Določanje pisarniške odredbe: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
Vrstica 10: Vrstica 10:


== '''Odgovor:'''  ==
== '''Odgovor:'''  ==
Pisarniška odredba je po 22. točki 2. člena UUP napotilo za poslovanje z dokumentarnim gradivom.
Pisarniške odredbe so natančneje urejene v 153. členu UUP.
Kot določa 1. odstavek 153. člena UUP se pri poslovanju z zadevami uporabljajo pisarniške uredbe, ki se vnašajo v evidenco z določenimi oznakami. Te oznake so:1. ROKOVNIK + datum, ko poteče rok za vložitev v rokovnik; za zadeve, v katerih se ne more opraviti naslednje upravno dejanje, ker v zvezi z njimi teče rok za opravilo nekega dejanja upravnega organa ali stranke; (v primeru, da se rokovnik vodi v fizični obliki, se na ovoj zadeve zapiše R+datum);
2. REŠENO + datum za vložitev zadeve tekočo zbirko dokumentarnega gradiva; ko je upravni akt, ki je bil izdan v zadevi, postal pravnomočen ali ko organ v zadevi ne bo opravil več nobenega dejanja (na ovoj zadeve se zapiše REŠ+datum).
Pisarniško odredbo določi javni uslužbenec, in jo vnese v elektronsko evidenco k ustrezni zadevi in jo napiše na fizični dokument ali fizično kopijo dokumenta, ki ostane v ovoju zadeve, in jo podpiše. Pisarniška odredba se zapiše v spodnji levi kot prve strani dokumenta. Pisarniško uredbo lahko določi tudi glavna pisarna, če se tako dogovori z javnim uslužbencem. Pisarniško uredbo lahko določi tudi predstojnik ali vodja organizacijske enote.


Definicija pisarniške odredbe, ki jo določa dvaindvajseta točka [[Zak:UUP#2._.C4.8Dlen|2. člena UUP]], je, da je to napotilo za poslovanje z dokumentarnim gradivom. Pisarniške odredbe so natančneje urejene v [[Zak:UUP#153._.C4.8Dlen|153. členu UUP]], ki v četrtem, petem in šestem odstavku določa, da pisarniško odredbo določi in zapiše javni uslužbenec, in sicer tako, da jo vnese v elektronsko evidenco k ustrezni zadevi ali jo napiše na fizični dokument ali fizično kopijo dokumenta, ki ostane v ovoju zadeve, ter jo tudi podpiše.
<br>Pisarniška odredba se zapiše v spodnji levi kot prve strani dokumenta. V primeru zapisa pisarniške odredbe&nbsp;»REŠ«&nbsp;se to napiše na prvo stran dokumenta, ki je bil v zadevo nazadnje vložen in ima svojo zaporedno številko, vendar ne na popis zadeve saj le-ta ni dokument posamezne zadeve. Kot določa četrta točka [[Zak:UUP#150._.C4.8Dlen|150. člena UUP]], da se v vsaki upravni zadevi vodi popis zadeve, ki je lahko natisnjena na notranji strani ovoja ali na posebnem listu. Popis zadeve vsebuje zaporedno številko dokumenta, kratko vsebino posameznega dokumenta ter datum prejema ali nastanka dokumenta. Dokumente je potrebno vpisati v popis zadeve najkasneje pred odstopom zadeve drugemu organu ali pred vložitvijo v tekočo zbirko dokumentarnega gradiva.
V primeru, da javni uslužbenec pisarniške odredbe ne evidentira sam, lahko to stori glavna pisarna, vendar šele po dogovoru z njim. Pisarniško odredbo lahko določi tudi predstojnik ali vodja organizacijske enote, kar se prakticira pri pisarniških odredbah o roku, do katerega mora biti naloga opravljena. V tem primeru je za vnos odredbe v evidenco odgovoren predstojnik ali vodja organizacijske enote sam. Pisarniške odredbe se lahko evidentirajo v organizacijskih enotah, kadar jim je ta način zagotovljen, lahko pa so določene tudi samodejno s strani informacijskega sistema organa.<br><br>
V vseh primerih se pisarniške odredbe zapisujejo v spodnji levi kot prve strani dokumenta ter vsebujejo tri obvezne elemente:
• pisarniško odredbo samo,<br>• datum, ko je bila pisarniška odredba določena (pri oddaji zadeve v rokovnik datum, ko rok poteče),<br>• podpis (lahko tudi parafo) uslužbenca, ki je pisarniško odredbo določil (po Kovač et al., UUP z uvodnimi pojasnili in izvedbenimi akti, 2008, str. 124–125).<br>


''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|Zanikanje odgovornosti]].''
''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|Zanikanje odgovornosti]].''

Redakcija: 21:55, 14. februar 2011

Zadeva: Določanje pisarniške odredbe

Datum odgovora: 31. 05. 2009


Vprašanje:

Kako se sporočajo pisarniške odredbe, kdo in kam jih zapisuje?

Odgovor:

Pisarniška odredba je po 22. točki 2. člena UUP napotilo za poslovanje z dokumentarnim gradivom. Pisarniške odredbe so natančneje urejene v 153. členu UUP. Kot določa 1. odstavek 153. člena UUP se pri poslovanju z zadevami uporabljajo pisarniške uredbe, ki se vnašajo v evidenco z določenimi oznakami. Te oznake so:1. ROKOVNIK + datum, ko poteče rok za vložitev v rokovnik; za zadeve, v katerih se ne more opraviti naslednje upravno dejanje, ker v zvezi z njimi teče rok za opravilo nekega dejanja upravnega organa ali stranke; (v primeru, da se rokovnik vodi v fizični obliki, se na ovoj zadeve zapiše R+datum); 2. REŠENO + datum za vložitev zadeve tekočo zbirko dokumentarnega gradiva; ko je upravni akt, ki je bil izdan v zadevi, postal pravnomočen ali ko organ v zadevi ne bo opravil več nobenega dejanja (na ovoj zadeve se zapiše REŠ+datum). Pisarniško odredbo določi javni uslužbenec, in jo vnese v elektronsko evidenco k ustrezni zadevi in jo napiše na fizični dokument ali fizično kopijo dokumenta, ki ostane v ovoju zadeve, in jo podpiše. Pisarniška odredba se zapiše v spodnji levi kot prve strani dokumenta. Pisarniško uredbo lahko določi tudi glavna pisarna, če se tako dogovori z javnim uslužbencem. Pisarniško uredbo lahko določi tudi predstojnik ali vodja organizacijske enote.


Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in Zanikanje odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...