Obravnava e-vloge brez identifikacijskih podatkov oz. naslova vložnika: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
Vrstica 1: Vrstica 1:
== '''Zadeva: ''' vneseš besedilo zadeve  ==
== '''Zadeva: ''' vneseš besedilo zadeve  ==


'''Datum odgovora:''' 9. 7. 2013<br>'''Status:''' v delu / v usklajevanju z mentorjem / končano / v preverjanju na MJU / končano MJU <br> '''Status uporabnika:'''&nbsp; uradna oseba, ki vodi upravni postopek&nbsp;  
'''Datum odgovora:''' 10. 7. 2013<br>'''Status:''' v delu /'''v usklajevanju z mentorjem''' / končano / v preverjanju na MJU / končano MJU <br> '''Status uporabnika:'''&nbsp; uradna oseba, ki vodi upravni postopek&nbsp;  


== '''Vprašanje:'''  ==
== '''Vprašanje:'''  ==
Vrstica 7: Vrstica 7:
Stranka je podala v elektronski obliki vlogo za posredovanje podatkov, ki ni bila podpisana z varnim elektronskim podpisom s kvalificiranim potrdilom. Po pregledu vloge je upravni organ ugotovil, da je le-ta formalno pomanjkljiva in nepopolna. Uradni naslov stranke organu ni znan, zato ji je poslal zahtevo za dopolnitev vloge preko njenega elektronskega naslova. Stranka se na dopis organa ni odzvala.<br>  
Stranka je podala v elektronski obliki vlogo za posredovanje podatkov, ki ni bila podpisana z varnim elektronskim podpisom s kvalificiranim potrdilom. Po pregledu vloge je upravni organ ugotovil, da je le-ta formalno pomanjkljiva in nepopolna. Uradni naslov stranke organu ni znan, zato ji je poslal zahtevo za dopolnitev vloge preko njenega elektronskega naslova. Stranka se na dopis organa ni odzvala.<br>  


Ali upravi organ lahko izda sklep o zavrženju vloge kot formalno pomanjkljive in nepopolne?<br><br>  
Ali upravi organ lahko v tem primeru izda sklep o zavrženju vloge kot formalno pomanjkljive in nepopolne?<br><br>  


== '''Odgovor:'''  ==
== '''Odgovor:'''  ==
Vrstica 15: Vrstica 15:
Vložnik mora vlogo podpisati. Pisna vloga (v fizični obliki) mora biti podpisana z lastnoročnim podpisom, vloga v elektronski obliki mora biti podpisana z varnim elektronskim podpisom s kvalificiranim potrdilom (drugi odstavek [[Zak:ZUP#63._.C4.8Dlen|63. člen ZUP)]]. Upravni organ lahko obravnava elektronsko vlogo, ki ni podpisana z varnim elektronskim podpisom le v primeru, da ne dvomi, da je vlogo res poslal tisti, ki je naveden kot vložnik (tretji odstavek [[Zak:ZUP#67._.C4.8Dlen|67. člena ZUP]]) in da ne gre za vloge po [[Zak:UUP#107._.C4.8Dlen|107. členu UUP]]. <br>  
Vložnik mora vlogo podpisati. Pisna vloga (v fizični obliki) mora biti podpisana z lastnoročnim podpisom, vloga v elektronski obliki mora biti podpisana z varnim elektronskim podpisom s kvalificiranim potrdilom (drugi odstavek [[Zak:ZUP#63._.C4.8Dlen|63. člen ZUP)]]. Upravni organ lahko obravnava elektronsko vlogo, ki ni podpisana z varnim elektronskim podpisom le v primeru, da ne dvomi, da je vlogo res poslal tisti, ki je naveden kot vložnik (tretji odstavek [[Zak:ZUP#67._.C4.8Dlen|67. člena ZUP]]) in da ne gre za vloge po [[Zak:UUP#107._.C4.8Dlen|107. členu UUP]]. <br>  


Če je vloga formalno nepopolna, mora upravni organ v skladu s [[Zak:ZUP#67._.C4.8Dlen|67. členom ZUP stranko]] v roku petih delovnih dni pozvati, da odpravi pomanjkljivosti vloge in ji določiti rok za dopolnitev. Zahteva za odpravo pomanjkljivosti se pošlje ali izroči vložniku. V kolikor stranka v določenem roku pomanjkljivosti ne odpravi, jo organ s sklepom zavrže. <br>  
Če je vloga formalno nepopolna, mora upravni organ v skladu s [[Zak:ZUP#67._.C4.8Dlen|67. členom ZUP stranko]] v roku petih delovnih dni pozvati, da odpravi pomanjkljivosti vloge in ji določiti rok za dopolnitev. Zahteva za odpravo pomanjkljivosti se pošlje ali izroči vložniku. V kolikor stranka v določenem roku pomanjkljivosti ne odpravi, organ nepopolno vlogo s sklepom zavrže. <br>  


