Postavitev skrbnika za posebne primere ob neznanem lastniku premoženja: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
m
 
(18 vmesnih redakcij 7 uporabnikov ni prikazanih)
Vrstica 1: Vrstica 1:
== '''Zadeva: '''Postavitev skrbnika za posebne primere ==
== '''Zadeva: '''Postavitev skrbnika za posebne primere ob neznanem lastniku premoženju ==


'''Datum odgovora:''' 08. 03. 2010<br>SPODNJI ODGOVOR JE BIL LAHKO SPREMENJEN S STRANI REGISTRIRANIH UPORABNIKOV UPRAVNE SVETOVALNICE. URADNO IN NESPREMENJENO RAZLIČICO TEGA ČLANKA DOBITE NA:[[Izvirnik:Postavitev skrbnika za posebne primere]]
'''Datum odgovora:''' 8. 3. 2010, pregled 31. 12. 2022<br>'''Status uporabnika: '''uradna oseba, ki vodi postopek
 
<br>


== '''Vprašanje:'''  ==
== '''Vprašanje:'''  ==


Upravnemu organu A (npr. CSD) je upravni organ B (npr. ministrstvo) posredoval pobudo za postavitev skrbnika za posebni primer (konkretno: postavitev skrbnika neznanemu lastniku premoženja), saj bo upravni postopek vplival na pravice in pravne koristi posameznika (npr. gradnja ceste). Upravni organ A na podlagi podatkov iz zemljiške knjige in drugih poizvedovanj ne more ugotoviti, kdo so lastniki nepremičnin. Ali je upravni organ B ravnal pravilno in ali je podatek o lastništvu nepremičnin nujno potreben za postavitev skrbnika v tem primeru?
<p style="text-align: justify;" >Upravnemu organu A, tj. CSD kot skrbstvenemu organu je upravni organ B (npr. ministrstvo), ki vodi matični upravni postopek, posredoval pobudo za postavitev skrbnika za posebni primer neznanemu lastniku premoženja, saj bo upravni postopek vplival na pravice in pravne koristi posameznika (npr. gre za zadevo v zvezi z gradnjo ceste). CSD na podlagi podatkov iz zemljiške knjige in drugih poizvedovanj ne more ugotoviti, kdo so lastniki nepremičnin. Ali je upravni organ B ravnal pravilno in ali je podatek o lastništvu nepremičnin nujno potreben za postavitev skrbnika v tem primeru?</p>


== '''Odgovor:'''  ==
== '''Odgovor:'''  ==


Insitut skrbništva ureja [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r00/predpis_ZAKO40.html Zakon o zakonski zvezi in družinskih razmerjih] (ZZZDR, Ur. list SRS, št. 15/1976 in novele). ZZZDR loči več vrst skrbništva, in sicer za mladoletnike (201. člen ZZZDR in naslednji), za osebe, ki jim je odvzeta poslovna sposobnost (206. člen ZZZDR in naslednji) in skrbništvo za posebne primere (211. člen ZZZDR in naslednji).
<p style="text-align: justify;">Insitut skrbništva ureja [https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO7556 Družinski zakonik] (DZ, Ur. l. RS, št. 15/17 in novele). DZ loči več vrst skrbništva, in sicer za otroke (257. člen - 261. člen DZ), za odrasle osebe (262. člen - 266. člen DZ) in skrbništvo za posebne primere (267. člen - 271. člen DZ).</p>
 
<p style="text-align: justify;">V okvir skrbništva za posebne primere sodi tudi postavitev skrbnika neznanemu lastniku premoženja. Skrbnika se v tem primeru postavi, kadar je potrebno, da nekdo za to premoženje skrbi (245. člen DZ). Skrbnika postavi sodišče na predlog CSD na podlagi obvestila organov in drugih subjektov (275. člen DZ), pri čemer pri odločanju o postavitvi pod skrbništvo, pri imenovanju ali razrešitvi skrbnika, pri odločanju o obsegu skrbnikovih pravic in dolžnosti ter o pravicah in koristih varovanca, postopa po predpisih, ki veljajo za splošni upravni postopek, če ni v DZ drugače določeno, v drugih primerih pa ravna na najsmotrnejši način v skladu s svojo vlogo in s pravili stroke (264. in 276. člen DZ). '''Pri postavitvi skrbnika za posebni primer CSD ali sodišče določi obseg njegovih dolžnosti in pravic upoštevaje okoliščine vsakega posameznega primera''' (četrti odstavek 272. člen DZ).</p>
V okvir skrbništva za posebne primere sodi tudi postavitev skrbnika neznanemu lastniku premoženja. Skrbnika se v tem primeru postavi, kadar je potrebno, da nekdo za to premoženje skrbi (211. člen ZZZDR). Skrbnika postavi CSD na podlagi obvestila organov in drugih subjektov (217. člen ZZZDR), pri čemer pri odločanju o postavitvi pod skrbništvo, pri imenovanju ali razrešitvi skrbnika, pri odločanju o obsegu skrbnikovih pravic in dolžnosti ter o pravicah in koristih varovanca, postopa po predpisih, ki veljajo za splošni upravni postopek, če ni v ZZZDR drugače določeno, v drugih primerih pa ravna na najsmotrnejši način v skladu s svojo vlogo in s pravili stroke (219. člen ZZZDR). Pri postavitvi&nbsp;skrbnika za posebni primer CSD določi obseg njegovih dolžnosti in pravic upoštevaje okoliščine vsakega posameznega primera (215. člen ZZZDR).
V zvezi s konkretnim primerom je pomembno, da sme skrbnika neznanemu lastniku premoženja ob pogojih, ki jih določa zakon, postaviti tudi organ, pred katerim teče postopek (torej ministrstvo), pri čemer mora o tem takoj obvestiti CSD, CSD pa ima nasproti takemu skrbniku iste pravice kot nasproti skrbniku, ki ga je sam postavil (268. člen DZ).
 
