Izdaja odločbe na podlagi neobjavljenega predpisa, izdanega izven stvarne pristojnosti: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
Vrstica 1: Vrstica 1:
== '''Zadeva:''' Izdaja odločbe na podlagi neobjavljenega predpisa, izdanega izven stvarne pristojnosti  ==
== '''Zadeva:''' Izdaja odločbe na podlagi neobjavljenega predpisa, izdanega izven stvarne pristojnosti  ==


'''Datum odgovora:''' 20. 10. 2009
'''Datum odgovora:''' 20. 10. 2009  
 


<br>


  '''Vprašanje:'''   
  '''Vprašanje:'''
   


Na kakšen način lahko stranka, ki ni zadovoljna z odločitvijo le to izpodbija, sploh če ugotavlja, da je bila odločba izdana na podlagi predpisa, ki ni bil objavljen v uradnem glasilu in&nbsp;izdan s strani pristojnega organa (npr. glede vpisa v občinski vrtec)?
Na kakšen način lahko stranka, ki ni zadovoljna z odločitvijo, le to izpodbija, sploh če ugotavlja, da je bila odločba izdana na podlagi predpisa, ki ni bil objavljen v uradnem glasilu in&nbsp;izdan s strani pristojnega organa (npr. glede vpisa v občinski vrtec)?  


Če&nbsp;se stranka odloči po dokončnosti tudi za tožbo v upravnem sporu in&nbsp;upravno sodišče odpravi akte iz upravnega postopka, ki so temeljili na pravno neobstoječem predpisu, kateri organ je potem pristojen za odpravo preostalih odločb in sklepov, ki so bili izdani na podlagi tega neobstoječega predpisa, torej strankam v drugih istovrstnih postopkih?<br>
Če&nbsp;se stranka odloči po dokončnosti tudi za tožbo v upravnem sporu in&nbsp;upravno sodišče odpravi akte iz upravnega postopka, ki so temeljili na pravno neobstoječem predpisu, kateri organ je potem pristojen za odpravo preostalih odločb in sklepov, ki so bili izdani na podlagi tega neobstoječega predpisa, torej strankam v drugih istovrstnih postopkih?<br>


  '''Odgovor:'''   
  '''Odgovor:'''
   


Tako odločanje na podlagi materialnega predpisa, ki ni bil objavljen, kot&nbsp;kršitev pravil o stvarni pristojnosti sta vsaka zase grobi napaki, ki se nanašata na (ne)zakonitost kot temeljno načelo Ustave RS in ZUP. Da splošni akt (npr. pravilnik o merilih za vpis v vrtec) pridobi eksterni učinek za naslovnike, mora biti po&nbsp;154. členu [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r01/predpis_USTA1.html Ustave&nbsp;RS&nbsp;]&nbsp;(Ustava RS, Ur. l. RS, št. 33/91) objavljen - objava in to v uradnem glasilu (ne le na&nbsp;internetu)&nbsp;je pogoj za veljavo, kar v konkretnem primeru ni bilo izkazano.Poleg tega je splošni akt izdal v pristojnosti občine drug sujekt, tj. občinski nosilec javnega pooblastila (vrtec), ki pa za to ni imel pooblastila.Torej je v posamičnih upravnih postopkih po zadevnem aktu prišlo do&nbsp;kršitve materialne zakonitosti, saj se ni odločalo na podlagi področnega predpisa, kajti navedeni splošni akt statusa predpisa zaradi kršitev pravil postopka njegove izdaje (pristojni organ izdajatelj in objava pred veljavo) sploh ni pridobil. Gre za t. i. pravno neobstoječ predpis. Zato lahko stranka zoper tako določbo nedvomno uspešno uveljavi pritožbo in nadalje tudi sproži sodni postopek odprave nezakonitih upravnih odločb.&nbsp;&nbsp;
Tako odločanje na podlagi materialnega predpisa, ki ni bil objavljen, kot&nbsp;kršitev pravil o stvarni pristojnosti sta vsaka zase grobi napaki, ki se nanašata na (ne)zakonitost kot temeljno načelo Ustave RS in ZUP. Da splošni akt (npr. pravilnik o merilih za vpis v vrtec) pridobi eksterni učinek za naslovnike, mora biti po&nbsp;154. členu [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r01/predpis_USTA1.html Ustave&nbsp;RS&nbsp;]&nbsp;(Ustava RS, Ur. l. RS, št. 33/91) objavljen - objava in to v uradnem glasilu (ne le na&nbsp;internetu)&nbsp;je pogoj za veljavo, kar v konkretnem primeru ni bilo izkazano.Poleg tega je splošni akt izdal v pristojnosti občine drug sujekt, tj. občinski nosilec javnega pooblastila (vrtec), ki pa za to ni imel pooblastila.Torej je v posamičnih upravnih postopkih po zadevnem aktu prišlo do&nbsp;kršitve materialne zakonitosti, saj se ni odločalo na podlagi področnega predpisa, kajti navedeni splošni akt statusa predpisa zaradi kršitev pravil postopka njegove izdaje (pristojni organ izdajatelj in objava pred veljavo) sploh ni pridobil. Gre za t. i. pravno neobstoječ predpis. Zato lahko stranka zoper tako določbo nedvomno uspešno uveljavi pritožbo in nadalje tudi sproži sodni postopek odprave nezakonitih upravnih odločb.&nbsp;&nbsp;  