[[Zak:ZUP#87._.C4.8Dlen|87. člen. ZUP]] določa, da se morajo odločbe, sklepi ter drugi dokumenti od katerih vročitve začne teči rok, vročiti osebno tistemu, kateremu so namenjeni, pri čemer za osebno vročitev šteje tudi vročitev v skladu s [[Zak:ZUP#86._.C4.8Dlen|86. členom ZUP]]. Osebno vročanje je kvalificiran način, ki je predviden zaradi varstva pravic udeležencev v postopku. Obvezno je tedaj, ko s sprejemom dokumenta začne teči rok za pravno sredstvo oziroma, ko z dnem vročitve za naslovnika nastane obveznost nekaj storiti ali dopustiti oziroma ko s sprejemom dokumenta naslovnik pridobi določeno pravico in za njeno izvrševanje začne teči določen rok s sprejemom dokumenta (več v Jerovšek in drugi, ZUP s komentarjem, 2004, str. 306).<br>  
[[Zak:ZUP#87._.C4.8Dlen|87. člen. ZUP]] določa, da se morajo odločbe, sklepi ter drugi dokumenti od katerih vročitve začne teči rok, vročiti osebno tistemu, kateremu so namenjeni, pri čemer za osebno vročitev šteje tudi vročitev v skladu s [[Zak:ZUP#86._.C4.8Dlen|86. členom ZUP]]. Osebno vročanje je kvalificiran način, ki je predviden zaradi varstva pravic udeležencev v postopku. Obvezno je tedaj, ko s sprejemom dokumenta začne teči rok za pravno sredstvo, oziroma ko z dnem vročitve za naslovnika nastane obveznost nekaj storiti ali dopustiti, oziroma ko s sprejemom dokumenta naslovnik pridobi določeno pravico in za njeno izvrševanje začne teči določen rok s sprejemom dokumenta (več v Jerovšek in drugi, ZUP s komentarjem, 2004, str. 306).<br>  


V primeru, da stranka v vlogi ni navedla osebnega imena in/ali naslova prebivališča oziroma naslova varnega elektronskega predala, upravni organ ne more identificirati stranke in tako tudi ne obravnavati takšne vloge. Upravni organ pošlje na elektronski naslov, iz katerega je prejel vlogo, sporočilo, da je vloga nepopolna in pozove vložnika naj jo dopolni. V kolikor se vložnik ne odzove, organ ne more zavreči vloge kot nepopolne, saj ne razpolaga&nbsp; z osnovnimi podatki za izdajo in vročitev sklepa (osebno ime in naslov vložnika). Klub temu pa mora organ vlogo in poslan (elektronski) dopis za dopolnitev vloge ustrezno evidentirati glede na podatke, ki jih iz vloge lahko razbere. <br><br>  
V primeru, da&nbsp; stranka v vlogi ni navedla osebnega imena in/ali naslova prebivališča oziroma naslova varnega elektronskega predala, upravni organ ne more identificirati stranke in tako tudi ne obravnavati takšne vloge. Upravni organ pošlje na elektronski naslov, iz katerega je prejel vlogo, sporočilo, da je vloga nepopolna in pozove vložnika naj jo dopolni. V kolikor se vložnik ne odzove, organ ne more zavreči vloge kot nepopolne, saj ne razpolaga&nbsp; z osnovnimi podatki za izdajo in vročitev sklepa (osebno ime in naslov vložnika). Upravni&nbsp; organ mora takšno&nbsp; vlogo in poslan (elektronski) dopis za dopolnitev vloge ustrezno evidentirati glede na podatke, ki jih iz vloge lahko razbere. <br><br>  


<br>  
<br>  
Vrstica 27: Vrstica 27:
== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==
== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==


<comments />  
<comments />
 
[[Category:Vloge_in_jezik]] [[Category:Upravljanje_z_e-dokumenti]]


[[Kategorija:Vloge in jezik]] [[Category:Upravljanje z e-dokumenti]]
[[Kategorija:Procesne predpostavke za uvedbo postopka]]
[[Kategorija:Procesne predpostavke za uvedbo postopka]]

