Prenos pristojnosti na drug upravni organ: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
 
Vrstica 17: Vrstica 17:
V komentarju ZUP je opozorjeno (Breznik et al., ZUP s komentarjem, 2008, str. 126), da nepristojen organ ne sme prevzeti upravne zadeve, ki sodi v pristojnost drugega organa, tudi če bi se pristojni organ s tem strinjal, razen če zakon tako določa in če so izpolnjeni v zakonu določeni pogoji. Prav tako pristojni organ pristojnosti ne more prenesti na drug organ in tudi ni možen noben dogovor glede tega vprašanja, saj upoštevanje pravil o stvarni pristojnosti predstavlja temeljni kamen formalne zakonitosti.  
V komentarju ZUP je opozorjeno (Breznik et al., ZUP s komentarjem, 2008, str. 126), da nepristojen organ ne sme prevzeti upravne zadeve, ki sodi v pristojnost drugega organa, tudi če bi se pristojni organ s tem strinjal, razen če zakon tako določa in če so izpolnjeni v zakonu določeni pogoji. Prav tako pristojni organ pristojnosti ne more prenesti na drug organ in tudi ni možen noben dogovor glede tega vprašanja, saj upoštevanje pravil o stvarni pristojnosti predstavlja temeljni kamen formalne zakonitosti.  


Nadalje kaže izpostaviti, da ni možen prenos pristojnosti drugače kot z zakonom oz. v izvirnih pristojnostih samoupravnih lokalnih skupnosti z odlokom po ustreznem normodajnem postopku niti tako, da bi prenos odredil drug organ, kot je poslovniško pristojni (npr. župan ne more prenesti pristojnosti iz občinske uprave na vrtec ali center za socialno delo), saj bi zlasti pri prenosu pristojnosti na nosilce javnih pooblastil prišlo do neustavnega položaja, kar je v nasprotju s 120. členom in 121. členom [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=USTA1] (URS, Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97 – UZS68, 66/00 – UZ80, 24/03 – UZ3a, 47, 68, 69/04 – UZ14, 69/04 – UZ43, 69/04 – UZ50, 68/06 – UZ121,140,143, 47/13 – UZ148, 47/13 – UZ90,97,99, 75/16 – UZ70a in 92/21 – UZ62a) ).<br>
Nadalje kaže izpostaviti, da ni možen prenos pristojnosti drugače kot z zakonom oz. v izvirnih pristojnostih samoupravnih lokalnih skupnosti z odlokom po ustreznem normodajnem postopku niti tako, da bi prenos odredil drug organ, kot je poslovniško pristojni (npr. župan ne more prenesti pristojnosti iz občinske uprave na vrtec ali center za socialno delo), saj bi zlasti pri prenosu pristojnosti na nosilce javnih pooblastil prišlo do neustavnega položaja, kar je v nasprotju s 120. členom in 121. členom [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=USTA1 Ustave Republike Slovenije] (URS, Ur. l. RS, št 33/91-I in nasl.)<br>


''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|Zanikanje odgovornosti]].''
''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|Zanikanje odgovornosti]].''

Trenutna redakcija s časom 23:14, 21. december 2022

Zadeva: Prenos pristojnosti na drug upravni organ

Datum odgovora: 31. 5. 2009, pregled 10. 12. 2022

Vprašanje:

Ali lahko upravni organ prenese pooblastilo za vodenje in odločanje v upravnem postopku na drug upravni organ, če bi se ta strinjal oz. ne glede na voljo pooblaščenega?

Odgovor:

Delegiranje pristojnosti je nezakonito in celo neustavno; v 18. členu ZUP je določeno, da je prevzem in prenos pristojnosti prepovedan.

V nasprotnem primeru bi šlo za absolutno bistveno postopkovno kršitev (237. člen ZUP) in podlago za odpravo odločbe po nadzorstveni pravici oz. celo ničnost (274. člen ZUP in 279. člen ZUP).

Organ, ki je pristojen za odločanje v posamezni upravni zadevi, sme samo po izrecnem zakonskem pooblastilu odločanje v tej zadevi prenesti na kakšen drug organ (četrti odstavek 18. člena ZUP).

V komentarju ZUP je opozorjeno (Breznik et al., ZUP s komentarjem, 2008, str. 126), da nepristojen organ ne sme prevzeti upravne zadeve, ki sodi v pristojnost drugega organa, tudi če bi se pristojni organ s tem strinjal, razen če zakon tako določa in če so izpolnjeni v zakonu določeni pogoji. Prav tako pristojni organ pristojnosti ne more prenesti na drug organ in tudi ni možen noben dogovor glede tega vprašanja, saj upoštevanje pravil o stvarni pristojnosti predstavlja temeljni kamen formalne zakonitosti.

Nadalje kaže izpostaviti, da ni možen prenos pristojnosti drugače kot z zakonom oz. v izvirnih pristojnostih samoupravnih lokalnih skupnosti z odlokom po ustreznem normodajnem postopku niti tako, da bi prenos odredil drug organ, kot je poslovniško pristojni (npr. župan ne more prenesti pristojnosti iz občinske uprave na vrtec ali center za socialno delo), saj bi zlasti pri prenosu pristojnosti na nosilce javnih pooblastil prišlo do neustavnega položaja, kar je v nasprotju s 120. členom in 121. členom Ustave Republike Slovenije (URS, Ur. l. RS, št 33/91-I in nasl.)

Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in Zanikanje odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...