Iz Upravna Svetovalnica
| (12 vmesnih redakcij 4 uporabnikov ni prikazanih) | |||
| Vrstica 1: | Vrstica 1: | ||
== '''Zadeva: '''Ne/priznavanje bolonjskih diplom 1. stopnje pri zahtevani izobrazbi za vodenje in odločanje v specialnih postopkih == | == '''Zadeva: '''Ne/priznavanje bolonjskih diplom 1. stopnje pri zahtevani izobrazbi za vodenje in odločanje v specialnih postopkih == | ||
'''Datum odgovora:''' | '''Datum odgovora:''' 20. 10. 2011, pregled 27. 11. 2022<br> | ||
<br> | |||
== '''Vprašanje:''' == | == '''Vprašanje:''' == | ||
Pri upravnem organu se v zvezi s preizkusom znanja za vodenje in odločanje v postopku (npr. v Policiji v prekrškovnem ali inšpekcijskem upravnem postopku) pojavlja dilema glede predpisane izobrazbe. Področni zakon, tj. tretji odstavek 49. člena Zakon o prekrških (ZP-1, Ur. l. RS, št. 7/03 in novele) določa, da mora imeti pooblaščena uradna oseba za izdajanje odločb najmanj sedmo stopnjo izobrazbe. Uredba, ki podrobneje ureja izobrazbo, tj. 3. člen Uredbe o vrsti izobrazbe, strokovnem usposabljanju in preizkusu znanja za vodenje in odločanje v prekrškovnem postopku (Ur. l. RS, št. 42/04) prav tako določa najmanj sedmo (VII.) stopnjo izobrazbe (univerzitetne ali visoke strokovne). Ali to pomeni, da kandidati s pridobljeno visokošolsko izobrazbo po bolonjski deklaraciji (1. stopnja), ki šteje po starih programih za stopnjo VI/2 in ne VII, nimajo ustrezne izobrazbe za vodenje in odločanje v postopku; npr. prekrškovnem postopku, enako po Zakonu o inšpekcijskem nadzoru (ZIN, Ur. l. RS, št. 43/07-UPB1)? Ali bi bilo potrebno v tem delu spremeniti področni zakon (npr. ZP-1, ZIN) oziroma izvedbene akte teh zakonov? | Pri upravnem organu se v zvezi s preizkusom znanja za vodenje in odločanje v postopku (npr. v Policiji v prekrškovnem ali inšpekcijskem upravnem postopku) pojavlja dilema glede predpisane izobrazbe. Področni zakon, tj. tretji odstavek 49. člena Zakon o prekrških (ZP-1, Ur. l. RS, št. 7/03 in novele) določa, da mora imeti pooblaščena uradna oseba za izdajanje odločb najmanj sedmo stopnjo izobrazbe. Uredba, ki podrobneje ureja izobrazbo, tj. 3. člen Uredbe o vrsti izobrazbe, strokovnem usposabljanju in preizkusu znanja za vodenje in odločanje v prekrškovnem postopku (Ur. l. RS, št. 42/04) prav tako določa za vodenje in izdajo odločbe v prekrškovnem postopku najmanj sedmo (VII.) stopnjo izobrazbe (univerzitetne ali visoke strokovne). Ali to pomeni, da kandidati s pridobljeno visokošolsko izobrazbo po bolonjski deklaraciji (1. stopnja), ki šteje po starih programih za stopnjo VI/2 in ne VII, nimajo ustrezne izobrazbe za vodenje in odločanje v postopku; npr. prekrškovnem postopku, enako po Zakonu o inšpekcijskem nadzoru (ZIN, Ur. l. RS, št. 43/07-UPB1)? Ali bi bilo potrebno v tem delu spremeniti področni zakon (npr. ZP-1, ZIN) oziroma izvedbene akte teh zakonov?<br> | ||
== '''Odgovor:''' == | == '''Odgovor:''' == | ||
Drži, da diplomanti bolonjskih študijskih programov (VS ali UN) pridobijo izobrazbo, ki se po [http:// | Drži, da diplomanti bolonjskih študijskih programov (VS ali UN) pridobijo izobrazbo, ki se po [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO172 Zakonu o visokem šolstvu] (ZVis, Ur.l. RS, št. 32/12 – uradno prečiščeno besedilo, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 109/12, 85/14, 75/16, 61/17 – ZUPŠ, 65/17, 175/20 – ZIUOPDVE, 57/21 – odl. US, 54/22 – ZUPŠ-1 in 100/22 – ZSZUN) in [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=URED466 Uredbi o uvedbi in uporabi klasifikacijskega sistema izobraževanja in usposabljanja] (Ur. l. RS, št. 46/06 in 8/17) šteje za VI/2, zato v primerih, če specialnejši zakon (npr. ZP-1, [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO2537 Zakon o prekrških], Ur. l. RS, št. 29/11 – uradno prečiščeno besedilo, 21/13, 111/13, 74/14 – odl. US, 92/14 – odl. US, 32/16, 15/17 – odl. US, 73/19 – odl. US, 175/20 – ZIUOPDVE in 5/21 – odl. US in novele; ali ZIN, [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO3209 Zakon o inšpekcijskem nadzoru], Ur. l. RS, št. 43/07 – uradno prečiščeno besedilo in 40/14) zahteva še po starejši terminologiji VII. stopnjo izobrazbe. <br> Diplomanti bolonjskih prvostopenjskih programov nimajo zadostne stopnje izobrazbe (ne morejo pristopiti k strokovnemu prekrškovnemu izpitu za VII. stopnjo izobrazbe, temveč le za V. stopnjo izobrazbe) (glej Prilogo 2 k Uredbi o vrsti izobrazbe, strokovnem usposabljanju in preizkusu znanja za vodenje in odločanje v prekrškovnem postopku (Ur. l. RS, št. 75/13 in 29/14) pa so vendarle diplomanti VI. in VII. stopnje izenačeni po [http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=URED6273 Uredbi o izobrazbi, ki jo morajo imeti zaposleni za vodenje in odločanje v upravnem postopku in o strokovnem izpitu iz upravnega postopka] (Uradni list RS, št. 12/13 in 61/19), tako da do razlik prihaja le pri specialnejših postopkih, ne po ZUP. | ||
