Uvedba inšpekcijskega postopka: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
Vrstica 11: Vrstica 11:
== '''Odgovor:'''  ==
== '''Odgovor:'''  ==


Inšpekcijski postopki so postopki, ki se vedno začnejo po uradni dolžnosti zaradi varstva javnega interesa. Pristojni inšpektor namreč skrbi za to, da se preprečijo ali onemogočijo dejanja fizičnih in pravnih oseb, ki pomenijo poseg v javni interes, določen z materialnim predpisom, ki daje podlago za inšpekcijski nadzor, pri čemer je dolžan varovati interese fizičnih in pravnih oseb, ki so v skladu z materialnim pravom (5. člen [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO3209 ZIN]). Kadar pristojni inšpektor ugotovi kršitve predpisa, katerega izvajanje nadzira, ustrezno ukrepa z namenom, da se čim prej vzpostavi zakonito stanje. Inšpekcijski nadzor je namreč nadzor nad '''izvajanjem oziroma spoštovanjem zakonov in drugih predpisov''' (2. člen ZIN). Za uvedbo inšpekcijskega postopka je zato '''brezpredmetno, ali je ob javnem interesu podan tudi zasebni interes'''.&nbsp;<br>Ali je ob zasebnem interesu podan tudi javni interes, je v presoji inšpektorja in v kolikor ugotovi, da je javni interes podan, potem je tudi dolžan uvesti inšpekcijski postopek. V kolikor pa ugotovi, da javni interes ni podan, torej, da ne gre za kršitve predpisov katerih spoštovanje oz. izvajanje je dolžan nadzirati, potem nima podlage za uvedbo inšpekcijskega postopka. Kadar pa inšpektor tekom inšpekcijskega postopka ugotovi, da nadaljevanje inšpekcijskega postopka, ki se začne in vodi v javnem interesu, prav zaradi odsotnosti tega javnega interesa ni potrebno, potem izda sklep o ustavitvi postopka (glej tudi npr. sodbo UPRS [http://www.sodnapraksa.si/?doc-2015081111419043 I U 157/2017-15] z dne 12.2.2018) .&nbsp;<br><p>'''RE'''Če prav razumem dilemo, je težko enoznačno odgovoriti, toda načeloma v zvezi z 10. členom GZ-1, na kar verjetno mislite, ne moremo reči, da lahko »izbirate«, ali in katero zadevo boste vzeli v obravnavo, saj je vsaka neskladnost ali kršitev, kjer izkazana najmanj verjetnost le te, po zakonu predmet IN, pri čemer seveda to velja pri občinski inšpekciji za nezahtevne objekte oz. neskladja z OPN. Javni interes je teoretično namreč določen kot pogoji za upravičenje ali obveznost oz. ne/ujemanje z zakoni, ki pogoje za (tukaj) pravico (gradnje, uporabe…) določa. Če tega momenta ni, niti ni važno, ali gre obenem za sosedske spore, pač niste niti pristojni oz. ne gre za UZ. Če pa neskladnost s predpisi vsaj verjetno obstaja, pa tudi hkratni ne/obstoj sosedskega spora nima veze, ker vi delujete zavoljo zagotovitve s pogoji, ne reševanja dveh privat interesov (te se itak vzporedno rešuje na sodišču v pravdi). Torej če gre za kršitev predpisa v vaši pristojnosti, po definiciji ne drži, da javni interes za uvedbo postopka ni izkazan ne glede na bagatelo ali sočasni privatni spor.&nbsp;</p><p>&nbsp;Si pa lahko po mojem pomagate še z 88. členom GZ-1, ko ocenjujete verjetnost kršitve predpisa, ko iščete podlago, da ne bi (za vsako malenkost) ali kak postopek le kasneje uvedli, saj zakon določa bolj ali manj objektivne in določne kriterije obravnave. Verjetno nisem kaj pomagala v smislu, kot ste želeli, a upam, da bo šlo v praksi, kot po izkušnjah veste, da je treba delati, le ni slabo se vnaprej zavarovati npr. z merili ne/obravnave ali prednosti…&nbsp;</p>
Inšpekcijski postopki so postopki, ki se vedno začnejo po uradni dolžnosti zaradi varstva javnega interesa. [[Zak:ZUP#125. .C4.8Dlen{{!}}125. člen ZUP]]).
 
