Komu se vročajo akti v inšpekcijskem postopku (po ZIN in ZUP), če zavezanec pravna oseba: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
Vrstica 1: Vrstica 1:
== '''Zadeva: '''Vročitev akta v inšpekcijskem postopku ==
== '''Zadeva: '''Vročitev aktov v inšpekcijskem postopku ==


'''Datum odgovora:''' 31. 5. 2009  
'''Datum odgovora:''' 31. 5. 2009  
Vrstica 5: Vrstica 5:
<br>  
<br>  


== '''Vprašanje:''' ==
== '''Vprašanje:''' ==


Kateremu predstavniku pravne osebe kot zavezane stranke se vročajo akti v inšpekcijskem postopku?  
Kateremu predstavniku pravne osebe kot zavezane stranke se vročajo akti v inšpekcijskem postopku?  
Vrstica 13: Vrstica 13:
Po [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r09/predpis_ZAKO3209.html Zakonu o inšpekcijskem nadzoru] (ZIN, Ur. l. RS, št. 56/2002 in novele) se inšpekcijski postopek začne po uradni dolžnosti. Inšpektor pa je dolžan obravnavati in preučiti vsako prijavo in na podlagi ugotovitev uvesti postopek in pričeti z ugotavljanjem resničnega dejanskega stanja.<br> Pri nekaterih področjih inšpekcijskega nadzora (npr. davčnem inšpekcijskem postopku) se postopek začne&nbsp;z vročitvijo nesuspenzivnega sklepa o začetku inšpekcijskega nadzora oziroma po poteku zakonitega roka od njegove vročitve. Tudi v teh primerih so določne&nbsp;izjeme –&nbsp;če bi predhodna vročitev sklepa ogrozila namen inšpekcijskega nadzora, se postopek začne, ko inšpektor pri zavezancu opravi kakšno dejanje. Namen predhodnega obveščanja je priprava vse potrebne dokumentacije in dokazil s strani zavezanca, ki so potrebne za izvedbo nadzora (to je predvsem mišljeno pri&nbsp;zelo zahtevnih nadzorih, ki zahtevajo ogromno&nbsp;količino podatkov). Na področju dela šolske inšpekcije podrobnejša pravila določa [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r00/predpis_ZAKO460.html Zakon o šolski inšpekciji] (ZSoll, Ur. l. RS, št. 29/1996 in novele), ki v 11. členu določa, da se pred določenim predvidenim ali nenapovedanim nadzorom inšpektor le ob prihodu najavi ravnatelju oziroma direktorju ali tistemu, ki ju nadomešča, ne da bi pri tem moral izdati sklep o inšpekcijskem nadzoru.<br> Če ne gre za nujne in neodložljive ukrepe, lahko po 29. členu ZIN (drugače kot po ZUP) inšpektor pred izdajo odločbe vroči zavezancu zapisnik in ga pozove, da se v določenem roku, ki ne sme biti krajši od 48 ur, pisno ali ustno izjavi o ugotovljenih dejstvih in okoliščinah, torej da doda pripombe na zapisnik. Poziv in zapisnik lahko inšpektor v tem primeru vroči tudi tako, da se ju izroči kateremu od zaposlenih ali pusti v samem objektu. Vročanje odločb in sklepov o ustavitvi postopka pa se opravi po pravilih ZUP, če s področnim zakonom ni določeno drugače.<br>  
Po [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r09/predpis_ZAKO3209.html Zakonu o inšpekcijskem nadzoru] (ZIN, Ur. l. RS, št. 56/2002 in novele) se inšpekcijski postopek začne po uradni dolžnosti. Inšpektor pa je dolžan obravnavati in preučiti vsako prijavo in na podlagi ugotovitev uvesti postopek in pričeti z ugotavljanjem resničnega dejanskega stanja.<br> Pri nekaterih področjih inšpekcijskega nadzora (npr. davčnem inšpekcijskem postopku) se postopek začne&nbsp;z vročitvijo nesuspenzivnega sklepa o začetku inšpekcijskega nadzora oziroma po poteku zakonitega roka od njegove vročitve. Tudi v teh primerih so določne&nbsp;izjeme –&nbsp;če bi predhodna vročitev sklepa ogrozila namen inšpekcijskega nadzora, se postopek začne, ko inšpektor pri zavezancu opravi kakšno dejanje. Namen predhodnega obveščanja je priprava vse potrebne dokumentacije in dokazil s strani zavezanca, ki so potrebne za izvedbo nadzora (to je predvsem mišljeno pri&nbsp;zelo zahtevnih nadzorih, ki zahtevajo ogromno&nbsp;količino podatkov). Na področju dela šolske inšpekcije podrobnejša pravila določa [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r00/predpis_ZAKO460.html Zakon o šolski inšpekciji] (ZSoll, Ur. l. RS, št. 29/1996 in novele), ki v 11. členu določa, da se pred določenim predvidenim ali nenapovedanim nadzorom inšpektor le ob prihodu najavi ravnatelju oziroma direktorju ali tistemu, ki ju nadomešča, ne da bi pri tem moral izdati sklep o inšpekcijskem nadzoru.<br> Če ne gre za nujne in neodložljive ukrepe, lahko po 29. členu ZIN (drugače kot po ZUP) inšpektor pred izdajo odločbe vroči zavezancu zapisnik in ga pozove, da se v določenem roku, ki ne sme biti krajši od 48 ur, pisno ali ustno izjavi o ugotovljenih dejstvih in okoliščinah, torej da doda pripombe na zapisnik. Poziv in zapisnik lahko inšpektor v tem primeru vroči tudi tako, da se ju izroči kateremu od zaposlenih ali pusti v samem objektu. Vročanje odločb in sklepov o ustavitvi postopka pa se opravi po pravilih ZUP, če s področnim zakonom ni določeno drugače.<br>  


