Izdaja upravnega akta ob zaključku postopka anonimne prijave: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
 
(5 vmesnih redakcij 3 uporabnikov ni prikazanih)
Vrstica 1: Vrstica 1:
== '''Zadeva: '''Izdaja upravnega akta ob zaključku postopka anonimne prijave in obveščanje prijavitelja<br> ==
== '''Zadeva: '''Izdaja upravnega akta ob zaključku postopka anonimne prijave<br> ==


'''Datum odgovora:''' 31. 5. 2009  
'''Datum odgovora:''' 31. 5. 2009, pregled 7. 1. 2023


<br>
<br>
Vrstica 13: Vrstica 13:
== '''Odgovor:'''  ==
== '''Odgovor:'''  ==


Organ lahko prejme pobudo oz. opozorilo ali vlogo, ki je lahko tudi anonimna in vlagatelj želi obvestiti organ o tem, da obstajajo dejstva, ki škodujejo javni koristi. Organ takšne pobude ni dolžan upoštevati, ampak sam presodi, ali je dejansko stanje res takšno, da škoduje javni koristi (po Androjna in Kerševan, Upravno procesno pravo, 2006, str. 277). Organ, ki prejme pobudo in odloči, da zaradi razlogov, naštetih v pobudi, ni potrebno začeti postopka po uradni dolžnosti, takšno pobudo evidentira. Če pa se začne postopek po uradni dolžnosti, obstajata dve možni nadaljevalni poti. V primeru, da organ med postopkom ugotovi, da niso več izpolnjeni pogoji za njegovo nadaljevanje, oz. glede na okoliščine presodi, da ni več javnega interesa za nadaljevanje postopka, takšen postopek s sklepom ustavi ([[Zak:ZUP#135._.C4.8Dlen|135. člen ZUP]]). Zoper ta sklep je dovoljena pritožba (po Jerovšek et al., ZUP s komentarjem, 2004, str. 408). Ko pa obstajajo razlogi za zaščito javnega interesa, se postopek zaključi z izdajo odločbe.<br>
Organ lahko prejme pobudo oz. opozorilo ali vlogo, ki je lahko tudi anonimna v kateri vlagatelj želi obvestiti organ o tem, da obstajajo dejstva, ki škodujejo javni koristi. '''Organ takšne pobude ni dolžan upoštevati''', ampak sam presodi, ali je dejansko stanje res takšno, da škoduje javni koristi (po Androjna in Kerševan, Upravno procesno pravo, 2006, str. 277). Organ, ki prejme pobudo in odloči, da zaradi razlogov, naštetih v pobudi, ni potrebno začeti postopka po uradni dolžnosti, takšno pobudo evidentira. Če pa se začne postopek po uradni dolžnosti, obstajata dve možni nadaljevalni poti. V primeru, da organ med postopkom ugotovi, da niso več izpolnjeni pogoji za njegovo nadaljevanje, oz. glede na okoliščine presodi, da ni več javnega interesa za nadaljevanje postopka, takšen postopek s sklepom ustavi ([[Zak:ZUP#135._.C4.8Dlen|135. člen ZUP]]). Zoper ta sklep je dovoljena pritožba (po Jerovšek et al., ZUP s komentarjem, 2004, str. 408). Ko pa obstajajo razlogi za zaščito javnega interesa, se postopek zaključi z izdajo odločbe.<br>
 


<br>


Inšpektorju nalaga 24. člen [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r09/predpis_ZAKO3209.html Zakona o inšpekcijskem nadzoru] (ZIN, Ur. l. RS, št. 56/2002 in novele) obveznost, da anonimno vlogo obravnava in ustrezno ukrepa, kar pomeni, da začne postopek ali pa ga ne začne, če niso podani zakoniti razlogi, in da vlagatelja, če to zahteva, obvesti o svojih morebitnih ukrepih. Torej, če bi prijavitelj to zahteval, je inšpektor zavezan, da ga o poteku postopka obvesti. Za konkretni primer, ko gre za vprašanje inšpekcijskega postopka varovanja osebnih podatkov, izhaja tudi iz področne zakonodaje, tj. 56. člena [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r06/predpis_ZAKO3906.html Zakona o varstvu osebnih podatkov] (ZVOP-1, Ur. l. RS, 86/2004 in novele), da je nadzornik dolžan prijavitelja obvestiti o vseh pomembnejših ugotovitvah in dejanjih v postopku inšpekcijskega nadzora.
Inšpektorju nalaga 24. člen [http://pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=ZAKO3209 Zakona o inšpekcijskem nadzoru] (ZIN, Ur. l. RS, št. 56/2002 in novele) obveznost, da '''anonimno vlogo obravnava in ustrezno ukrepa, kar pomeni, da začne postopek ali pa ga ne začne, če niso podani zakoniti razlogi, in da vlagatelja, če to zahteva, obvesti o svojih morebitnih ukrepih.''' Torej, če bi prijavitelj to zahteval, je inšpektor zavezan, da ga o poteku postopka obvesti. Za konkretni primer, ko gre za vprašanje inšpekcijskega postopka varovanja osebnih podatkov, izhaja tudi iz področne zakonodaje, da se prijavitelje obravnava glede na 30. in nasl. člene [https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/2022-01-4187?sop=2022-01-4187 Zakona o varstvu osebnih podatkov] (ZVOP-2, Ur. l. RS, 163/2022 in novele)