Pristojni inšpektor namreč skrbi za to, da se preprečijo ali onemogočijo dejanja fizičnih in pravnih oseb, ki pomenijo poseg v javni interes, določen z materialnim predpisom, ki daje podlago za inšpekcijski nadzor, pri čemer je dolžan varovati interese fizičnih in pravnih oseb, ki so v skladu z materialnim pravom (5. člen [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO3209 ZIN]). Kadar pristojni inšpektor ugotovi kršitve predpisa, katerega izvajanje nadzira, ustrezno ukrepa z namenom, da se čim prej vzpostavi zakonito stanje. Inšpekcijski nadzor je namreč nadzor nad '''izvajanjem oziroma spoštovanjem zakonov in drugih predpisov''' (2. člen ZIN). Za uvedbo inšpekcijskega postopka je zato '''brezpredmetno, ali je ob javnem interesu podan tudi zasebni interes'''.&nbsp;<br>Ali je ob zasebnem interesu podan tudi javni interes, je v presoji inšpektorja in v kolikor ugotovi, da je javni interes podan, potem je tudi dolžan uvesti inšpekcijski postopek. V kolikor pa ugotovi, da javni interes ni podan, torej, da ne gre za kršitve predpisov katerih spoštovanje oz. izvajanje je dolžan nadzirati, potem nima podlage za uvedbo inšpekcijskega postopka. Kadar pa inšpektor tekom inšpekcijskega postopka ugotovi, da nadaljevanje inšpekcijskega postopka, ki se začne in vodi v javnem interesu, prav zaradi odsotnosti tega javnega interesa ni potrebno, potem izda sklep o ustavitvi postopka (glej tudi npr. sodbo UPRS [http://www.sodnapraksa.si/?doc-2015081111419043 I U 157/2017-15] z dne 12.2.2018) .&nbsp;<br><p>'''RE'''Če prav razumem dilemo, je težko enoznačno odgovoriti, toda načeloma v zvezi z 10. členom GZ-1, na kar verjetno mislite, ne moremo reči, da lahko »izbirate«, ali in katero zadevo boste vzeli v obravnavo, saj je vsaka neskladnost ali kršitev, kjer izkazana najmanj verjetnost le te, po zakonu predmet IN, pri čemer seveda to velja pri občinski inšpekciji za nezahtevne objekte oz. neskladja z OPN. Javni interes je teoretično namreč določen kot pogoji za upravičenje ali obveznost oz. ne/ujemanje z zakoni, ki pogoje za (tukaj) pravico (gradnje, uporabe…) določa. Če tega momenta ni, niti ni važno, ali gre obenem za sosedske spore, pač niste niti pristojni oz. ne gre za UZ. Če pa neskladnost s predpisi vsaj verjetno obstaja, pa tudi hkratni ne/obstoj sosedskega spora nima veze, ker vi delujete zavoljo zagotovitve s pogoji, ne reševanja dveh privat interesov (te se itak vzporedno rešuje na sodišču v pravdi). Torej če gre za kršitev predpisa v vaši pristojnosti, po definiciji ne drži, da javni interes za uvedbo postopka ni izkazan ne glede na bagatelo ali sočasni privatni spor.&nbsp;</p><p>&nbsp;Si pa lahko po mojem pomagate še z 88. členom GZ-1, ko ocenjujete verjetnost kršitve predpisa, ko iščete podlago, da ne bi (za vsako malenkost) ali kak postopek le kasneje uvedli, saj zakon določa bolj ali manj objektivne in določne kriterije obravnave. Verjetno nisem kaj pomagala v smislu, kot ste želeli, a upam, da bo šlo v praksi, kot po izkušnjah veste, da je treba delati, le ni slabo se vnaprej zavarovati npr. z merili ne/obravnave ali prednosti…&nbsp;</p>
<br>''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Pomoč:Politika_zasebnosti{{!}}Politiko zasebnosti]] in [[Pomoč:Splošno_zanikanje_odgovornosti{{!}}zanikanja odgovornosti]].''
<br>''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Pomoč:Politika_zasebnosti{{!}}Politiko zasebnosti]] in [[Pomoč:Splošno_zanikanje_odgovornosti{{!}}zanikanja odgovornosti]].''