Položaj stranke v inšpekcijskem postopku ima glede na 24. člen ZIN zavezanec, ki pa je glede na definicijo iz tretjega odstavka 7. člena ZIN fizična ali pravna oseba, pri kateri inšpektor opravlja nadzor. Glede vloge zakonitih zastopnikov pravne osebe se analogno uporabljajo členi ZUP, ki urejajo to vprašanje (prvi odstavek [[Zak:ZUP#48. člen|48. člena ZUP]]), tako velja, da pravna oseba opravlja dejanja v postopku po zakonitem zastopniku, ki ga določa zakon oziroma splošni akt pravne osebe v skladu z zakonom. Akti v inšpekcijskem postopku se po našem mnenju vročajo stranki, ki jo v primeru pravne osebe predstavlja njen zakoniti zastopnik, določen na podlagi zakona oziroma statuta v skladu z zakonom.<br>
Položaj stranke v inšpekcijskem postopku ima glede na 24. člen ZIN zavezanec, ki pa je glede na definicijo iz tretjega odstavka 7. člena ZIN fizična ali pravna oseba, pri kateri inšpektor opravlja nadzor. Glede vloge zakonitih zastopnikov pravne osebe se analogno uporabljajo členi ZUP, ki urejajo to vprašanje (prvi odstavek [[Zak:ZUP#48._.C4.8Dlen|48. člena ZUP]]), tako velja, da pravna oseba opravlja dejanja v postopku po zakonitem zastopniku, ki ga določa zakon oziroma splošni akt pravne osebe v skladu z zakonom. Akti v inšpekcijskem postopku se po našem mnenju vročajo stranki, ki jo v primeru pravne osebe predstavlja njen zakoniti zastopnik, določen na podlagi zakona oziroma statuta v skladu z zakonom.<br>  


<br>  
<br>  
Vrstica 19: Vrstica 19:
''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|Zanikanje odgovornosti]].''  
''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|Zanikanje odgovornosti]].''  


