Iz Upravna Svetovalnica
(5 vmesnih redakcij 2 uporabnikov ni prikazanih) | |||
Vrstica 7: | Vrstica 7: | ||
== '''Vprašanje:''' == | == '''Vprašanje:''' == | ||
Kako postopa organ, če prejme vlogo v elektronski obliki brez kvalificiranega e-podpisa (lastnoročno podpisano in skenirano)? Kako organ v takem primeru preveri istovetnost vložnika? | |||
Kako naj organ tako vlogo evidentira (nepopolna vloga, kjer ni navedenih podatkov stranke), upoštevajoč Uredbo o upravnem poslovanju, v zvezi s katero mora vsaka zadeva imeti svojo številko (klasifikacijski znak?), ki se ne sme spremeniti (npr. organ ne sme spremeniti zadeve iz vodenja upravnega postopka v dopis)? | |||
Ali organ lahko vlogo kljub manjkajočemu podpisu vsebinsko obravnava brez pozivanja na dopolnitev, če v istovetnost vložnika ne dvomi? Kako naj organ ravna, če iz elektronsko poslane nepodpisane vloge ni razvidno, kdo je stranka niti tega ni mogoče ugotoviti na drug način? | |||
Kako naj organ vroča dokumente, če stranka vlogo pošlje po navadnem (drugem) elektronskem naslovu, ki ni varen elektronski naslov? Ali mora organ s strani stranke pridobiti privolitev, da želi poslovati elektronsko? Kako organ vroča dokumente, če stranka v elektronsko poslani vlogi prostovoljno sporoči tudi svojo telefonsko številko? | Kako naj organ vroča dokumente, če stranka vlogo pošlje po navadnem (drugem) elektronskem naslovu, ki ni varen elektronski naslov? Ali mora organ s strani stranke pridobiti privolitev, da želi poslovati elektronsko? Kako organ vroča dokumente, če stranka v elektronsko poslani vlogi prostovoljno sporoči tudi svojo telefonsko številko? | ||
== '''Odgovor:''' == | == '''Odgovor:''' == | ||
<div><span style="text-decoration: underline;">'''I. Manjkajoč podpis vloge'''</span></div> | <div><span style="text-decoration: underline;">'''I. Manjkajoč podpis vloge'''</span></div> | ||
<div style="text-align: justify;">'''Po ZUP mora vsaka vloga vsebovati naslednje podatke: navedbo organa, kateremu se pošilja, zadevo, katere se tiče, zahtevo oziroma predlog, osebno ime oziroma firmo vlagatelja, njegov naslov, podatke o morebitnem zakonitem zastopniku in pooblaščencu ter podpis vlagatelja '''(prvi odstavek [[Zak:ZUP#. | <div style="text-align: justify;">'''Po ZUP mora vsaka vloga vsebovati naslednje podatke: navedbo organa, kateremu se pošilja, zadevo, katere se tiče, zahtevo oziroma predlog, osebno ime oziroma firmo vlagatelja, njegov naslov, podatke o morebitnem zakonitem zastopniku in pooblaščencu ter podpis vlagatelja '''(prvi odstavek [[Zak:ZUP#66. .C4.8Dlen{{!}}66. člen ZUP]]). Vlogo v fizični obliki mora vlagatelj podpisati z lastnoročnim podpisom, vlogo v elektronski obliki pa z varnim elektronskim podpisom s kvalificiranim potrdilom (prvi odstavek [[Zak:ZUP#63. .C4.8Dlen{{!}}63. člena ZUP]]). Zgolj vloga, ki vsebuje omenjene podatke in je pravilno podpisana, velja kot ustrezno sestavljena in primerna za nadaljnjo obravnavo, če seveda področni predpis minimalnih sestavin ne določa drugače.</div> | ||
<div><br></div> | <div><br></div> | ||
