Ne/sprejem nenajavljene stranke v času uradnih ur?

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje

Zadeva: Ne/sprejem nenajavljene stranke v času uradnih ur?

Datum odgovora: 31. 5. 2009, pregled 27. 11. 2022

Vprašanje:

Kako postopa uradna oseba, če stranka nenajavljena pride v času uradnih ur in želi, da jo uradna oseba sprejme?

Odgovor:

Glede na prvi odstavek 64. člena ZUP se lahko vloga izroči organu pristojnemu za sprejem celo med poslovnim časom in ne le med uradnimi urami. V zvezi z drugim in šestim odstavkom 63. člena ZUP vidimo, da lahko oseba, ki bi rada vložila vlogo, pisno ali ustno, to lahko naredila (tudi nenajavljena) kadarkoli med poslovnim časom organa, ki je načeloma daljši kot le uradne ure. Prvi odstavek 65. člena ZUP pa določa, da je organ, pristojen za sprejem vloge oziroma ustnega sporočila celo dolžan sprejeti to vlogo v fizični obliki ali vzeti ustno sporočilo na zapisnik. Ta dikcija zakona nas napeljuje na misel, da stranka lahko dostopa do organa kadarkoli, še posebej to velja za elektronsko komuniciranje.

Po Uredbi o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 9/18 in nasl.) so uradne ure namenjene poslovanju s strankami in se praviloma določijo v okviru poslovnega časa organa. V primeru, da pride stranka nenajavljena v času uradnih ur, se stranko sprejme v sprejemni pisarni ali neposredno pri uradni osebi, ki obravnava posamično zadevo, nadaljnje ravnanje pa je odvisno od več okoliščin. V primeru, da ima ta uradna oseba naročenih že toliko strank, da sprejem nenajavljene stranke ni možen, se stranko naroči za drug datum, če narava stvari to dopušča.

V skladu z UUP mora v nujnih primerih uradna oseba organu zagotoviti podatke in opravila v okviru poslovnega časa organa tudi zunaj uradnih ur. Organ je v času uradnih ur dolžan sprejeti stranke, njihove pooblaščence in druge osebe, ki pridejo nepovabljene zaradi informacij v zvezi s postopkom, zaradi vpogleda v zadevo ali javno knjigo, zaradi zahtev za izdajo prepisov ali fotokopij upravnih odločb, zaradi izdaje uradnih potrdil ipd. Svetovalec za pomoč strankam mora stranko na njeno zahtevo naročiti pri uradni osebi, ki je pooblaščena za opravljanje posameznih dejanj oz. odločanje v upravnem ali drugem postopku v zvezi z upravno storitvijo. Naročanje poteka v skladu z notranjimi pravili in notranjo organizacijo ter sistemom vodenja v organu.

Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in Zanikanje odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...