Vročanje pooblaščencu-upravniku: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
 
(Vmesna redakcija istega uporabnika ni prikazana)
Vrstica 11: Vrstica 11:
Vročitev brez bistvenih napak, naj bo dejanska ali fiktivna, je procesna predpostavka za nastop (i) izvršljivosti obvez oziroma črpanja pravic, saj se od vročitve šteje tek upravičenosti pravice in zlasti paricijskega roka in uvedbe izvršbe, ter (ii) dokončnosti in pravnomočnosti, saj se raba pravnih sredstev oziroma sodnega varstva veže na dan vročitve (več o tem tudi Kovač in Kerševan (ur.), ZUP s komentarjem, 2020, 1. knjiga, str. 526). 
Vročitev brez bistvenih napak, naj bo dejanska ali fiktivna, je procesna predpostavka za nastop (i) izvršljivosti obvez oziroma črpanja pravic, saj se od vročitve šteje tek upravičenosti pravice in zlasti paricijskega roka in uvedbe izvršbe, ter (ii) dokončnosti in pravnomočnosti, saj se raba pravnih sredstev oziroma sodnega varstva veže na dan vročitve (več o tem tudi Kovač in Kerševan (ur.), ZUP s komentarjem, 2020, 1. knjiga, str. 526). 


Stranka lahko pooblasti določeno osebo, ki naj se ji vročajo vsi dokumenti zanjo (pooblaščenec za vročitve). Če stranka obvesti o tem organ, ki vodi postopek, vroča organ vse dokumente temu pooblaščencu (prvi odstavek [[Zak:ZUP#89. .C4.8Dlen{{!}}89. člena ZUP]]). Če ima več strank '''skupnega zakonitega zastopnika ali pooblaščenca v isti zadevi''', se za vse vroča '''temu zakonitemu zastopniku oziroma pooblaščencu''' (tretji odstavek [[Zak:ZUP#88. .C4.8Dlen{{!}}88. člena ZUP]]).&nbsp;<br>
Stranka lahko pooblasti določeno osebo, ki naj se ji vročajo vsi dokumenti zanjo, tj. '''pooblaščenec za vročitve'''. Če stranka obvesti o tem organ, ki vodi postopek, vroča organ vse dokumente temu pooblaščencu (prvi odstavek [[Zak:ZUP#89. .C4.8Dlen{{!}}89. člena ZUP]]). Če ima več strank '''skupnega zakonitega zastopnika ali pooblaščenca v isti zadevi''', se za vse vroča '''temu zakonitemu zastopniku oziroma pooblaščencu''' (tretji odstavek [[Zak:ZUP#88. .C4.8Dlen{{!}}88. člena ZUP]]).&nbsp;<br>


