Pravne posledice vročanja v upravnih postopkih ob odprtju varnega poštnega predala

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje

Zadeva: Pravne posledice vročanja v upravnih postopkih ob odprtju varnega poštnega predala

Datum odgovora: 31. 5. 2009, pregled 7. 12. 2022 


Vprašanje:

Kakšne so pravne posledice vročanja v upravnem postopku za stranko, ki ima odprt varni poštni predal (v nadaljevanju VPP) in v konkretnem upravnem postopku izjavi, da ni vedela, da je z odprtjem VPP prevzela odgovornost prejemanja dokumentov v elektronski obliki?

Odgovor:

83. člen ZUP določa, da se dokumenti vročajo v fizični ali elektronski obliki. Po 86. členu ZUP se vroča elektronsko, če fizična oseba v registru stalnega prebivalstva prijavi naslov za vročanje v elektronski obliki, in če državni organ, organ samoupravne lokalne skupnosti, nosilec javnega pooblastila, pravna ali fizična oseba, registrirana za opravljanje dejavnosti, v sodnem, poslovnem ali drugem registru prijavi elektronski naslov. Elektronsko se vroča tudi, če fizična ali pravna oseba sporoči naslov varnega elektronskega predala ali naslov drugega elektronskega predala, ki ni varen elektronski predal. Če se dokumenti vročajo v varni elektronski predal, informacijski sistem za sprejem vlog, vročanje in obveščanje, pošlje sporočilo v varni elektronski predal, da je v informacijskem sistemu dokument, ki ga mora naslovnik prevzeti v 15 dneh in obvestilo o posledicah takega vročanja. Vročitev dokumenta je opravljena z dnem, ko naslovnik s kvalificiranim potrdilom za varen elektronski podpis podpiše vročilnico. Če naslovnik v 15 dneh od prejema sporočila v varni elektronski predal ne podpiše vročilnice oz. ne potrdi prevzema dokumenta, se šteje, da je vročitev opravljena z dnem poteka tega roka. Takrat se dokument pošlje v varni elektronski predal oz. na elektronski naslov (86.a člen ZUP).

Organ mora pred elektronskim vročanjem v varni elektronski predal nedvoumno preveriti obstoj varnega elektronskega predala (86.g člen Uredbe o upravnem poslovanju (UUP, Ur. l. RS, št. 9/18 in novele). Ni pa torej nujno, da se elektronsko vroča samo v varni elektronski predal. Organ lahko opravi elektronsko vročanje s seznanitvijo tako, da se naslovniku omogoči seznanitev z dokumentom tako, da se mu na telefonsko številko mobilnega telefona in v elektronski predal, ki ni varen elektronski predal, pošlje sporočilo o možnosti prevzema dokumenta iz informacijskega sistema za vročanje ali da se v elektronski predal, ki ni varen elektronski predal, pošlje dokument, ki se vroča (89.b člen UUP). Pri elektronskem vročanju s seznanitvijo in s potrditvijo prevzema informacijski sistem za vročanje naslovniku pošlje elektronsko sporočilo na telefonsko številko mobilnega telefona in v elektronski predal, da v roku, ki ga določa ZUP, lahko prevzame dokument in obvestilo o posledicah takega vročanja (89.c člen UUP).

Pri elektronskem občevanju so torej pravne posledice enake kot pri fizičnem vročanju, saj stranke v obeh primerih zavezuje ZUP (več v Kovač et al., UUP z uvodnimi pojasnili in izvedbenimi akti, 2008).

Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in Zanikanje odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...