<div style="text-align: justify;">Pomemben element formalno popolne vloge je njen lastnoročni podpis za fizične vloge oziroma kvalificiran elektronski podpis za elektronske vloge. Podpis namreč izraža voljo vložnika po določenem ravnanju (Kovač in Kerševan (ur.), ZUP s komentarjem, 2020, str. 35). ZUP v drugem odstavku 63. člena navaja, da se vloga lahko vloži v pisni obliki. '''Pisna vloga je vloga, ki je napisana ali natisnjena in lastnoročno podpisana (vloga v fizični obliki) ali vloga, ki je v elektronski obliki in je podpisana z varnim elektronskim podpisom s kvalificiranim potrdilom. '''</div> | <div style="text-align: justify;">Pomemben element formalno popolne vloge je njen lastnoročni podpis za fizične vloge oziroma kvalificiran elektronski podpis za elektronske vloge. Podpis namreč izraža voljo vložnika po določenem ravnanju (Kovač in Kerševan (ur.), ZUP s komentarjem, 2020, str. 35). ZUP v drugem odstavku 63. člena navaja, da se vloga lahko vloži v pisni obliki. '''Pisna vloga je vloga, ki je napisana ali natisnjena in lastnoročno podpisana (vloga v fizični obliki) ali vloga, ki je v elektronski obliki in je podpisana z varnim elektronskim podpisom s kvalificiranim potrdilom. '''</div> | ||
<div style="text-align: justify;"><br></div> | <div style="text-align: justify;"><br></div> | ||
<div style="text-align: justify;">'''Vloga, ki je poslana po elektronski poti, vendar ni podpisana s kvalificiranim elektronskim podpisom, je formalno nepopolna, zato jo organ »praviloma ne more obravnavati«, ampak mora od stranke zahtevati, da pomanjkljivost odpravi''' tako, da vložitev vloge potrdi po elektronski poti s kvalificiranim elektronskim podpisom oziroma če tega nima, s potrditvijo v fizični obliki, ki bo vsebovala lastnoročni podpis, razen če gre za primer iz sedmega odstavka 63. člena ZUP oziroma primere iz [http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=URED6937 101. člena Uredbe o upravnem poslovanju](UUP, Uradni list RS št. 9/18 in nasl.) (več v Kovač in Kerševan, ZUP s komentarjem, 2020, komentar k 63. in nasl. členom, glej tudi [https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?uri=CELEX:32014R0910 Uredbo eIDAS]). '''Praviloma se torej pri elektronskih vlogah zahteva kvalificiran e-podpis, tj. e-podpis z digitalnim potrdilom in ne le navaden (skeniran lastnoročni) podpis. '''Glej tudi primer SEU, sodba [https://curia.europa.eu/juris/liste.jsf?num=C-362/21&language=SL C 362/21] z dne 20. 10. 2022, da so nacionalni standardi upravičeni, a le do te mere, da ni neupravičenega razlikovanja med fizično in e-komunikacijo.</div> | <div style="text-align: justify;">'''Vloga, ki je poslana po elektronski poti, vendar ni podpisana s kvalificiranim elektronskim podpisom, je formalno nepopolna, zato jo organ »praviloma ne more obravnavati«, ampak mora od stranke zahtevati, da pomanjkljivost odpravi''' tako, da vložitev vloge potrdi po elektronski poti s kvalificiranim elektronskim podpisom oziroma če tega nima, s potrditvijo v fizični obliki, ki bo vsebovala lastnoročni podpis, razen če gre za primer iz sedmega odstavka 63. člena ZUP oziroma primere iz [http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=URED6937 101. člena Uredbe o upravnem poslovanju](UUP, Uradni list RS št. 9/18 in nasl.) (več v Kovač in Kerševan (ur.), Komentar ZUP s komentarjem, 2020, komentar k 63. in nasl. členom, glej tudi [https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?uri=CELEX:32014R0910 Uredbo eIDAS]). '''Praviloma se torej pri elektronskih vlogah zahteva kvalificiran e-podpis, tj. e-podpis z digitalnim potrdilom in ne le navaden (skeniran lastnoročni) podpis. '''Glej tudi primer SEU, sodba [https://curia.europa.eu/juris/liste.jsf?num=C-362/21&language=SL C 362/21] z dne 20. 10. 2022, da so nacionalni standardi upravičeni, a le do te mere, da ni neupravičenega razlikovanja med fizično in e-komunikacijo.</div> | ||
<div style="text-align: justify;"><br></div> | <div style="text-align: justify;"><br></div> | ||
