Evidentiranje sklepa o popravi pomote: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
 
(2 vmesni redakciji drugega uporabnika nista prikazani)
Vrstica 9: Vrstica 9:
== '''Odgovor:'''  ==
== '''Odgovor:'''  ==


V skladu z [[Zak:ZUP#223. .C4.8Dlen{{!}}223. členom ZUP]] lahko organ, ki je izdal odločbo, popravi pomote v imenih in lastnostih oseb ter stvareh ki so bile predmet upravnega postopka, in s tem odločbe; številkah, pisne ali računske pomote ter druge nastale pomote v odločbi in v sklepu, in sicer v kateremkoli sestavnem delu (in ne le v izreku). Zato je na tem mestu potrebno nujno omeniti, da se''' napake v odločbah lahko popravijo le, če gre za formalne pomote''' (npr. napačna parcelna številka itd.), '''vsekakor pa ne za vsebinske popravke'''. Tovrstne pomote lahko organ, ki je izdal odločbo, popravi sam '''po uradni dolžnosti ali na predlog stranke''' (glej v Kovač in Kerševan (ur.), Komentar ZUP, 2022, str. 496-497). Namreč, s sklepom o popravi pomote se lahko popravi le pomote, s katerimi se ne ustvarja nič novega, posledično ne uvaja novega ugotovitvenega postopka in se ne dopolnjuje odločba. Pri tem se ne posega v že odločen postopek, temveč odpravljajo pomote v številkah, imenih ipd.  Govorimo o pomotnem zapisu sicer stvarno izjavljene volje organa (glej Breznik et al., ZUP s komentarjem, 2008, str. 586).
V skladu z [[Zak:ZUP#223. .C4.8Dlen{{!}}223. členom ZUP]] lahko organ, ki je izdal odločbo, popravi pomote v imenih in lastnostih oseb ter stvareh, ki so bile predmet upravnega postopka, in s tem odločbe; številkah, pisne ali računske pomote ter druge nastale pomote v odločbi in v sklepu, in sicer v kateremkoli sestavnem delu (in ne le v izreku). '''Napake v odločbah pa lahko popravijo le, če gre za formalne pomote''' (npr. napačna parcelna številka itd.), '''vsekakor pa ne za vsebinske popravke'''.


<br>Kot omenjeno, se takšne napake v odločbah in sklepih lahko popravlja le v primeru, da gre za pomote, ki so formalne narave; kakršnakoli '''sprememba v vsebinskem smislu''' &nbsp;(npr. za zmoto v izjavi volje, kot je na primer napačna raba materialnega predpisa, zmotno ugotovljeno dejansko stanje)''' pa se lahko popravlja po [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=USTA1 158. členu Ustave Republike Slovenije]''' (URS, Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97 – UZS68, 66/00 – UZ80 in nasl.) '''le v okviru postopka s pravnimi sredstvi''' (Kovač in Jerovšek, Upravni postopek in upravni spor, 2023, str. 229).&nbsp;
Tovrstne pomote lahko organ, ki je izdal odločbo, popravi sam '''po uradni dolžnosti ali na predlog stranke''' (glej v Kovač in Kerševan (ur.), Komentar ZUP, 2020, 2. knjiga, str. 496-497). Namreč, s sklepom o popravi pomote se lahko popravi le pomote, s katerimi se ne ustvarja nič novega, posledično ne uvaja novega ugotovitvenega postopka in se ne dopolnjuje odločba. Pri tem se ne posega v že odločen postopek, temveč odpravljajo pomote v številkah, imenih ipd. Gre za pomotni zapis sicer stvarno izjavljene volje organa (glej Breznik et al., ZUP s komentarjem, 2008, str. 586).


<br>Takšne pomote sme organ odpraviti '''vsak čas''' oziroma kadarkoli in to lahko '''stori ne glede na dokončnost in pravnomočnost odločbe'''. V primeru popravka, ki je za stranko ugoden, sklep o popravi učinkuje od dneva, ko je bila odločba izdana; v nasprotnem primeru (tj. za stranko neugoden popravek) pa učinkuje od dneva vročitve sklepa o popravi. Pri tem se poleg sklepa o popravi zapiše o popravi tudi uradni zaznamek na vse izvirnike odločbe, v kolikor je to tudi mogoče ([[Zak:ZUP#223. .C4.8Dlen{{!}}223. člen ZUP]]).&nbsp;
Kakršnakoli '''sprememba v vsebinskem smislu''' (npr. če bi šlo za zmoto v izjavi volje, kot je na primer napačna raba materialnega predpisa ali zmotno ugotovljeno dejansko stanje)''' pa se lahko popravlja po [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=USTA1 158. členu Ustave Republike Slovenije]''' (URS, Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97 – UZS68, 66/00 – UZ80 in nasl.) '''le v okviru postopka s pravnimi sredstvi''' (Kovač in Jerovšek, Upravni postopek in upravni spor, 2023, str. 229).&nbsp;


