Razpisni postopek izbire najemnika za objekt v občinski lasti

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje

Zadeva: Razpisni postopek izbire najemnika za objekt v občinski lasti

Datum odgovora: 31. 5. 2009, pregled 27. 11. 2022, potreben pregled mentorja


Vprašanje:

Ali mora upravni organ (npr. občina), ki je razpisni postopek izbire najemnika za objekt v občinski lasti vodila po Uredbi o stvarnem premoženju države, pokrajin in občin, le-tega zaključiti z izdajo upravne odločbe oz. sklepa, kot to narekujejo pravila ZUP? Kakšne so pravice neizbranih kandidatov v omenjenem postopku?

Odgovor:

Oddajo stvarnega občinskega premoženja v najem ureja Zakon o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Ur. l. RS, št. 11/18 in 79/18), ki v drugem odstavku 62. člena navaja, da se nepremično premoženje v lasti samoupravnih lokalnih skupnosti, ki ga ne potrebuje noben upravljavec ali uporabnik, lahko odda v najem. V prvem odstavku 49. člena so določene tri metode razpolaganja s premoženjem: javna dražba, javno zbiranje ponudb in neposredna pogodba. Metoda je odvisna od namena uporabe objekta - npr. kadar gre za najem premoženja z namenom poslovne dejavnosti, se izbere metoda javnega zbiranja ponudb, s katerim občina lahko izbere najugodnejšega ponudnika.

Ne glede na metodo pa se postopek izbire najemnika za objekt v občinski lasti izvaja na trgu, pri čemer gre za akte poslovanja med dvema pogodbenima strankama (v tem primeru občino in najemnikom) in ne za izdajo oblastnih upravnih aktov, saj se ne odloča o pravici oz. obveznosti stranke z upravnega področja po veljavni materialni zakonodaji.

Postopek izbire najemnika za objekt v občinski lasti se izvaja na trgu, pri čemer gre za akte poslovanja med dvema pogodbenima strankama (v tem primeru občino in najemnikom) in ne za izdajo oblastnih upravnih aktov, saj se ne odloča o pravici oz. obveznosti stranke z upravnega področja po veljavni materialni zakonodaji. Postopanje po ZUP z izdajo odločbe oz. sklepa torej ni potrebno, saj se ob izbiri najugodnejšega kandidata podpiše pogodba (v skladu z razpisnimi pogoji), ki je akt poslovanja (de iure gestionis in ne de iure imperii). Pravice neizbranih kandidatov morajo biti navedene v razpisnih pogojih (ponavadi neizbranim kandidatom občina vrne plačano varščino) – če pa pravice neizbranih kandidatov v razpisu niso navedene, lahko posamezni kandidat izpodbija razpis, pri čemer ne gre za postopek v upravnem sporu.

Za več glej tudi primer Uporaba ZUP pri (diskrecijskem?) razpolaganju s stvarnopravnim premoženjem javnopravnih skupnosti.


Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in Zanikanje odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...