Redakcija: 09:40, 30. avgust 2023

Zadeva: Uvedba inšpekcijskega postopka

Datum odgovora: 28. 8. 2023
Status uporabnika: uradna oseba, ki vodi upravni postopek

Vprašanje:

Kako je z uvedbo inšpekcijskih postopkov, kjer sicer gre za kršitve predpisa, vendar gre za bagatelne zadeve?

Ali velja isto pa v primerih, ko gre npr. v okoljsko-gradbeno-cestnih zadevah za kršitve, ki izvirajo iz medsosedskih sporov?  

Odgovor:

Inšpekcijski postopki so postopki, ki se vedno začnejo po uradni dolžnosti zaradi varstva javnega interesa. 125. člen ZUP).

Pristojni inšpektor namreč skrbi za to, da se preprečijo ali onemogočijo dejanja fizičnih in pravnih oseb, ki pomenijo poseg v javni interes, določen z materialnim predpisom, ki daje podlago za inšpekcijski nadzor, pri čemer je dolžan varovati interese fizičnih in pravnih oseb, ki so v skladu z materialnim pravom (5. člen ZIN). Kadar pristojni inšpektor ugotovi kršitve predpisa, katerega izvajanje nadzira, ustrezno ukrepa z namenom, da se čim prej vzpostavi zakonito stanje. Inšpekcijski nadzor je namreč nadzor nad izvajanjem oziroma spoštovanjem zakonov in drugih predpisov (2. člen ZIN). Za uvedbo inšpekcijskega postopka je zato brezpredmetno, ali je ob javnem interesu podan tudi zasebni interes
Ali je ob zasebnem interesu podan tudi javni interes, je v presoji inšpektorja in v kolikor ugotovi, da je javni interes podan, potem je tudi dolžan uvesti inšpekcijski postopek. V kolikor pa ugotovi, da javni interes ni podan, torej, da ne gre za kršitve predpisov katerih spoštovanje oz. izvajanje je dolžan nadzirati, potem nima podlage za uvedbo inšpekcijskega postopka. Kadar pa inšpektor tekom inšpekcijskega postopka ugotovi, da nadaljevanje inšpekcijskega postopka, ki se začne in vodi v javnem interesu, prav zaradi odsotnosti tega javnega interesa ni potrebno, potem izda sklep o ustavitvi postopka (glej tudi npr. sodbo UPRS I U 157/2017-15 z dne 12.2.2018) . 

REČe prav razumem dilemo, je težko enoznačno odgovoriti, toda načeloma v zvezi z 10. členom GZ-1, na kar verjetno mislite, ne moremo reči, da lahko »izbirate«, ali in katero zadevo boste vzeli v obravnavo, saj je vsaka neskladnost ali kršitev, kjer izkazana najmanj verjetnost le te, po zakonu predmet IN, pri čemer seveda to velja pri občinski inšpekciji za nezahtevne objekte oz. neskladja z OPN. Javni interes je teoretično namreč določen kot pogoji za upravičenje ali obveznost oz. ne/ujemanje z zakoni, ki pogoje za (tukaj) pravico (gradnje, uporabe…) določa. Če tega momenta ni, niti ni važno, ali gre obenem za sosedske spore, pač niste niti pristojni oz. ne gre za UZ. Če pa neskladnost s predpisi vsaj verjetno obstaja, pa tudi hkratni ne/obstoj sosedskega spora nima veze, ker vi delujete zavoljo zagotovitve s pogoji, ne reševanja dveh privat interesov (te se itak vzporedno rešuje na sodišču v pravdi). Torej če gre za kršitev predpisa v vaši pristojnosti, po definiciji ne drži, da javni interes za uvedbo postopka ni izkazan ne glede na bagatelo ali sočasni privatni spor. 

 Si pa lahko po mojem pomagate še z 88. členom GZ-1, ko ocenjujete verjetnost kršitve predpisa, ko iščete podlago, da ne bi (za vsako malenkost) ali kak postopek le kasneje uvedli, saj zakon določa bolj ali manj objektivne in določne kriterije obravnave. Verjetno nisem kaj pomagala v smislu, kot ste želeli, a upam, da bo šlo v praksi, kot po izkušnjah veste, da je treba delati, le ni slabo se vnaprej zavarovati npr. z merili ne/obravnave ali prednosti… 


Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...