<div style="text-align: justify;"><span style="text-decoration: underline;">'''II. Evidentiranje vloge'''</span></div> | <div style="text-align: justify;"><span style="text-decoration: underline;">'''II. Evidentiranje vloge'''</span></div> | ||
Vrstica 37: | Vrstica 34: | ||
<div style="text-align: justify;">Zgoraj navedeno postopanje je mogoče, ko je vloga nepopolna »zgolj« zaradi podpisa in s tem povezane potrditve identifikacije stranke. '''Če identifikacija sploh ni mogoča, ker stranka v elektronski vlogi (enako velja za fizično) ne navede niti osebnega imena in/ali naslova dejanskega prebivališča oziroma naslova elektronskega predala obravnava takšne vloge ni mogoča. '''Organ v takem primeru pošlje na elektronski naslov, iz katerega je prejel vlogo sporočilo, da je vloga nepopolna in pozove vložnika naj jo dopolni. Če je pri tem neuspešen in vloge v stanju kot je ne more niti obravnavati (npr. ker ni razvidno niti imena in priimka vlagatelja) vloge niti ne zavrže kot nepopolne, saj ne razpolaga niti z osnovnimi podatki, ki bi omogočali izdajo in vročitev sklepa. Klub temu mora organ vlogo ustrezno evidentirati, enako pa velja tudi za pozive za odpravo pomanjkljivosti, če bi kasneje morebiti postalo sporno, zakaj organ o zahtevi ni odločil v roku. </div> | <div style="text-align: justify;">Zgoraj navedeno postopanje je mogoče, ko je vloga nepopolna »zgolj« zaradi podpisa in s tem povezane potrditve identifikacije stranke. '''Če identifikacija sploh ni mogoča, ker stranka v elektronski vlogi (enako velja za fizično) ne navede niti osebnega imena in/ali naslova dejanskega prebivališča oziroma naslova elektronskega predala obravnava takšne vloge ni mogoča. '''Organ v takem primeru pošlje na elektronski naslov, iz katerega je prejel vlogo sporočilo, da je vloga nepopolna in pozove vložnika naj jo dopolni. Če je pri tem neuspešen in vloge v stanju kot je ne more niti obravnavati (npr. ker ni razvidno niti imena in priimka vlagatelja) vloge niti ne zavrže kot nepopolne, saj ne razpolaga niti z osnovnimi podatki, ki bi omogočali izdajo in vročitev sklepa. Klub temu mora organ vlogo ustrezno evidentirati, enako pa velja tudi za pozive za odpravo pomanjkljivosti, če bi kasneje morebiti postalo sporno, zakaj organ o zahtevi ni odločil v roku. </div> | ||
<div style="text-align: justify;"><br></div> | <div style="text-align: justify;"><br></div> | ||
<div style="text-align: justify;"><span style="text-decoration: underline;">'''IV. Elektronsko vložena vloga in vročanje po elektronski poti | <div style="text-align: justify;"><span style="text-decoration: underline;">'''IV. Elektronsko vložena vloga in vročanje po elektronski poti'''</span></div> | ||
<div style="text-align: justify;">'''Organ, ki prejme vlogo po elektronski poti šteje, da je stranka s tem sporočila naslov elektronskega predala in da želi nadaljnje poslovanje v elektronski obliki preko sporočenega e-naslova''' (drugi odstavek [[Zak:ZUP#86. .C4.8Dlen{{!}}86. člena ZUP]]). Organ torej v tem primeru s stranko posluje primarno elektronsko, razen in dokler stranka izrecno ne sporoči, da želi vročitev dokumentov v fizični obliki (drugi odstavek 86. člena ZUP) (glej tudi primer [https://upravna-svetovalnica.fu.uni-lj.si/index.php/Elektronsko_vro%C4%8Danje_v_varne_in_druge_elektronske_predale_in_s_tem_povezano_obve%C5%A1%C4%8Danje_in_komunikacija_s_stranko Elektronsko vročanje v varne in druge elektronske predale in s tem povezano obveščanje in komunikacija s stranko]). Posebna privolitev stranke tako ni potrebna, saj tako postopanje predvideva že sam zakon (tu drugi odstavek [[Zak:ZUP#86. .C4.8Dlen{{!}}86.a člena ZUP]]). '''Vročitev se v takšnih primerih opravi tako, da se dokumente, ki se jih vroča, pošlje v sporočen elektronski predal''', pri čemer se šteje, da se je naslovnik seznanil z dokumentom 15. dan od dneva odpreme (šesti odstavek 86.a člena ZUP).</div> | |||
