Navedba upravnega organa v uvodu odločbe: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
Vrstica 9: Vrstica 9:
== '''Odgovor:'''  ==
== '''Odgovor:'''  ==


Uvod odločbe je namenjen presoji zakonitosti v pritožbenem postopku v smislu spoštovanja pravil o pristojnosti in zastopanju. Zato naj bi tako stranka kot nadzorstveni organ takoj razbrala morebitne nepravilnosti, ki izhajajo iz obveznih elementov uvoda. (v Jerovšek et al., Zakon o splošnem upravnem postopku s komentarjem, 2004, str. 589).  
Uvod odločbe je namenjen presoji zakonitosti v pritožbenem postopku v smislu spoštovanja pravil o pristojnosti in zastopanju. Zato naj bi tako stranka kot nadzorstveni organ takoj razbrala morebitne nepravilnosti, ki izhajajo iz obveznih elementov uvoda (v Jerovšek et al., Zakon o splošnem upravnem postopku s komentarjem, 2004, str. 589).  


[[Zak:ZUP#212._.C4.8Dlen|212. člen ZUP]] določa, katere sestavine mora vsebovati uvod odločbe in določa, da je v uvodu med drugim potrebno navesti '''ime organa''', ki je odločbo izdal. Ni pravilna praksa, da se v uvod zapiše notranjo organizacijsko enoto organa (npr. oddelek za okolje in prostor), saj ZUP in področna zakonodaja določata pristojnost po organu, ne nižje v smislu funkcionalne pristojnosti. (po Jerovšek et al., Zakon o splošnem upravnem postopku s komentarjem, 2004, str. 590). [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r05/predpis_ZAKO3225.html Zakon o državni upravi] (ZDU-1, Ur.l. RS, št. 52/2002 in novele) v 14. členu določa, da so organi v sestavi ministrstev upravni organi. Organ v sestavi ministrstva je poseben organ, ki sicer deluje znotraj ministrstva, toda ima lastno avtonomijo. Torej je v uvodu odločbe pravilno in ''obvezno navajanje organa v sestavi ministrstva'', ne zahteva pa ZUP tudi navedbe organa, v okviru katerega organ, ki izdaja odločbo, deluje. Kljub temu, da zakon ne zahteva navedbe ministrstva, v okviru katerega organ v sestavi deluje, pa taka navedba ni prepovedana.  
[[Zak:ZUP#212._.C4.8Dlen|212. člen ZUP]] določa, katere sestavine mora vsebovati uvod odločbe in določa, da je v uvodu med drugim potrebno navesti '''ime organa''', ki je odločbo izdal. Ni pravilna praksa, da se v uvod zapiše notranjo organizacijsko enoto organa (npr. oddelek za okolje in prostor), saj ZUP in področna zakonodaja določata pristojnost po organu, ne nižje v smislu funkcionalne pristojnosti. (po Jerovšek et al., Zakon o splošnem upravnem postopku s komentarjem, 2004, str. 590). [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r05/predpis_ZAKO3225.html Zakon o državni upravi] (ZDU-1, Ur.l. RS, št. 52/2002 in novele) v 14. členu določa, da so organi v sestavi ministrstev upravni organi. Organ v sestavi ministrstva je poseben organ, ki sicer deluje znotraj ministrstva, toda ima lastno avtonomijo. Torej je v uvodu odločbe pravilno in ''obvezno navajanje organa v sestavi ministrstva'', ne zahteva pa ZUP tudi navedbe organa, v okviru katerega organ, ki izdaja odločbo, deluje. Kljub temu, da zakon ne zahteva navedbe ministrstva, v okviru katerega organ v sestavi deluje, pa taka navedba ni prepovedana.  
Vrstica 15: Vrstica 15:
212. člen ZUP določa, da je potrebno v uvodu določbe navesti tudi '''predpis o pristojnosti organa, ki odločbo izdaja''', pri čemer je mišljena ''navedba tistega predpisa, ki določa '''stvarno '''pristojnost organa''. Navede se cel predpis, s polnim nazivom in pravilno ter ažurno navedbo objav, kar stranki omogoča vpogled v pravilnost delovanja organa. (v Jerovšek et al., Zakon o splošnem upravnem postopku s komentarjem, 2004, str. 590). Stvarno pristojnost, tudi pristojnost organa v sestavi, praviloma določa ''področni predpis'', zato bi bilo&nbsp;v uvod odločbe potrebno zapisati ta predpis. V kolikor področni predpis pristojnosti organa v sestavi ne določa ali določa za odločanje o upravnih zadevah na določenem področju na prvi stopnji pristojno ministrstvo, v ministrstvu pa je organiziran organ v sestavi za to področje, na prvi stopnji vodi postopek in odloča o upravni zadevi organ v sestavi ministrstva. V takem primeru iz samega področnega zakona ni mogoče razbrati, ali je za področje, na katero sodi upravna zadeva, ustanovljen organ v sestavi ali ne, zato se v uvod odločbe v takem primeru navede tako ZDU-1 kot tudi Uredbo o organih v sestavi ministrstev.<br>  
212. člen ZUP določa, da je potrebno v uvodu določbe navesti tudi '''predpis o pristojnosti organa, ki odločbo izdaja''', pri čemer je mišljena ''navedba tistega predpisa, ki določa '''stvarno '''pristojnost organa''. Navede se cel predpis, s polnim nazivom in pravilno ter ažurno navedbo objav, kar stranki omogoča vpogled v pravilnost delovanja organa. (v Jerovšek et al., Zakon o splošnem upravnem postopku s komentarjem, 2004, str. 590). Stvarno pristojnost, tudi pristojnost organa v sestavi, praviloma določa ''področni predpis'', zato bi bilo&nbsp;v uvod odločbe potrebno zapisati ta predpis. V kolikor področni predpis pristojnosti organa v sestavi ne določa ali določa za odločanje o upravnih zadevah na določenem področju na prvi stopnji pristojno ministrstvo, v ministrstvu pa je organiziran organ v sestavi za to področje, na prvi stopnji vodi postopek in odloča o upravni zadevi organ v sestavi ministrstva. V takem primeru iz samega področnega zakona ni mogoče razbrati, ali je za področje, na katero sodi upravna zadeva, ustanovljen organ v sestavi ali ne, zato se v uvod odločbe v takem primeru navede tako ZDU-1 kot tudi Uredbo o organih v sestavi ministrstev.<br>  


