Pritožba zoper sklep o ustavitvi postopka po 28. členu ZIN: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
Vrstica 9: Vrstica 9:
== '''Odgovor:'''  ==
== '''Odgovor:'''  ==


vneseš besedilo odgovora <br>
<p style="text-align: justify;" >Upravni postopek začet po uradni dolžnosti se po četrtem odstavku [[Zak:ZUP#135. .C4.8Dlen{{!}}135. člena ZUP]]&nbsp;lahko '''ustavi s sklepom. '''Tak sklep procesno zaključi postopek, ker ni podlag za naložitev obveznosti z odločbo, toda izda se po meritorni presoji dejstev primera. Peta točka navedenega člena določa, da je zoper sklep, s katerim se postopek ustavi, '''dovoljena pritožba''', razen če ni dovoljena pritožba zoper odločbo organa, ki je sklep izdal (drugi odstavek [[Zak:ZUP#258. .C4.8Dlen{{!}}258. člena ZUP]]). Sklep o ustaviti postopka je procesni akt, ki pomeni formalni konec postopka, zato je tak sklep mogoče izpodbijati tudi v upravnem sporu (več v Kovač in Kerševan (ur.), Komentar ZUP, 2022, 2. knjiga, str. 62). [https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO3209 Zakon o inšpekcijskem nadzoru](ZIN; Ur. l. RS, št. 43/07 – uradno prečiščeno besedilo in 40/14)&nbsp;kot specialnejši zakon pa v &nbsp;28. členu določa, da v primeru, ko je v postopku inšpekcijskega nadzora ugotovljeno, '''da zavezanec ni storil kršitve zakona ali drugega predpisa''', inšpektor postopek '''ustavi '''&nbsp;'''s sklepom ali v obliki zapisa o ustavitvi postopka na koncu zapisnika o inšpekcijskem pregledu''', v primeru vzorčenja pa se to navede na spremni dopis, ko je zavezancu poslan izvid analize. V obrazložitvi sklepa oziroma v zapisniku inšpektor navede obseg opravljenega nadzora in razloge za ustavitev postopka. ZIN v takem primeru od inšpektorja ne terja enakega procesnega ravnanja, kot v primeru, kadar ugotovi neskladnosti, inšpektorju daje možnost (zaradi učinkovitosti in racionalnosti), da postopek ustavi v obliki zapisa s kratkim in jedrnatim opisom ugotovitev, na koncu zapisnika (več o tem Kovač (ur.), Inšpekcijski nadzor, 2016, komentar k 28. členu ZIN).</p><p style="text-align: justify;" >[https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO5172 ZIN] '''glede pritožbe na sklep''' '''v obliki zapisa o ustavitvi postopka na koncu zapisnika o inšpekcijskem pregledu''', '''ne vsebuje posebnih pravil''', ki bi urejala pritožbo ali druga pravna sredstva (prav tam). Glede na to, da se je s '''sklepom inšpektorja''', da se postopek ustavi, postopek '''dejansko končal''', se šteje, da je bil izdan akt, s katerim se je postopek končal. Posledično je '''zoper sklep o ustavitvi postopka''', ki je naveden '''v zapisniku,''' v skladu z 28. členom [https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO5172 ZIN], '''dovoljena pritožba''', saj je ta '''dovoljena zoper vse akte (ne glede na njihovo obliko ali poimenovanje), s katerimi se postopek konča'''. Na ta način, torej z zapisom v zapisniku je upravni akt izdan, saj je ustavitev postopka izrek sklepa kot vrsta posamičnega upravnega akta, čeprav je ta v poenostavljeni formi zapisnika (torej se postopek ustavi s samostojnim sklepom po&nbsp;[[Zak:ZUP#135. .C4.8Dlen{{!}}135. členu ZUP]] ali po ZIN na zapisnik oz. z uradnim zaznamkom, še vedno pa gre za sklep) - glej tudi primer [https://upravna-svetovalnica.fu.uni-lj.si/index.php/Stranski_udele%C5%BEenci_in_u%C4%8Dinkovitost_postopka Stranski udeleženci in učinkovitost postopka ]. Torej, ali gre za '''akt, ki ga je mogoče izpodbijati s pravnimi sredstvi ali ne, je bistvena njegova vsebina in ne forma''' - glej tudi primer [https://upravna-svetovalnica.fu.uni-lj.si/index.php/Pravna_narava_%22potrdila%22_po_podro%C4%8Dnem_zakonu Pravna narava "potrdila" po področnem zakonu] in [https://upravna-svetovalnica.fu.uni-lj.si/index.php/Pravna_narava_dokumenta,_ki_nima_naslova_odlo%C4%8Dba_oz._sklep Pravna narava dokumenta, ki nima naslova odločba oz. sklep ].</p>


<br>
<br>
 
<br>''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Pomoč:Politika_zasebnosti{{!}}Politiko zasebnosti]] in [[Pomoč:Splošno_zanikanje_odgovornosti{{!}}zanikanja odgovornosti]].''
''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Pomoč:Politika_zasebnosti|Politiko zasebnosti]] in [[Pomoč:Splošno_zanikanje_odgovornosti|zanikanja odgovornosti]].''


== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==
== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==


<comments />
<comments />

Redakcija: 11:45, 24. maj 2024

Zadeva: Pritožba zoper sklep o ustavitvi postopka po 28. členu ZIN - V USKLAJEVANJU

Datum odgovora: 24. 5. 2024
Status uporabnika: uradna oseba, ki vodi upravni postopek

Vprašanje:

Ali je zoper sklep o ustaviti postopka, ki se navede v zapisnik  o inšpekcijskem ogledu (28. člen ZIN) dovoljena pritožba?

Odgovor:

Upravni postopek začet po uradni dolžnosti se po četrtem odstavku 135. člena ZUP lahko ustavi s sklepom. Tak sklep procesno zaključi postopek, ker ni podlag za naložitev obveznosti z odločbo, toda izda se po meritorni presoji dejstev primera. Peta točka navedenega člena določa, da je zoper sklep, s katerim se postopek ustavi, dovoljena pritožba, razen če ni dovoljena pritožba zoper odločbo organa, ki je sklep izdal (drugi odstavek 258. člena ZUP). Sklep o ustaviti postopka je procesni akt, ki pomeni formalni konec postopka, zato je tak sklep mogoče izpodbijati tudi v upravnem sporu (več v Kovač in Kerševan (ur.), Komentar ZUP, 2022, 2. knjiga, str. 62). Zakon o inšpekcijskem nadzoru(ZIN; Ur. l. RS, št. 43/07 – uradno prečiščeno besedilo in 40/14) kot specialnejši zakon pa v  28. členu določa, da v primeru, ko je v postopku inšpekcijskega nadzora ugotovljeno, da zavezanec ni storil kršitve zakona ali drugega predpisa, inšpektor postopek ustavi  s sklepom ali v obliki zapisa o ustavitvi postopka na koncu zapisnika o inšpekcijskem pregledu, v primeru vzorčenja pa se to navede na spremni dopis, ko je zavezancu poslan izvid analize. V obrazložitvi sklepa oziroma v zapisniku inšpektor navede obseg opravljenega nadzora in razloge za ustavitev postopka. ZIN v takem primeru od inšpektorja ne terja enakega procesnega ravnanja, kot v primeru, kadar ugotovi neskladnosti, inšpektorju daje možnost (zaradi učinkovitosti in racionalnosti), da postopek ustavi v obliki zapisa s kratkim in jedrnatim opisom ugotovitev, na koncu zapisnika (več o tem Kovač (ur.), Inšpekcijski nadzor, 2016, komentar k 28. členu ZIN).

ZIN glede pritožbe na sklep v obliki zapisa o ustavitvi postopka na koncu zapisnika o inšpekcijskem pregledu, ne vsebuje posebnih pravil, ki bi urejala pritožbo ali druga pravna sredstva (prav tam). Glede na to, da se je s sklepom inšpektorja, da se postopek ustavi, postopek dejansko končal, se šteje, da je bil izdan akt, s katerim se je postopek končal. Posledično je zoper sklep o ustavitvi postopka, ki je naveden v zapisniku, v skladu z 28. členom ZIN, dovoljena pritožba, saj je ta dovoljena zoper vse akte (ne glede na njihovo obliko ali poimenovanje), s katerimi se postopek konča. Na ta način, torej z zapisom v zapisniku je upravni akt izdan, saj je ustavitev postopka izrek sklepa kot vrsta posamičnega upravnega akta, čeprav je ta v poenostavljeni formi zapisnika (torej se postopek ustavi s samostojnim sklepom po 135. členu ZUP ali po ZIN na zapisnik oz. z uradnim zaznamkom, še vedno pa gre za sklep) - glej tudi primer Stranski udeleženci in učinkovitost postopka . Torej, ali gre za akt, ki ga je mogoče izpodbijati s pravnimi sredstvi ali ne, je bistvena njegova vsebina in ne forma - glej tudi primer Pravna narava "potrdila" po področnem zakonu in Pravna narava dokumenta, ki nima naslova odločba oz. sklep .



Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...