== '''Želite podati svoje mnenje:''' ==
== '''Želite podati svoje mnenje:''' ==


<comments />  
<comments />  


[[Category:Upravna_inšpekcija,_področne_inšpekcije,_informacijski_pooblaščenec_in_druge_oblike_nadzora]]
[[Category:Upravna_inšpekcija,_področne_inšpekcije,_informacijski_pooblaščenec_in_druge_oblike_nadzora]] [[Category:Vročanje]]
 
[[Kategorija:Vročanje]]

Redakcija: 00:49, 16. februar 2012

Zadeva: Vročitev aktov v inšpekcijskem postopku

Datum odgovora: 31. 5. 2009


Vprašanje:

Kateremu predstavniku pravne osebe kot zavezane stranke se vročajo akti v inšpekcijskem postopku?

Odgovor:

Po Zakonu o inšpekcijskem nadzoru (ZIN, Ur. l. RS, št. 56/2002 in novele) se inšpekcijski postopek začne po uradni dolžnosti. Inšpektor pa je dolžan obravnavati in preučiti vsako prijavo in na podlagi ugotovitev uvesti postopek in pričeti z ugotavljanjem resničnega dejanskega stanja.
Pri nekaterih področjih inšpekcijskega nadzora (npr. davčnem inšpekcijskem postopku) se postopek začne z vročitvijo nesuspenzivnega sklepa o začetku inšpekcijskega nadzora oziroma po poteku zakonitega roka od njegove vročitve. Tudi v teh primerih so določne izjeme – če bi predhodna vročitev sklepa ogrozila namen inšpekcijskega nadzora, se postopek začne, ko inšpektor pri zavezancu opravi kakšno dejanje. Namen predhodnega obveščanja je priprava vse potrebne dokumentacije in dokazil s strani zavezanca, ki so potrebne za izvedbo nadzora (to je predvsem mišljeno pri zelo zahtevnih nadzorih, ki zahtevajo ogromno količino podatkov). Na področju dela šolske inšpekcije podrobnejša pravila določa Zakon o šolski inšpekciji (ZSoll, Ur. l. RS, št. 29/1996 in novele), ki v 11. členu določa, da se pred določenim predvidenim ali nenapovedanim nadzorom inšpektor le ob prihodu najavi ravnatelju oziroma direktorju ali tistemu, ki ju nadomešča, ne da bi pri tem moral izdati sklep o inšpekcijskem nadzoru.
Če ne gre za nujne in neodložljive ukrepe, lahko po 29. členu ZIN (drugače kot po ZUP) inšpektor pred izdajo odločbe vroči zavezancu zapisnik in ga pozove, da se v določenem roku, ki ne sme biti krajši od 48 ur, pisno ali ustno izjavi o ugotovljenih dejstvih in okoliščinah, torej da doda pripombe na zapisnik. Poziv in zapisnik lahko inšpektor v tem primeru vroči tudi tako, da se ju izroči kateremu od zaposlenih ali pusti v samem objektu. Vročanje odločb in sklepov o ustavitvi postopka pa se opravi po pravilih ZUP, če s področnim zakonom ni določeno drugače.

Položaj stranke v inšpekcijskem postopku ima glede na 24. člen ZIN zavezanec, ki pa je glede na definicijo iz tretjega odstavka 7. člena ZIN fizična ali pravna oseba, pri kateri inšpektor opravlja nadzor. Glede vloge zakonitih zastopnikov pravne osebe se analogno uporabljajo členi ZUP, ki urejajo to vprašanje (prvi odstavek 48. člena ZUP), tako velja, da pravna oseba opravlja dejanja v postopku po zakonitem zastopniku, ki ga določa zakon oziroma splošni akt pravne osebe v skladu z zakonom. Akti v inšpekcijskem postopku se po našem mnenju vročajo stranki, ki jo v primeru pravne osebe predstavlja njen zakoniti zastopnik, določen na podlagi zakona oziroma statuta v skladu z zakonom.


Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in Zanikanje odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...