Redakcija: 17:03, 9. julij 2013

Zadeva: vneseš besedilo zadeve

Datum odgovora: 10. 7. 2013
Status: v delu /v usklajevanju z mentorjem / končano / v preverjanju na MJU / končano MJU
Status uporabnika:  uradna oseba, ki vodi upravni postopek 

Vprašanje:

Stranka je podala v elektronski obliki vlogo za posredovanje podatkov, ki ni bila podpisana z varnim elektronskim podpisom s kvalificiranim potrdilom. Po pregledu vloge je upravni organ ugotovil, da je le-ta formalno pomanjkljiva in nepopolna. Uradni naslov stranke organu ni znan, zato ji je poslal zahtevo za dopolnitev vloge preko njenega elektronskega naslova. Stranka se na dopis organa ni odzvala.

Ali upravi organ lahko v tem primeru izda sklep o zavrženju vloge kot formalno pomanjkljive in nepopolne?

Odgovor:

V skladu s 66. členom ZUP mora vsaka vloga obsegati vse, kar je potrebno, da se lahko obravnava, predvsem: navedbo organa, kateremu se pošilja, zadevo, katere se tiče, zahtevek oziroma predlog, navedbo morebitnega zastopnika ali pooblaščenca, osebno ime oziroma firmo, prebivališče (naslov) oziroma sedež vložnika oziroma njegove zastopnika ali pooblaščenca. Podatki o vložniku (firma oziroma osebno ime in sedež oziroma naslov prebivališča) so potrebni za pravilno vročitev vabil, sporočil, odločb in drugih aktov, ki jih izda organ v upravnem postopku (več v Androjna in Kerševan, Upravno procesno pravo, 2006, str. 206).

Vložnik mora vlogo podpisati. Pisna vloga (v fizični obliki) mora biti podpisana z lastnoročnim podpisom, vloga v elektronski obliki mora biti podpisana z varnim elektronskim podpisom s kvalificiranim potrdilom (drugi odstavek 63. člen ZUP). Upravni organ lahko obravnava elektronsko vlogo, ki ni podpisana z varnim elektronskim podpisom le v primeru, da ne dvomi, da je vlogo res poslal tisti, ki je naveden kot vložnik (tretji odstavek 67. člena ZUP) in da ne gre za vloge po 107. členu UUP.

Če je vloga formalno nepopolna, mora upravni organ v skladu s 67. členom ZUP stranko v roku petih delovnih dni pozvati, da odpravi pomanjkljivosti vloge in ji določiti rok za dopolnitev. Zahteva za odpravo pomanjkljivosti se pošlje ali izroči vložniku. V kolikor stranka v določenem roku pomanjkljivosti ne odpravi, organ nepopolno vlogo s sklepom zavrže.

87. člen. ZUP določa, da se morajo odločbe, sklepi ter drugi dokumenti od katerih vročitve začne teči rok, vročiti osebno tistemu, kateremu so namenjeni, pri čemer za osebno vročitev šteje tudi vročitev v skladu s 86. členom ZUP. Osebno vročanje je kvalificiran način, ki je predviden zaradi varstva pravic udeležencev v postopku. Obvezno je tedaj, ko s sprejemom dokumenta začne teči rok za pravno sredstvo, oziroma ko z dnem vročitve za naslovnika nastane obveznost nekaj storiti ali dopustiti, oziroma ko s sprejemom dokumenta naslovnik pridobi določeno pravico in za njeno izvrševanje začne teči določen rok s sprejemom dokumenta (več v Jerovšek in drugi, ZUP s komentarjem, 2004, str. 306).

V primeru, da  stranka v vlogi ni navedla osebnega imena in/ali naslova prebivališča oziroma naslova varnega elektronskega predala, upravni organ ne more identificirati stranke in tako tudi ne obravnavati takšne vloge. Upravni organ pošlje na elektronski naslov, iz katerega je prejel vlogo, sporočilo, da je vloga nepopolna in pozove vložnika naj jo dopolni. V kolikor se vložnik ne odzove, organ ne more zavreči vloge kot nepopolne, saj ne razpolaga  z osnovnimi podatki za izdajo in vročitev sklepa (osebno ime in naslov vložnika). Upravni  organ mora takšno  vlogo in poslan (elektronski) dopis za dopolnitev vloge ustrezno evidentirati glede na podatke, ki jih iz vloge lahko razbere.


Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...