Področni zakon ima lahko glede vročanja določeni osebi posebne določbe, npr. kot izhaja iz [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO2008 Stanovanjskega zakona] (SZ-1, Ur. l. RS, št. 69/03 in nasl.), se po 125. členu&nbsp;<p>Kadar gre za izključno poslovno stavbo s poslovnimi prostori, se določbe&nbsp;'''ne uporabljajo'''. SZ-1 se namreč uporablja za stanovanjske, večstanovanjske in stanovanjsko-poslovne stavbe. V zvezi s pooblastili upravnika poslovnih objektov se zato uporablja 118. člen [http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO3242 Stvarnopravnega zakonika] (SPZ, Ur. l. RS, št. 87/02 in nasl.), ki velja za upravnike določenih nepremičnin, za katere je upravnik imenovan. SPZ pa '''nima posebnih določb glede zastopanja ali vročanja upravniku''' v upravnih postopkih, tako kot je to urejeno v SZ-1. Upravnik nepremičnine, ki je imenovan po SPZ sicer ima zakonsko pooblastilo za zastopanje etažnih lastnikov v poslih upravljanja in pooblastilo za vložitev določenih tožb v imenu etažnih lastnikov (5. alineja četrtega odstavka 118. člen SPZ), '''vendar to ne pomeni, da ima s tem tudi zakonsko pooblastilo za zastopanje v upravnih postopkih'''. Za zastopanje etažnih lastnikov poslovnih prostorov poslovnega objekta v upravnih postopkih, bi zato moral imeti upravnik izrecno pooblastilo etažnih lastnikov bodisi v pogodbi o medsebojnih razmerjih (10. alineja prvega odstavka 116. člena SPZ) ali posebno pooblastilo. Glede na navedeno se zato v zvezi z vročanjem dokumentov v upravnem postopku '''postopa po ZUP'''. Če bi vročevalec dokument v upravnem postopku, ki se nanaša na etažne lastnike poslovnih prostorov vročil upravniku poslovnega objekta, ki s strani etažnih lastnikov poslovnih prostorov nima pooblastila za zastopanje oz. s strani etažnih lastnikov ni imenovan za pooblaščenca za vročitve, potem vročitev ne bi bila pravilno opravljena. Če se zgodi pri vročitvi pomota, se šteje, da je bila vročitev opravljena tisti dan, za katerega se ugotovi, da je oseba, ki ji je bil dokument namenjen, ta dokument dejansko dobila (prvi odstavek [[Zak:ZUP#98. .C4.8Dlen{{!}}98. člena ZUP]]).</p>
'''Področni zakon ima lahko glede vročanja v upravnem postopku glede na določen predmet oziroma stranko posebne določbe''', npr. kot izhaja iz [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO2008 Stanovanjskega zakona] (SZ-1, Ur. l. RS, št. 69/03 in nasl.), ko se po 125. členu inšpekcijsko odločbo vroča ne neposredno strankam ali zastopniku po njihovi volji, temveč ''ex lege'' upravniku, kadar gre za ukrep, ko skupni deli niso usposobljeni za normalno rabo, upravnik pa mora o izdaji tovrstne odločbe obvestiti etažne lastnike.<p>Kadar pa gre za '''izključno poslovno stavbo''' s poslovnimi prostori, se '''določbe SZ-1 ne uporabljajo'''. SZ-1 se namreč uporablja za stanovanjske, večstanovanjske in stanovanjsko-poslovne stavbe.&nbsp;V zvezi s pooblastili upravnika poslovnih objektov se zato uporablja '''118. člen '''[http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO3242 Stvarnopravnega zakonika]''' (SPZ''', Ur. l. RS, št. 87/02 in nasl.), ki velja za upravnike določenih nepremičnin, za katere je upravnik imenovan.</p>
<p>SPZ pa '''nima posebnih določb glede zastopanja ali vročanja upravniku''' v upravnih postopkih, kot je to urejeno v SZ-1, nadrejeno ZUP. Upravnik nepremičnine, ki je imenovan po SPZ, sicer ima zakonsko pooblastilo za zastopanje etažnih lastnikov v poslih upravljanja in pooblastilo za vložitev določenih tožb v imenu etažnih lastnikov (5. alineja četrtega odstavka 118. člen SPZ), '''vendar to ne pomeni, da ima s tem tudi zakonsko pooblastilo za zastopanje v upravnih postopkih'''. Za zastopanje etažnih lastnikov poslovnih prostorov poslovnega objekta v upravnih postopkih bi zato moral imeti upravnik izrecno pooblastilo etažnih lastnikov bodisi v pogodbi o medsebojnih razmerjih (10. alineja prvega odstavka 116. člena SPZ) ali posebno pooblastilo. Glede na navedeno se zato v zvezi z vročanjem dokumentov v upravnem postopku '''postopa (le) po ZUP'''.</p>
<p>Če bi vročevalec dokument v upravnem postopku, ki se nanaša na etažne lastnike poslovnih prostorov, vročil upravniku poslovnega objekta, ki s strani etažnih lastnikov poslovnih prostorov nima pooblastila za zastopanje oziroma s strani etažnih lastnikov ni imenovan za pooblaščenca za vročitve, potem vročitev ne bi bila pravilno opravljena. Če se zgodi pri vročitvi pomota, se šteje, da je bila vročitev opravljena tisti dan, za katerega se ugotovi, da je oseba, ki ji je bil dokument namenjen, ta dokument dejansko dobila (prvi odstavek [[Zak:ZUP#98. .C4.8Dlen{{!}}98. člena ZUP]]).</p>


<br>''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Pomoč:Politika_zasebnosti{{!}}Politiko zasebnosti]] in [[Pomoč:Splošno_zanikanje_odgovornosti{{!}}zanikanja odgovornosti]].''
<br>''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Pomoč:Politika_zasebnosti{{!}}Politiko zasebnosti]] in [[Pomoč:Splošno_zanikanje_odgovornosti{{!}}zanikanja odgovornosti]].''
[[Category:Zastopniki_strank_(po_ZUP_in_skrbniki)]]


== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==
== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==

Trenutna redakcija s časom 12:24, 18. avgust 2023

Zadeva: Vročanje pooblaščencu-upravniku

Datum odgovora: 16. 8. 2023
Status uporabnika: stranka v upravnem postopku

Vprašanje:

Kdaj se vročitev po ZUP šteje za opravljeno v primeru upravnega postopka glede poslovnega objekta, ko imajo lastniki poslovnih prostorov upravnika?