Če je bilo&nbsp;v istovrstnih zadevah, se pravi na podlagi istega pravno neobstoječega pravilnika, izdanih več drugih odločb drugim strankam, odločitev o odpravi posameznega akta&nbsp;na podlagi tožbe posamične stranke ne predstavlja podlage za odpravo tudi preostalih odločb izven pravnih sredstev po ZUP. Zakon pa določa v drugem odstavku [[Zak:ZUP#274._.C4.8Dlen|274. člena ZUP]], da posamične akte, tudi iz pristojnosti občin, po nadzorstveni pravici razveljavi področno ministrstvo (na področju vrtca ministrstvo, pristojno za šolstvo), za kar lahko podajo pobudo tudi stranke same.
Če je bilo&nbsp;v istovrstnih zadevah, se pravi na podlagi istega pravno neobstoječega pravilnika, izdanih več drugih odločb drugim strankam, odločitev o odpravi posameznega akta&nbsp;na podlagi tožbe posamične stranke ne predstavlja podlage za odpravo tudi preostalih odločb izven pravnih sredstev po ZUP. Zakon pa določa v drugem odstavku [[Zak:ZUP#274._.C4.8Dlen|274. člena ZUP]], da posamične akte, tudi iz pristojnosti občin, po nadzorstveni pravici razveljavi področno ministrstvo (na področju vrtca ministrstvo, pristojno za šolstvo), za kar lahko podajo pobudo tudi stranke same.  


<br>
<br>


''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|zanikanja odgovornosti]].''
''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|zanikanja odgovornosti]].''  


== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==
== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==
Vrstica 25: Vrstica 27:
<comments />
<comments />


[[Kategorija:Načelo zakonitosti in diskrecijsko odločanje ter varstvo javne koristi]] [[Category:Odprava in razveljavitev odločbe (po nadzorstveni pravici, izredno, v zvezi z upravnim sporom)]]
[[Category:Načelo_zakonitosti_in_diskrecijsko_odločanje_ter_varstvo_javne_koristi]] [[Category:Odprava_in_razveljavitev_odločbe_(po_nadzorstveni_pravici,_izredno,_v_zvezi_z_upravnim_sporom)]]

Redakcija: 12:37, 20. avgust 2011

Zadeva: Izdaja odločbe na podlagi neobjavljenega predpisa, izdanega izven stvarne pristojnosti

Datum odgovora: 20. 10. 2009


Vprašanje:

Na kakšen način lahko stranka, ki ni zadovoljna z odločitvijo, le to izpodbija, sploh če ugotavlja, da je bila odločba izdana na podlagi predpisa, ki ni bil objavljen v uradnem glasilu in izdan s strani pristojnega organa (npr. glede vpisa v občinski vrtec)?

Če se stranka odloči po dokončnosti tudi za tožbo v upravnem sporu in upravno sodišče odpravi akte iz upravnega postopka, ki so temeljili na pravno neobstoječem predpisu, kateri organ je potem pristojen za odpravo preostalih odločb in sklepov, ki so bili izdani na podlagi tega neobstoječega predpisa, torej strankam v drugih istovrstnih postopkih?

Odgovor:

Tako odločanje na podlagi materialnega predpisa, ki ni bil objavljen, kot kršitev pravil o stvarni pristojnosti sta vsaka zase grobi napaki, ki se nanašata na (ne)zakonitost kot temeljno načelo Ustave RS in ZUP. Da splošni akt (npr. pravilnik o merilih za vpis v vrtec) pridobi eksterni učinek za naslovnike, mora biti po 154. členu Ustave RS  (Ustava RS, Ur. l. RS, št. 33/91) objavljen - objava in to v uradnem glasilu (ne le na internetu) je pogoj za veljavo, kar v konkretnem primeru ni bilo izkazano.Poleg tega je splošni akt izdal v pristojnosti občine drug sujekt, tj. občinski nosilec javnega pooblastila (vrtec), ki pa za to ni imel pooblastila.Torej je v posamičnih upravnih postopkih po zadevnem aktu prišlo do kršitve materialne zakonitosti, saj se ni odločalo na podlagi področnega predpisa, kajti navedeni splošni akt statusa predpisa zaradi kršitev pravil postopka njegove izdaje (pristojni organ izdajatelj in objava pred veljavo) sploh ni pridobil. Gre za t. i. pravno neobstoječ predpis. Zato lahko stranka zoper tako določbo nedvomno uspešno uveljavi pritožbo in nadalje tudi sproži sodni postopek odprave nezakonitih upravnih odločb.  

Če je bilo v istovrstnih zadevah, se pravi na podlagi istega pravno neobstoječega pravilnika, izdanih več drugih odločb drugim strankam, odločitev o odpravi posameznega akta na podlagi tožbe posamične stranke ne predstavlja podlage za odpravo tudi preostalih odločb izven pravnih sredstev po ZUP. Zakon pa določa v drugem odstavku 274. člena ZUP, da posamične akte, tudi iz pristojnosti občin, po nadzorstveni pravici razveljavi področno ministrstvo (na področju vrtca ministrstvo, pristojno za šolstvo), za kar lahko podajo pobudo tudi stranke same.


Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...