<p style="text-align: justify;">'''Upravni organ B v opisanem primeru načeloma ni ravnal napačno, saj mu zakon daje na razpolago obe možnosti, da uvede postopek sam in postavi skrbnika ali da o tem obvesti drug stvarno pristojni organ'''. Če je posredoval pobudo upravnemu organu A, mora le-ta postopek uvesti in postaviti skrbnika, pri čemer podatki o lastnikih nepremičnin niso pomembni, saj gre za postavitev skrbnika neznanemu lastniku premoženja.</p>
V zvezi s konkretnim primerom je pomembno, da sme skrbnika neznanemu lastniku premoženja ob pogojih, ki jih določa zakon, postaviti tudi organ, pred katerim teče postopek (torej ministrstvo), pri čemer mora o tem takoj obvestiti CSD, CSD pa ima nasproti takemu skrbniku iste pravice kot nasproti skrbniku, ki ga je sam postavil (212. člen ZZZDR). Upravni organ B v opisanem primeru načeloma ni ravnal napačno, saj mu zakon daje na razpolago obe možnosti, da uvede postopek sam in postavi skrbnika ali da o tem obvesti drug stvarno pristojni organ, čeprav je v skladu z načelom ekonomičnosti (14. člen ZUP) treba praviloma dati prednost prvi možnosti. Če je posredoval pobudo upravnemu organu A,&nbsp;mora le-ta postopek uvesti in postaviti skrbnika, pri čemer podatki o lastnikih nepremičnin niso pomembni, saj gre za postavitev skrbnika neznanemu lastniku premoženja.
<p style="text-align: justify;">''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy{{!}}Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti{{!}}zanikanja odgovornosti]].''</p>
 
<br>
 
<br>
 
''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|zanikanja odgovornosti]].''


== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==
== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==
Vrstica 28: Vrstica 20:


[[Kategorija:Zastopniki strank (po ZUP in skrbniki)]]
[[Kategorija:Zastopniki strank (po ZUP in skrbniki)]]
[[Kategorija:Začetek postopka po uradni dolžnosti]]

Trenutna redakcija s časom 13:19, 24. junij 2024

Zadeva: Postavitev skrbnika za posebne primere ob neznanem lastniku premoženju

Datum odgovora: 8. 3. 2010, pregled 31. 12. 2022
Status uporabnika: uradna oseba, ki vodi postopek

Vprašanje:

Upravnemu organu A, tj. CSD kot skrbstvenemu organu je upravni organ B (npr. ministrstvo), ki vodi matični upravni postopek, posredoval pobudo za postavitev skrbnika za posebni primer neznanemu lastniku premoženja, saj bo upravni postopek vplival na pravice in pravne koristi posameznika (npr. gre za zadevo v zvezi z gradnjo ceste). CSD na podlagi podatkov iz zemljiške knjige in drugih poizvedovanj ne more ugotoviti, kdo so lastniki nepremičnin. Ali je upravni organ B ravnal pravilno in ali je podatek o lastništvu nepremičnin nujno potreben za postavitev skrbnika v tem primeru?

Odgovor:

Insitut skrbništva ureja Družinski zakonik (DZ, Ur. l. RS, št. 15/17 in novele). DZ loči več vrst skrbništva, in sicer za otroke (257. člen - 261. člen DZ), za odrasle osebe (262. člen - 266. člen DZ) in skrbništvo za posebne primere (267. člen - 271. člen DZ).

V okvir skrbništva za posebne primere sodi tudi postavitev skrbnika neznanemu lastniku premoženja. Skrbnika se v tem primeru postavi, kadar je potrebno, da nekdo za to premoženje skrbi (245. člen DZ). Skrbnika postavi sodišče na predlog CSD na podlagi obvestila organov in drugih subjektov (275. člen DZ), pri čemer pri odločanju o postavitvi pod skrbništvo, pri imenovanju ali razrešitvi skrbnika, pri odločanju o obsegu skrbnikovih pravic in dolžnosti ter o pravicah in koristih varovanca, postopa po predpisih, ki veljajo za splošni upravni postopek, če ni v DZ drugače določeno, v drugih primerih pa ravna na najsmotrnejši način v skladu s svojo vlogo in s pravili stroke (264. in 276. člen DZ). Pri postavitvi skrbnika za posebni primer CSD ali sodišče določi obseg njegovih dolžnosti in pravic upoštevaje okoliščine vsakega posameznega primera (četrti odstavek 272. člen DZ).

V zvezi s konkretnim primerom je pomembno, da sme skrbnika neznanemu lastniku premoženja ob pogojih, ki jih določa zakon, postaviti tudi organ, pred katerim teče postopek (torej ministrstvo), pri čemer mora o tem takoj obvestiti CSD, CSD pa ima nasproti takemu skrbniku iste pravice kot nasproti skrbniku, ki ga je sam postavil (268. člen DZ).

Upravni organ B v opisanem primeru načeloma ni ravnal napačno, saj mu zakon daje na razpolago obe možnosti, da uvede postopek sam in postavi skrbnika ali da o tem obvesti drug stvarno pristojni organ. Če je posredoval pobudo upravnemu organu A, mora le-ta postopek uvesti in postaviti skrbnika, pri čemer podatki o lastnikih nepremičnin niso pomembni, saj gre za postavitev skrbnika neznanemu lastniku premoženja.

Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...