Mesto objave javnega naznanila na oglasni deski organa in zaščita deske

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje

Zadeva: Mesto objave javnega naznanila na oglasni deski organa in zaščita deske

Datum odgovora: 12. 5. 2010, pregled 18. 12. 2022


Vprašanje:

Na katerem mestu pri upravnem organu mora biti postavljena oglasna deska in kje na deski se objavi obvestila in dokumente, ko se vroča z javnim naznanilom? Ali mora imeti oglasna deska zavarovano prednjo stran s steklom in biti zaklenjena?

Odgovor:

Dokumente, ki nastanejo pri poslovanju organa, je treba naslovniku vročiti vedno, ko je potrebno, da se seznani z njihovo vsebino. Organi vročajo dokumente, s katerimi je treba seznaniti osebe (naslovnike) po fizični ali po elektronski poti (glej Kovač et al., UUP z uvodnimi pojasnili in izvedbenimi akti, 2008, str. 74). ZUP pa določa tudi posebne primere vročanja in ena izmed takšnih oblik je vročanje z javnim naznanilom.

V 94. členu ZUP je natančno opredeljeno, da če gre za večje število oseb, ki organu niso znane, ali ki se ne morejo določiti, se jim dokument vroči z javnim naznanilom na oglasni deski organa, ki ga je izdal, in na enotnem državnem portalu e-uprava. Isto velja, ko se vroča akte v postopku, ko stranka umre (50. člen ZUP). Vročitev velja za opravljeno po poteku 15 dni od dneva, ko je bilo naznanilo objavljeno na oglasni deski in na enotnem državnem portalu e-uprava, če organ, ki je dokument izdal, ne določi daljšega roka. Tudi v primeru, če vročitev ni bila mogoča, ker stranka organa ni obvestila o spremembi prebivališča, organ pa zagotovo ugotovi, da vročitev ni bila uspešna na naslovu za vročanje, prijavljenemu na podlagi zakona, ki ureja prijavo prebivališča ter na vročevalcu znanemu naslovu, odredi, da se vse nadaljnje vročitve v postopku opravljajo tako, da se dokument objavi na oglasni deski organa in na enotnem državnem portalu e-uprava, kot to določa 96. člen ZUP. Javno naznanilo lahko organ izkoristi šele, ko so izčrpane vse možnosti vročitve preko naslova za vročanje in omenjenih naslovov, kjer je verjetno, da bi se naslovnik dejansko nahajal. Izvede se z objavo sporočila o vročanju z javnim naznanilom, ki mora vsebovati podatke, določene v tretjem odstavku 96. člena ZUP.

ZUP torej opredeljuje dve obliki vročanja z javnim naznanilom, ki jih mora upravni organ upoštevati. Prva oblike vročanja z javnim naznanilom je, da se dokumente objavi na oglasni deski organa, drugo obliko pa predstavlja objavljanje dokumentov na enotnem državnem portalu e-uprava. In vsak upravni organ, ki v okviru svojih pristojnosti odloča o pravicah, obveznostih in pravnih koristih, mora imeti na javno dostopnem mestu nameščeno oglasno desko, prek katere se izvajajo javna naznanila po ZUP (glej Kovač et al., UUP z uvodnimi pojasnili in izvedbenimi akti, 2008, str. 64–72).
Obvezno uporabo oglasne deske v upravnem organu opredeljuje tudi Uredba o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 9/18 in novele) v 108. členu skupaj v povezavi s 67. členom, s katerima nalaga organu obvezo zagotoviti oglasno desko na vidnem in javno dostopnem mestu, javnemu uslužbencu pa določa javno vročanje kot enega iz med načinov odpošiljanja dokumentov.

UUP posebej ne določa, kje mora biti in kako mora biti zavarovana oglasna deska, ko se na njej objavljajo dokumenti (upravni akti, sporočila idr.). Navedeno je le, da morajo organ oziroma pri njem zaposleni javni uslužbenci z vso opremo ravnati kot dober gospodar. To pomeni, da jo morajo uporabljati v skladu z namenom, gospodarno in učinkovito. Vsekakor pa je potrebno upoštevati, da je oglasna deska na vidnem in javno dostopnem mestu ter da je vsebina upravnih aktov in sporočil jasno razvidna.
Pri uporabi oglasne deske je potrebno upoštevati tudi morebitna interna navodila in za objavljene dokumente oziroma vsebine poskrbeti na način, da bodo na primeren način zavarovane in da se pri tem ne krši tudi Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2, Ur. l. RS, št. 163/22). Toda to še ne pomeni, da ni potrebno poskrbeti za varnost oz. zavarovanje dokumentov, ki so objavljeni na oglasni deski.

Zato v primeru, da organ uporablja oglasno desko, ki je zaščitena s steklom in zaklenjena, nesporno deluje v smeri varovanja dokumentov na oglasni deski. Tako postopanje ni v nasprotju z določbami UUP – ravno nasprotno, je zelo priporočljivo, da se ravna na takšen način. Posebej pa opozarjamo, da mora biti oglasna deska v primeru, da ni zaščitena s steklom oziroma da steklo ni zaklenjeno, vsaj pod nadzorom uradne osebe (npr. svetovalca za pomoč strankam), da ne bi prihajalo do nekontroliranih posegov v njeno vsebino. Očitek, ki bi se lahko pojavil je, da za varstvo osebnih podatkov ni poskrbljeno na primeren način. Če bi kdorkoli mimoidoči lahko preprosto posegel ali celo odstranil javno objavljen akt, bi bilo to nedvomno v nasprotju z varovanjem osebnih podatkov (ki so tam objavljeni samo zaradi naznanitve), poleg tega pa predsvsem v nasprotju z javno koristjo, saj je od časa objave dokumentov lahko odvisno, kdaj bodo nastopile pravne posledice na njihovem temelju.


Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...