<div style="text-align: justify;">'''Organ, ki prejme vlogo po elektronski poti šteje, da je stranka s tem sporočila naslov elektronskega predala in da želi nadaljnje poslovanje v elektronski obliki preko sporočenega e-naslova''' (drugi odstavek [[Zak:ZUP#86. .C4.8Dlen{{!}}86. člena ZUP]]). Organ torej v tem primeru s stranko posluje primarno elektronsko, razen in dokler stranka izrecno ne sporoči, da želi vročitev dokumentov v fizični obliki (drugi odstavek 86. člena ZUP) (glej tudi primer [https://upravna-svetovalnica.fu.uni-lj.si/index.php/Elektronsko_vro%C4%8Danje_v_varne_in_druge_elektronske_predale_in_s_tem_povezano_obve%C5%A1%C4%8Danje_in_komunikacija_s_stranko Elektronsko vročanje v varne in druge elektronske predale in s tem povezano obveščanje in komunikacija s stranko]). Posebna privolitev stranke tako ni potrebna, saj tako postopanje predvideva že sam zakon (tu drugi odstavek [[Zak:ZUP# | |||
<div style="text-align: justify;"><br></div> | <div style="text-align: justify;"><br></div> | ||
<div style="text-align: justify;">'''V primeru, ko na elektronsko poslani vlogi, ni navedenega elektronskega predala, organ na naslov elektronskega predala s katerega je bila poslana vloga, vložniku pošlje obvestilo, da se dokument lahko vroča v elektronski obliki na tem naslovu, dokler vložnik (fizična ali pravna oseba) ne sporoči, da želi vročitev dokumenta v fizični obliki '''(drugi odstavek 86. člena ZUP). </div> | <div style="text-align: justify;">'''V primeru, ko na elektronsko poslani vlogi, ni navedenega elektronskega predala, organ na naslov elektronskega predala s katerega je bila poslana vloga, vložniku pošlje obvestilo, da se dokument lahko vroča v elektronski obliki na tem naslovu, dokler vložnik (fizična ali pravna oseba) ne sporoči, da želi vročitev dokumenta v fizični obliki '''(drugi odstavek 86. člena ZUP). </div> |
Trenutna redakcija s časom 10:11, 30. junij 2024
Datum odgovora: 9. 2. 2012, pregled 27. 11. 2022, dopolnitev 23. 10. 2023
Status uporabnika: uradna oseba, ki vodi upravni postopek
Vprašanje:
Kako postopa organ, če prejme vlogo v elektronski obliki brez kvalificiranega e-podpisa (lastnoročno podpisano in skenirano)? Kako organ v takem primeru preveri istovetnost vložnika?
Kako naj organ tako vlogo evidentira (nepopolna vloga, kjer ni navedenih podatkov stranke), upoštevajoč Uredbo o upravnem poslovanju, v zvezi s katero mora vsaka zadeva imeti svojo številko (klasifikacijski znak?), ki se ne sme spremeniti (npr. organ ne sme spremeniti zadeve iz vodenja upravnega postopka v dopis)?
Ali organ lahko vlogo kljub manjkajočemu podpisu vsebinsko obravnava brez pozivanja na dopolnitev, če v istovetnost vložnika ne dvomi? Kako naj organ ravna, če iz elektronsko poslane nepodpisane vloge ni razvidno, kdo je stranka niti tega ni mogoče ugotoviti na drug način?
Kako naj organ vroča dokumente, če stranka vlogo pošlje po navadnem (drugem) elektronskem naslovu, ki ni varen elektronski naslov? Ali mora organ s strani stranke pridobiti privolitev, da želi poslovati elektronsko? Kako organ vroča dokumente, če stranka v elektronsko poslani vlogi prostovoljno sporoči tudi svojo telefonsko številko?
Odgovor:
Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.