<br>Ker je potrebno evidentirati oziroma klasificirati zadeve ali dokumente, [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=URED6937 44. člen Uredbe o upravnem poslovanju] (Uradni list RS, št. 9/18, 14/20 in nasl.) natančneje določa, da če se z dokumentom zadeva začne, glavna pisarna ali pa za to določen javni uslužbenec dokument uvrsti v novo zadevo, pri odpiranju zadeve pa mora izbrati isti klasifikacijski znak iz načrta klasifikacijskih znakov, ki ustreza vsebini celotne zadeve. '''Če pa dokument nadaljuje že obstoječo zadevo, se to uvrsti v to zadevo'''. Glede na to, da odprava formalnih napak v že izdanih odločbah ne sproži novega postopka, saj se ne posega v vsebino že zaključenega postopka, se tovrstne zadeve ali dokumente uvršča že pod obstoječo zadevo.&nbsp;
Formalne pomote sme organ odpraviti '''vsak čas''' oziroma kadarkoli in to lahko '''stori ne glede na dokončnost in pravnomočnost odločbe'''. V primeru popravka, ki je za stranko ugoden, sklep o popravi učinkuje od dneva, ko je bila odločba izdana; za stranko neugoden popravek pa učinkuje od dneva vročitve sklepa o popravi. Pri tem se poleg sklepa o popravi zapiše o popravi tudi uradni zaznamek na vse izvirnike odločbe, v kolikor je to mogoče ([[Zak:ZUP#223. .C4.8Dlen{{!}}223. člen ZUP]]).&nbsp;


<br>Zato ne glede na to, ali se pomota popravi po uradni dolžnosti ali na predlog stranke in ne glede na vrsto izdane odločbe (npr. gradbeno dovoljenje itd.), to '''vsekakor ne pomeni, da gre za uvedbo novega postopka ali dopolnitev odločbe, in prav tako pri tem posledično ne nastanejo pravni učinki na vsebino'''. Doseže se le to, da odločba izraža stanje, ugotovljeno v ugotovitvenem in dokaznem postopku, in da odločba izraža pravni učinek, ki ustreza temu stanju pred izdajo sklepa o odpravi pomote ([http://www.sodnapraksa.si/?doc-2015081111434784 glej sodbo VDSS Psp 264/2019 z dne 6.11. 2019]).<br>
Ker je potrebno evidentirati oziroma klasificirati zadeve ali dokumente, [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=URED6937 44. člen Uredbe o upravnem poslovanju] (Ur. l. RS, št. 9/18 in nasl.) natančneje določa, da če se z dokumentom zadeva začne, glavna pisarna ali pa za to določen javni uslužbenec dokument uvrsti v novo zadevo, pri odpiranju zadeve pa mora izbrati isti klasifikacijski znak iz načrta klasifikacijskih znakov, ki ustreza vsebini celotne zadeve. '''Če pa dokument nadaljuje že obstoječo zadevo, se to uvrsti v to zadevo'''. Glede na to, da odprava formalnih napak v že izdanih odločbah ne pomeni novega postopka, saj se ne posega v vsebino že zaključene zadeve, se tovrstne zadeve ali dokumente uvršča že pod obstoječo zadevo.&nbsp;
 
Zato: ne glede na to, ali se pomota popravi po uradni dolžnosti ali na predlog stranke in ne glede na vrsto izdane odločbe (npr. gradbeno dovoljenje itd.), to '''vsekakor ne pomeni, da gre za uvedbo novega postopka ali dopolnitev odločbe, in prav tako pri tem posledično ne nastanejo pravni učinki na vsebino'''. Doseže se le to, da odločba izraža stanje, ugotovljeno v ugotovitvenem in dokaznem postopku, in da odločba izraža pravni učinek, ki ustreza temu stanju pred izdajo sklepa o odpravi pomote ([http://www.sodnapraksa.si/?doc-2015081111434784 glej sodbo VDSS Psp 264/2019 z dne 6.11. 2019]).<br>
<br>''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Pomoč:Politika_zasebnosti{{!}}Politiko zasebnosti]] in [[Pomoč:Splošno_zanikanje_odgovornosti{{!}}zanikanja odgovornosti]].''
<br>''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Pomoč:Politika_zasebnosti{{!}}Politiko zasebnosti]] in [[Pomoč:Splošno_zanikanje_odgovornosti{{!}}zanikanja odgovornosti]].''