Za vodenje prekrškovnih postopkov pred izdajo odločbe o prekršku ter za izdajo plačilnega naloga je lahko pooblaščena le oseba, ki ima '''najmanj V. stopnjo izobrazbe (srednja splošna ali srednja strokovna izobrazba). Prekrškovni postopek lahko vodi in izda odločbo o prekršku pooblaščena oseba, ki ima najmanj VII. stopnjo izobrazbe, ki je predpisana za izvrševanje predpisov na področju, ki ga nadzoruje (to pomeni univerzitetna ali visoka strokovna izobrazba po starih programih; analogno torej 2. bolonjska stopnja po novih programih''' (glej Prilogo 1 k Uredbi o uvedbi in uporabi klasifikacijskega sistema izobraževanja in usposabljanja (Ur. l. RS, št. 46/06 in 8/17)). | |||
Do takšne neusklajene ureditve stopnje izobrazbe za odločanje v določenih postopkih je prišlo zaradi sprejema področnih predpisov pred spremembo, ki je visokošolske nazive in programe prenovila. Delovnopravna zakonodaja in predpisi o pogojih za vodenje in odločanje tako (še) niso usklajeni z ZVis. Če naj bi diplomanti po bolonjskih programih 1. stopnje imeli priznano ustrezno izobrazbo, bi bilo nujno treba uskladiti področno zakonodajo (npr. ZP-1) z ZVis oz. potrebno bi bilo spremeniti vsaj uredbo, ki podrobneje ureja posamezni področni zakon v zvezi s predpisano izobrazbo. | Do takšne neusklajene ureditve stopnje izobrazbe za odločanje v določenih postopkih je prišlo zaradi '''sprejema področnih predpisov pred spremembo, ki je visokošolske nazive in programe prenovila'''. Delovnopravna zakonodaja in predpisi o pogojih za vodenje in odločanje tako (še) niso usklajeni z ZVis. Če naj bi diplomanti po bolonjskih programih 1. stopnje imeli priznano ustrezno izobrazbo, bi bilo nujno treba uskladiti področno zakonodajo (npr. ZP-1) z ZVis oz. potrebno bi bilo spremeniti vsaj uredbo, ki podrobneje ureja posamezni področni zakon v zvezi s predpisano izobrazbo. | ||
<br> | <br> | ||
''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|zanikanja odgovornosti]].'' | ''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|zanikanja odgovornosti]].'' | ||
== '''Želite podati svoje mnenje:''' == | == '''Želite podati svoje mnenje:''' == | ||
| Vrstica 23: | Vrstica 23: | ||
<comments /> | <comments /> | ||
[[Category: | [[Category:Pogoji za uradne osebe, njihova pooblastila in izločitev]] | ||
[[Kategorija:Ne/raba ZUP v neupravnih javnopravnih zadevah (šolstvo, prekrški)]] | |||
Trenutna redakcija s časom 08:07, 14. maj 2023
Datum odgovora: 20. 10. 2011, pregled 27. 11. 2022
Vprašanje:
Pri upravnem organu se v zvezi s preizkusom znanja za vodenje in odločanje v postopku (npr. v Policiji v prekrškovnem ali inšpekcijskem upravnem postopku) pojavlja dilema glede predpisane izobrazbe. Področni zakon, tj. tretji odstavek 49. člena Zakon o prekrških (ZP-1, Ur. l. RS, št. 7/03 in novele) določa, da mora imeti pooblaščena uradna oseba za izdajanje odločb najmanj sedmo stopnjo izobrazbe. Uredba, ki podrobneje ureja izobrazbo, tj. 3. člen Uredbe o vrsti izobrazbe, strokovnem usposabljanju in preizkusu znanja za vodenje in odločanje v prekrškovnem postopku (Ur. l. RS, št. 42/04) prav tako določa za vodenje in izdajo odločbe v prekrškovnem postopku najmanj sedmo (VII.) stopnjo izobrazbe (univerzitetne ali visoke strokovne). Ali to pomeni, da kandidati s pridobljeno visokošolsko izobrazbo po bolonjski deklaraciji (1. stopnja), ki šteje po starih programih za stopnjo VI/2 in ne VII, nimajo ustrezne izobrazbe za vodenje in odločanje v postopku; npr. prekrškovnem postopku, enako po Zakonu o inšpekcijskem nadzoru (ZIN, Ur. l. RS, št. 43/07-UPB1)? Ali bi bilo potrebno v tem delu spremeniti področni zakon (npr. ZP-1, ZIN) oziroma izvedbene akte teh zakonov?
