Iz Upravna Svetovalnica
Vrstica 1: | Vrstica 1: | ||
== '''Zadeva:''' Navedba upravnega organa v uvodu odločbe == | == '''Zadeva:''' Navedba upravnega organa v uvodu odločbe == | ||
'''Datum odgovora:''' 26. 3. 2010<br><br> | '''Datum odgovora:''' 26. 3. 2010, pregled 20. 11. 2022<br><br> | ||
== '''Vprašanje:''' == | == '''Vprašanje:''' == |
Redakcija: 20:17, 21. november 2022
Datum odgovora: 26. 3. 2010, pregled 20. 11. 2022
Vprašanje:
Zanima nas, ali je potrebno v uvodu odločbe navesti zgolj ime organa v sestavi ministrstva ali tudi ministrstvo, katerega organ v sestavi je, ter ali je potrebno v uvodu odločbe navesti Uredbo o organih v sestavi ministrstev?
Odgovor:
Uvod odločbe je namenjen presoji zakonitosti v pritožbenem postopku v smislu spoštovanja pravil o pristojnosti in zastopanju. Zato naj bi tako stranka kot nadzorstveni organ takoj razbrala morebitne nepravilnosti, ki izhajajo iz obveznih elementov uvoda (v Jerovšek et al., Zakon o splošnem upravnem postopku s komentarjem, 2004, str. 589).
212. člen ZUP določa, katere sestavine mora vsebovati uvod odločbe in določa, da je v uvodu med drugim potrebno navesti ime organa, ki je odločbo izdal. Ni pravilna praksa, da se v uvod zapiše notranjo organizacijsko enoto organa (npr. oddelek za okolje in prostor), saj ZUP in področna zakonodaja določata pristojnost po organu, ne nižje v smislu funkcionalne pristojnosti (po Jerovšek et al., ZUP s komentarjem, 2004, str. 590). Zakon o državni upravi (ZDU-1, Ur.l. RS, št. 113/2005 in novele) v 14. členu določa, da so organi v sestavi ministrstev upravni organi. Organ v sestavi ministrstva je poseben organ, ki sicer deluje znotraj ministrstva, toda ima lastno avtonomijo. Torej je v uvodu odločbe pravilno in obvezno navajanje organa v sestavi ministrstva, ne zahteva pa ZUP tudi navedbe organa, v okviru katerega organ, ki izdaja odločbo, deluje. Kljub temu, da zakon ne zahteva navedbe ministrstva, v okviru katerega organ v sestavi deluje, pa taka navedba ni prepovedana.
212. člen ZUP določa, da je potrebno v uvodu določbe navesti tudi predpis o pristojnosti organa, ki odločbo izdaja, pri čemer je mišljena navedba tistega predpisa, ki določa stvarno pristojnost organa. Navede se cel predpis, s polnim nazivom in pravilno ter ažurno navedbo objav, kar stranki omogoča vpogled v pravilnost delovanja organa (v Jerovšek et al., ZUP s komentarjem, 2004, str. 590). Stvarno pristojnost, tudi pristojnost organa v sestavi, praviloma določa področni predpis, zato bi bilo v uvod odločbe potrebno zapisati ta predpis. V kolikor področni predpis pristojnosti organa v sestavi ne določa ali določa za odločanje o upravnih zadevah na določenem področju na prvi stopnji pristojno ministrstvo, v ministrstvu pa je organiziran organ v sestavi za to področje, na prvi stopnji vodi postopek in odloča o upravni zadevi organ v sestavi ministrstva. V takem primeru iz samega področnega zakona ni mogoče razbrati, ali je za področje, na katero sodi upravna zadeva, ustanovljen organ v sestavi ali ne, zato se v uvod odločbe v takem primeru navede tako ZDU-1 kot tudi Uredbo o organih v sestavi ministrstev.
Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.