Vrstica 23: Vrstica 25:


<comments />
<comments />
[[Category:Popravek odločbe/sklepa]]
[[Category:Ravnanje z dokumentarnim gradivom]]

Trenutna redakcija s časom 11:35, 17. november 2023

Zadeva: Evidentiranje sklepa o popravi pomote

Datum odgovora: 15. 11. 2023
Status uporabnika: uradna oseba, ki vodi upravni postopek

Vprašanje:

Kdaj in na kakšen način se lahko izda sklep o odpravi pomote ter kako to pravilno evidentirati?

Odgovor:

V skladu z 223. členom ZUP lahko organ, ki je izdal odločbo, popravi pomote v imenih in lastnostih oseb ter stvareh, ki so bile predmet upravnega postopka, in s tem odločbe; številkah, pisne ali računske pomote ter druge nastale pomote v odločbi in v sklepu, in sicer v kateremkoli sestavnem delu (in ne le v izreku). Napake v odločbah pa lahko popravijo le, če gre za formalne pomote (npr. napačna parcelna številka itd.), vsekakor pa ne za vsebinske popravke.

Tovrstne pomote lahko organ, ki je izdal odločbo, popravi sam po uradni dolžnosti ali na predlog stranke (glej v Kovač in Kerševan (ur.), Komentar ZUP, 2020, 2. knjiga, str. 496-497). Namreč, s sklepom o popravi pomote se lahko popravi le pomote, s katerimi se ne ustvarja nič novega, posledično ne uvaja novega ugotovitvenega postopka in se ne dopolnjuje odločba. Pri tem se ne posega v že odločen postopek, temveč odpravljajo pomote v številkah, imenih ipd. Gre za pomotni zapis sicer stvarno izjavljene volje organa (glej Breznik et al., ZUP s komentarjem, 2008, str. 586).

Kakršnakoli sprememba v vsebinskem smislu (npr. če bi šlo za zmoto v izjavi volje, kot je na primer napačna raba materialnega predpisa ali zmotno ugotovljeno dejansko stanje) pa se lahko popravlja po 158. členu Ustave Republike Slovenije (URS, Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97 – UZS68, 66/00 – UZ80 in nasl.) le v okviru postopka s pravnimi sredstvi (Kovač in Jerovšek, Upravni postopek in upravni spor, 2023, str. 229). 

Formalne pomote sme organ odpraviti vsak čas oziroma kadarkoli in to lahko stori ne glede na dokončnost in pravnomočnost odločbe. V primeru popravka, ki je za stranko ugoden, sklep o popravi učinkuje od dneva, ko je bila odločba izdana; za stranko neugoden popravek pa učinkuje od dneva vročitve sklepa o popravi. Pri tem se poleg sklepa o popravi zapiše o popravi tudi uradni zaznamek na vse izvirnike odločbe, v kolikor je to mogoče (223. člen ZUP). 

Ker je potrebno evidentirati oziroma klasificirati zadeve ali dokumente, 44. člen Uredbe o upravnem poslovanju (Ur. l. RS, št. 9/18 in nasl.) natančneje določa, da če se z dokumentom zadeva začne, glavna pisarna ali pa za to določen javni uslužbenec dokument uvrsti v novo zadevo, pri odpiranju zadeve pa mora izbrati isti klasifikacijski znak iz načrta klasifikacijskih znakov, ki ustreza vsebini celotne zadeve. Če pa dokument nadaljuje že obstoječo zadevo, se to uvrsti v to zadevo. Glede na to, da odprava formalnih napak v že izdanih odločbah ne pomeni novega postopka, saj se ne posega v vsebino že zaključene zadeve, se tovrstne zadeve ali dokumente uvršča že pod obstoječo zadevo. 

Zato: ne glede na to, ali se pomota popravi po uradni dolžnosti ali na predlog stranke in ne glede na vrsto izdane odločbe (npr. gradbeno dovoljenje itd.), to vsekakor ne pomeni, da gre za uvedbo novega postopka ali dopolnitev odločbe, in prav tako pri tem posledično ne nastanejo pravni učinki na vsebino. Doseže se le to, da odločba izraža stanje, ugotovljeno v ugotovitvenem in dokaznem postopku, in da odločba izraža pravni učinek, ki ustreza temu stanju pred izdajo sklepa o odpravi pomote (glej sodbo VDSS Psp 264/2019 z dne 6.11. 2019).

Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...