 
<br>


''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej &lt;restrlink&gt; in &lt;restrlink&gt;.''
''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej &lt;restrlink&gt; in &lt;restrlink&gt;.''

Redakcija: 22:42, 10. maj 2010

Zadeva: Navedba upravnega organa v uvodu odločbe

Datum odgovora: 26. 3. 2010
SPODNJI ODGOVOR JE BIL LAHKO SPREMENJEN S STRANI REGISTRIRANIH UPORABNIKOV UPRAVNE SVETOVALNICE. URADNO IN NESPREMENJENO RAZLIČICO TEGA ČLANKA DOBITE NA:Izvirnik:Navedba upravnega organa v uvodu odločbe

Vprašanje:

Zanima nas, ali je potrebno v uvodu odločbe navesti zgolj ime organa v sestavi ministrstva ali tudi ministrstvo, katerega organ v sestavi je, ter ali je potrebno v uvodu odločbe navesti Uredbo o organih v sestavi ministrstev?

Odgovor:

Uvod odločbe je namenjen presoji zakonitosti v pritožbenem postopku v smislu spoštovanja pravil o pristojnosti in zastopanju. Zato naj bi tako stranka kot nadzorstveni organ takoj razbrala morebitne nepravilnosti, ki izhajajo iz obveznih elementov uvoda (v Jerovšek et al., Zakon o splošnem upravnem postopku s komentarjem, 2004, str. 589).

212. člen ZUP določa, katere sestavine mora vsebovati uvod odločbe in določa, da je v uvodu med drugim potrebno navesti ime organa, ki je odločbo izdal. Ni pravilna praksa, da se v uvod zapiše notranjo organizacijsko enoto organa (npr. oddelek za okolje in prostor), saj ZUP in področna zakonodaja določata pristojnost po organu, ne nižje v smislu funkcionalne pristojnosti. (po Jerovšek et al., Zakon o splošnem upravnem postopku s komentarjem, 2004, str. 590). Zakon o državni upravi (ZDU-1, Ur.l. RS, št. 52/2002 in novele) v 14. členu določa, da so organi v sestavi ministrstev upravni organi. Organ v sestavi ministrstva je poseben organ, ki sicer deluje znotraj ministrstva, toda ima lastno avtonomijo. Torej je v uvodu odločbe pravilno in obvezno navajanje organa v sestavi ministrstva, ne zahteva pa ZUP tudi navedbe organa, v okviru katerega organ, ki izdaja odločbo, deluje. Kljub temu, da zakon ne zahteva navedbe ministrstva, v okviru katerega organ v sestavi deluje, pa taka navedba ni prepovedana.

212. člen ZUP določa, da je potrebno v uvodu določbe navesti tudi predpis o pristojnosti organa, ki odločbo izdaja, pri čemer je mišljena navedba tistega predpisa, ki določa stvarno pristojnost organa. Navede se cel predpis, s polnim nazivom in pravilno ter ažurno navedbo objav, kar stranki omogoča vpogled v pravilnost delovanja organa. (v Jerovšek et al., Zakon o splošnem upravnem postopku s komentarjem, 2004, str. 590). Stvarno pristojnost, tudi pristojnost organa v sestavi, praviloma določa področni predpis, zato bi bilo v uvod odločbe potrebno zapisati ta predpis. V kolikor področni predpis pristojnosti organa v sestavi ne določa ali določa za odločanje o upravnih zadevah na določenem področju na prvi stopnji pristojno ministrstvo, v ministrstvu pa je organiziran organ v sestavi za to področje, na prvi stopnji vodi postopek in odloča o upravni zadevi organ v sestavi ministrstva. V takem primeru iz samega področnega zakona ni mogoče razbrati, ali je za področje, na katero sodi upravna zadeva, ustanovljen organ v sestavi ali ne, zato se v uvod odločbe v takem primeru navede tako ZDU-1 kot tudi Uredbo o organih v sestavi ministrstev.


Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej <restrlink> in <restrlink>.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...