ugotovitvene odločbe, ne sklepa, zaradi možnosti pritožbe. Organ je izdal sklep o zavrženju te zahteve. Stranka je nato vložila zoper sklep o zavrženju pritožbo. Kakšno je pravilno postopanje v takem primeru?<br>


== '''Odgovor:'''  ==
== '''Odgovor:'''  ==


[http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO3209 Zakon o inšpekcijskem nadzoru] (ZIN, Ur. l. RS, št. 43/07 in nasl.) v 33. členu ureja preventivne ukrepe inšpektorjev ter opozorila. ZIN v tem členu določa, da inšpektor „svoje ugotovitve, izrečeno opozorilo ter rok za odpravo pomanjkljivosti navede v zapisniku. Če nepravilnosti niso odpravljene v določenem roku, izreče inšpektor druge ukrepe v skladu z zakonom.”<br>Zaključek inšpekcijskega postopka je brezpogojno vezan na izdajo akta – meritorne odločbe ali sklepa o ustavitvi. (Kovač (ur.)., Inšpekcijski nadzor, 2016, str. 193)<br>Temelj vsake inšpekcijske odločbe je eden ali več ukrepov za vzpostavitev zakonitega stanja in zavarovanja javnega interesa ter morebitne prisilitve zavezanca k izpolnitvi. Ugotovljena protipravnost zavezančevega ravnanja zahteva vzpostavitev zakonitega stanja. V ta namen inšpektor izda odločbo, s katero bodisi prepove protipravna ravnanja (prepovedna odločba), odredi izvršitev ukrepov za vzpostavitev zakonitega stanja (ureditvena odločba) ali naloži denarno obveznost (odmerna odločba) (Kovač (ur.)., Inšpekcijski nadzor, 2016, str. 193 in 194). V navedenem primeru je naložena obveznost izpolnjena, javni interes ni prizadet, torej se inšpekcijski postopek ne bo vodil in za odločbo ni podlage.
[http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO3209 Zakon o inšpekcijskem nadzoru] (ZIN, Ur. l. RS, št. 43/07 in nasl.) v 33. členu ureja preventivne ukrepe inšpektorjev ter opozorila. ZIN v tem členu določa, da inšpektor „svoje ugotovitve, izrečeno opozorilo ter rok za odpravo pomanjkljivosti navede v zapisniku. Če nepravilnosti niso odpravljene v določenem roku, izreče inšpektor druge ukrepe v skladu z zakonom.”<br>Zaključek inšpekcijskega postopka je brezpogojno vezan na izdajo akta – meritorne odločbe ali sklepa o ustavitvi (Kovač (ur.), Inšpekcijski nadzor, 2016, str. 193).


'''V navedenem primeru je torej jasno, da je inšpektor v zapisniku naložil obveznost, ki je bila izpolnjena, zato je inšpektor pravilno ustavil postopek s sklepom.''' Postopek se lahko ustavi s sklepom na podlagi 28. člena ZIN (V primeru, da je v postopku inšpekcijskega nadzora ugotovljeno, da zavezanec ni storil kršitve zakona ali drugega predpisa, inšpektor ustavi postopek. Postopek se ustavi s sklepom ali v obliki zapisa o ustavitvi postopka na koncu zapisnika o inšpekcijskem pregledu, v primeru vzorčenja pa se to navede na spremni dopis, ko je zavezancu poslan izvid analize. V obrazložitvi sklepa oziroma v zapisniku inšpektor navede obseg opravljenega nadzora in razloge za ustavitev postopka). V tem primeru ustavitev na podlagi 28. člena ZIN ni ustrezna, ker je zavezanec vendarle kršil zakon (ali drug predpis). Pač pa pride v poštev ustavitev postopka na podlagi [[Zak:ZUP#135. .C4.8Dlen{{!}}135. člena ZUP]], ker ni (več) razlogov za izdajo odločbe. &nbsp;<br>Podobno situacijo obravnavata tudi sodba Vrhovnega sodišča [http://www.sodnapraksa.si/?doc-2015081111441882 Up 107/2020] ali sodba Upravnega sodišča [http://www.sodnapraksa.si/?doc-2015081111451529 U 159/2018-11]. Vrhovno sodišče v citirani sodbi izrecno pove, da''' iz ZIN ne izhaja, da mora nadzorni organ v primeru, ko oceni, da niso več podane okoliščine, ki bi utemeljevale izrek inšpekcijskega ukrepa z namenom odprave ugotovljenih nepravilnosti oziroma z namenom preprečitve nadaljnjega izvajanja dejanj v nasprotju z zakonom, vseeno izdati odločbo''', in sicer odločbo o ugotovljenih kršitvah zakona (čeprav te ne zahtevajo naložitve inšpekcijskih ukrepov). Iz te sodbe prav tako izhaja, da se postopek ustavi s sklepom na podlagi 135. člena ZUP.<br><br>
Temelj vsake inšpekcijske odločbe je eden ali več ukrepov za vzpostavitev zakonitega stanja in zavarovanja javnega interesa ter morebitne prisilitve zavezanca k izpolnitvi. Ugotovljena protipravnost zavezančevega ravnanja zahteva vzpostavitev zakonitega stanja. V ta namen inšpektor izda odločbo, s katero bodisi prepove protipravna ravnanja (prepovedna odločba), odredi izvršitev ukrepov za vzpostavitev zakonitega stanja (ureditvena odločba) ali naloži denarno obveznost (odmerna odločba) (Kovač (ur.), prav tam, str. 193 in 194). V navedenem primeru je naložena obveznost izpolnjena, javni interes ni prizadet, torej se inšpekcijski postopek ne bo vodil in za odločbo ni podlage.
 