Odgovor:

Vročitev brez bistvenih napak, naj bo dejanska ali fiktivna, je procesna predpostavka za nastop (i) izvršljivosti obvez oziroma črpanja pravic, saj se od vročitve šteje tek upravičenosti pravice in zlasti paricijskega roka in uvedbe izvršbe, ter (ii) dokončnosti in pravnomočnosti, saj se raba pravnih sredstev oziroma sodnega varstva veže na dan vročitve (več o tem tudi Kovač in Kerševan (ur.), ZUP s komentarjem, 2020, 1. knjiga, str. 526). 

Stranka lahko pooblasti določeno osebo, ki naj se ji vročajo vsi dokumenti zanjo, tj. pooblaščenec za vročitve. Če stranka obvesti o tem organ, ki vodi postopek, vroča organ vse dokumente temu pooblaščencu (prvi odstavek 89. člena ZUP). Če ima več strank skupnega zakonitega zastopnika ali pooblaščenca v isti zadevi, se za vse vroča temu zakonitemu zastopniku oziroma pooblaščencu (tretji odstavek 88. člena ZUP). 

Področni zakon ima lahko glede vročanja v upravnem postopku glede na določen predmet oziroma stranko posebne določbe, npr. kot izhaja iz Stanovanjskega zakona (SZ-1, Ur. l. RS, št. 69/03 in nasl.), ko se po 125. členu inšpekcijsko odločbo vroča ne neposredno strankam ali zastopniku po njihovi volji, temveč ex lege upravniku, kadar gre za ukrep, ko skupni deli niso usposobljeni za normalno rabo, upravnik pa mora o izdaji tovrstne odločbe obvestiti etažne lastnike.

Kadar pa gre za izključno poslovno stavbo s poslovnimi prostori, se določbe SZ-1 ne uporabljajo. SZ-1 se namreč uporablja za stanovanjske, večstanovanjske in stanovanjsko-poslovne stavbe. V zvezi s pooblastili upravnika poslovnih objektov se zato uporablja 118. člen Stvarnopravnega zakonika (SPZ, Ur. l. RS, št. 87/02 in nasl.), ki velja za upravnike določenih nepremičnin, za katere je upravnik imenovan.

SPZ pa nima posebnih določb glede zastopanja ali vročanja upravniku v upravnih postopkih, kot je to urejeno v SZ-1, nadrejeno ZUP. Upravnik nepremičnine, ki je imenovan po SPZ, sicer ima zakonsko pooblastilo za zastopanje etažnih lastnikov v poslih upravljanja in pooblastilo za vložitev določenih tožb v imenu etažnih lastnikov (5. alineja četrtega odstavka 118. člen SPZ), vendar to ne pomeni, da ima s tem tudi zakonsko pooblastilo za zastopanje v upravnih postopkih. Za zastopanje etažnih lastnikov poslovnih prostorov poslovnega objekta v upravnih postopkih bi zato moral imeti upravnik izrecno pooblastilo etažnih lastnikov bodisi v pogodbi o medsebojnih razmerjih (10. alineja prvega odstavka 116. člena SPZ) ali posebno pooblastilo. Glede na navedeno se zato v zvezi z vročanjem dokumentov v upravnem postopku postopa (le) po ZUP.

Če bi vročevalec dokument v upravnem postopku, ki se nanaša na etažne lastnike poslovnih prostorov, vročil upravniku poslovnega objekta, ki s strani etažnih lastnikov poslovnih prostorov nima pooblastila za zastopanje oziroma s strani etažnih lastnikov ni imenovan za pooblaščenca za vročitve, potem vročitev ne bi bila pravilno opravljena. Če se zgodi pri vročitvi pomota, se šteje, da je bila vročitev opravljena tisti dan, za katerega se ugotovi, da je oseba, ki ji je bil dokument namenjen, ta dokument dejansko dobila (prvi odstavek 98. člena ZUP).


Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...