Odgovor:
Drži, da diplomanti bolonjskih študijskih programov (VS ali UN) pridobijo izobrazbo, ki se po Zakonu o visokem šolstvu (ZVis, Ur.l. RS, št. 32/12 – uradno prečiščeno besedilo, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 109/12, 85/14, 75/16, 61/17 – ZUPŠ, 65/17, 175/20 – ZIUOPDVE, 57/21 – odl. US, 54/22 – ZUPŠ-1 in 100/22 – ZSZUN) in Uredbi o uvedbi in uporabi klasifikacijskega sistema izobraževanja in usposabljanja (Ur. l. RS, št. 46/06 in 8/17) šteje za VI/2, zato v primerih, če specialnejši zakon (npr. ZP-1, Zakon o prekrških, Ur. l. RS, št. 29/11 – uradno prečiščeno besedilo, 21/13, 111/13, 74/14 – odl. US, 92/14 – odl. US, 32/16, 15/17 – odl. US, 73/19 – odl. US, 175/20 – ZIUOPDVE in 5/21 – odl. US in novele; ali ZIN, Zakon o inšpekcijskem nadzoru, Ur. l. RS, št. 43/07 – uradno prečiščeno besedilo in 40/14) zahteva še po starejši terminologiji VII. stopnjo izobrazbe.
Diplomanti bolonjskih prvostopenjskih programov nimajo zadostne stopnje izobrazbe (ne morejo pristopiti k strokovnemu prekrškovnemu izpitu za VII. stopnjo izobrazbe, temveč le za V. stopnjo izobrazbe) (glej Prilogo 2 k Uredbi o vrsti izobrazbe, strokovnem usposabljanju in preizkusu znanja za vodenje in odločanje v prekrškovnem postopku (Ur. l. RS, št. 75/13 in 29/14) pa so vendarle diplomanti VI. in VII. stopnje izenačeni po Uredbi o izobrazbi, ki jo morajo imeti zaposleni za vodenje in odločanje v upravnem postopku in o strokovnem izpitu iz upravnega postopka (Uradni list RS, št. 12/13 in 61/19), tako da do razlik prihaja le pri specialnejših postopkih, ne po ZUP.
Za vodenje prekrškovnih postopkov pred izdajo odločbe o prekršku ter za izdajo plačilnega naloga je lahko pooblaščena le oseba, ki ima najmanj V. stopnjo izobrazbe (srednja splošna ali srednja strokovna izobrazba). Prekrškovni postopek lahko vodi in izda odločbo o prekršku pooblaščena oseba, ki ima najmanj VII. stopnjo izobrazbe, ki je predpisana za izvrševanje predpisov na področju, ki ga nadzoruje (to pomeni univerzitetna ali visoka strokovna izobrazba po starih programih; analogno torej 2. bolonjska stopnja po novih programih (glej Prilogo 1 k Uredbi o uvedbi in uporabi klasifikacijskega sistema izobraževanja in usposabljanja (Ur. l. RS, št. 46/06 in 8/17)).
Do takšne neusklajene ureditve stopnje izobrazbe za odločanje v določenih postopkih je prišlo zaradi sprejema področnih predpisov pred spremembo, ki je visokošolske nazive in programe prenovila. Delovnopravna zakonodaja in predpisi o pogojih za vodenje in odločanje tako (še) niso usklajeni z ZVis. Če naj bi diplomanti po bolonjskih programih 1. stopnje imeli priznano ustrezno izobrazbo, bi bilo nujno treba uskladiti področno zakonodajo (npr. ZP-1) z ZVis oz. potrebno bi bilo spremeniti vsaj uredbo, ki podrobneje ureja posamezni področni zakon v zvezi s predpisano izobrazbo.
Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.