'''V navedenem primeru je torej inšpektor v zapisniku z opozorilom po ZIN naložil obveznost, ki je bila izpolnjena, zato je inšpektor pravilno ustavil postopek s sklepom.''' Postopek se lahko ustavi s sklepom na podlagi 28. člena ZIN (v primeru, da je v postopku inšpekcijskega nadzora ugotovljeno, da zavezanec ni storil kršitve zakona ali drugega predpisa, inšpektor ustavi postopek). Postopek se ustavi s sklepom ali v obliki zapisa o ustavitvi postopka na koncu zapisnika o inšpekcijskem pregledu, v primeru vzorčenja pa se to navede na spremni dopis, ko je zavezancu poslan izvid analize. V obrazložitvi sklepa oziroma v zapisniku inšpektor navede obseg opravljenega nadzora in razloge za ustavitev postopka). '''Sklep o ustavitvi postopka v navezavi z 28. členom ZIN se izda na podlagi '''[[Zak:ZUP#135. .C4.8Dlen{{!}}135. člena ZUP]]''', ker ni (več) razlogov za nadaljnje vodenje postopka in izdajo odločbe. '''
 
Podobno situacijo obravnavata tudi sodba VSRS [http://www.sodnapraksa.si/?doc-2015081111441882 Up 107/2020] ali sodba UPRS [http://www.sodnapraksa.si/?doc-2015081111451529 U 159/2018-11]. Vrhovno sodišče v citirani sodbi izrecno pove, da''' iz ZIN ne izhaja, da mora nadzorni organ v primeru, ko oceni, da niso več podane okoliščine, ki bi utemeljevale izrek inšpekcijskega ukrepa z namenom odprave ugotovljenih nepravilnosti oziroma z namenom preprečitve nadaljnjega izvajanja dejanj v nasprotju z zakonom, vseeno izdati odločbo''', in sicer odločbo o ugotovljenih kršitvah zakona (čeprav te ne zahtevajo naložitve inšpekcijskih ukrepov). Iz te sodbe prav tako izhaja, da se postopek zato ustavi s sklepom na podlagi 135. člena ZUP.
 
Pritožbo zoper sklep o zavrženju zahteve za izdajo ugotovitvene odločbe v danem primeru bi bilo treba zavrniti kot neutemeljeno.<br>
<br>''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Pomoč:Politika_zasebnosti{{!}}Politiko zasebnosti]] in [[Pomoč:Splošno_zanikanje_odgovornosti{{!}}zanikanja odgovornosti]].''
<br>''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Pomoč:Politika_zasebnosti{{!}}Politiko zasebnosti]] in [[Pomoč:Splošno_zanikanje_odgovornosti{{!}}zanikanja odgovornosti]].''



Trenutna redakcija s časom 11:26, 23. september 2023

Zadeva: Sklep o ustavitvi ali ugotovitvena odločba v inšpekcijskem postopku po izpolnitvi obveznosti iz zapisnika

Datum odgovora: 5. 9. 2023
Status uporabnika: uradna oseba, ki vodi upravni postopek

Vprašanje:

Po inšpekcijskem ogledu je bila v zapisniku naložena obveznost z opozorimo po 33. členu ZIN, stranka je v roku obveznost izpolnila, zato je bil izdan sklep o ustavitvi postopka. Stranka pa je v izjavi na zapisnik oz. pritožbi vztrajala, da ni ravnala neskladno in zahteva izdajo ugotovitvene odločbe, ne sklepa, zaradi možnosti pritožbe. Organ je izdal sklep o zavrženju te zahteve. Stranka je nato vložila zoper sklep o zavrženju pritožbo. Kakšno je pravilno postopanje v takem primeru?

Odgovor:

Zakon o inšpekcijskem nadzoru (ZIN, Ur. l. RS, št. 43/07 in nasl.) v 33. členu ureja preventivne ukrepe inšpektorjev ter opozorila. ZIN v tem členu določa, da inšpektor „svoje ugotovitve, izrečeno opozorilo ter rok za odpravo pomanjkljivosti navede v zapisniku. Če nepravilnosti niso odpravljene v določenem roku, izreče inšpektor druge ukrepe v skladu z zakonom.”
Zaključek inšpekcijskega postopka je brezpogojno vezan na izdajo akta – meritorne odločbe ali sklepa o ustavitvi (Kovač (ur.), Inšpekcijski nadzor, 2016, str. 193).

Temelj vsake inšpekcijske odločbe je eden ali več ukrepov za vzpostavitev zakonitega stanja in zavarovanja javnega interesa ter morebitne prisilitve zavezanca k izpolnitvi. Ugotovljena protipravnost zavezančevega ravnanja zahteva vzpostavitev zakonitega stanja. V ta namen inšpektor izda odločbo, s katero bodisi prepove protipravna ravnanja (prepovedna odločba), odredi izvršitev ukrepov za vzpostavitev zakonitega stanja (ureditvena odločba) ali naloži denarno obveznost (odmerna odločba) (Kovač (ur.), prav tam, str. 193 in 194). V navedenem primeru je naložena obveznost izpolnjena, javni interes ni prizadet, torej se inšpekcijski postopek ne bo vodil in za odločbo ni podlage.

V navedenem primeru je torej inšpektor v zapisniku z opozorilom po ZIN naložil obveznost, ki je bila izpolnjena, zato je inšpektor pravilno ustavil postopek s sklepom. Postopek se lahko ustavi s sklepom na podlagi 28. člena ZIN (v primeru, da je v postopku inšpekcijskega nadzora ugotovljeno, da zavezanec ni storil kršitve zakona ali drugega predpisa, inšpektor ustavi postopek). Postopek se ustavi s sklepom ali v obliki zapisa o ustavitvi postopka na koncu zapisnika o inšpekcijskem pregledu, v primeru vzorčenja pa se to navede na spremni dopis, ko je zavezancu poslan izvid analize. V obrazložitvi sklepa oziroma v zapisniku inšpektor navede obseg opravljenega nadzora in razloge za ustavitev postopka). Sklep o ustavitvi postopka v navezavi z 28. členom ZIN se izda na podlagi 135. člena ZUP, ker ni (več) razlogov za nadaljnje vodenje postopka in izdajo odločbe.

Podobno situacijo obravnavata tudi sodba VSRS Up 107/2020 ali sodba UPRS U 159/2018-11. Vrhovno sodišče v citirani sodbi izrecno pove, da iz ZIN ne izhaja, da mora nadzorni organ v primeru, ko oceni, da niso več podane okoliščine, ki bi utemeljevale izrek inšpekcijskega ukrepa z namenom odprave ugotovljenih nepravilnosti oziroma z namenom preprečitve nadaljnjega izvajanja dejanj v nasprotju z zakonom, vseeno izdati odločbo, in sicer odločbo o ugotovljenih kršitvah zakona (čeprav te ne zahtevajo naložitve inšpekcijskih ukrepov). Iz te sodbe prav tako izhaja, da se postopek zato ustavi s sklepom na podlagi 135. člena ZUP.

Pritožbo zoper sklep o zavrženju zahteve za izdajo ugotovitvene odločbe v danem primeru bi bilo treba zavrniti kot neutemeljeno.

Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...