<br>Zaključimo lahko torej, da z vidika namena zakonske ureditve (tj. nadzor javnosti nad delom javne uprave) velja, da je potrebno obvestiti vlagatelja tudi, če ni znana njegova identiteta, seveda pod pogojem, da je slednje izvedljivo (na primer da imamo kontakten naslov, kot na primer v konkretnem primeru, kjer imamo elektronski naslov [mailto:anonimnez@gmail.com anonimnez@gmail.com]). Inšpektor zato ob podani anonimni prijavi z zahtevo po obveščanju ne sme zahtevati identifikacije prijavitelja, prav tako pa ne velja dolžnost identifikacije s strani prijavitelja v primeru, da želi biti obveščen o ugotovitvah. Seveda pa to ne pomeni, da lahko inšpektor prijavitelju (ne glede na to, ali je njegova identiteta znana ali ne) posreduje osebne podatke, saj prijavitelj ni stranka v inšpekcijskem postopku.<br>
<br>Zaključimo lahko torej, da z vidika namena zakonske ureditve (tj. nadzor javnosti nad delom javne uprave) velja, da je potrebno obvestiti vlagatelja tudi, če ni znana njegova identiteta, seveda pod pogojem, da je slednje izvedljivo (na primer da imamo kontakten naslov, kot na primer v konkretnem primeru, kjer imamo elektronski naslov [mailto:anonimnez@gmail.com anonimnez@gmail.com]). Inšpektor zato ob podani anonimni prijavi z zahtevo po obveščanju ne sme zahtevati identifikacije prijavitelja, prav tako pa ne velja dolžnost identifikacije s strani prijavitelja v primeru, da želi biti obveščen o ugotovitvah. Seveda pa to ne pomeni, da lahko inšpektor prijavitelju (ne glede na to, ali je njegova identiteta znana ali ne) posreduje osebne podatke, saj prijavitelj ni stranka v inšpekcijskem postopku.<br>


<br>  
<br>


''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|Zanikanje odgovornosti]].''  
''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|Zanikanje odgovornosti]].''


== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==
== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==


<comments />  
<comments />
 
[[Category:Kdaj_izdati_dopis/odločbo/sklep/drugo?_in_vrste_odločb_(začasna,_dopolnilna_…)]]


[[Kategorija:Upravna inšpekcija, področne inšpekcije, informacijski pooblaščenec in druge oblike nadzora]]
[[Kategorija:Kdaj izdati dopis/odločbo/sklep/drugo? in vrste odločb (začasna, dopolnilna)]] [[Category:Upravna inšpekcija, področne inšpekcije, informacijski pooblaščenec in druge oblike nadzora]]

Trenutna redakcija s časom 21:36, 14. januar 2023

Zadeva: Izdaja upravnega akta ob zaključku postopka anonimne prijave

Datum odgovora: 31. 5. 2009, pregled 7. 1. 2023


Vprašanje:

Katere vrste upravni akt oz. dokument se izda ob zaključku postopka, ki je bil začet na podlagi anonimne prijave?

Nadzornik mora v inšpekcijskem postopku (na primer v inšpekcijskem postopku varovanja osebnih podatkov) obravnavati anonimne prijave, obenem pa je prijavitelja po zakonu dolžan obvestiti o pomembnejših ugotovitvah v postopku, če prijavitelj to zahteva. Kako naj ravna nadzornik, če je bila podana prijava iz nekega nedoločljivega e-naslova (npr. anonimnez@gmail.com)? Ali lahko/mora nadzornik zahtevati identifikacijo prijavitelja? Ali se je prijavitelj dolžan identificirati, če hoče biti obveščen o ugotovitvah?

Odgovor:

Organ lahko prejme pobudo oz. opozorilo ali vlogo, ki je lahko tudi anonimna v kateri vlagatelj želi obvestiti organ o tem, da obstajajo dejstva, ki škodujejo javni koristi. Organ takšne pobude ni dolžan upoštevati, ampak sam presodi, ali je dejansko stanje res takšno, da škoduje javni koristi (po Androjna in Kerševan, Upravno procesno pravo, 2006, str. 277). Organ, ki prejme pobudo in odloči, da zaradi razlogov, naštetih v pobudi, ni potrebno začeti postopka po uradni dolžnosti, takšno pobudo evidentira. Če pa se začne postopek po uradni dolžnosti, obstajata dve možni nadaljevalni poti. V primeru, da organ med postopkom ugotovi, da niso več izpolnjeni pogoji za njegovo nadaljevanje, oz. glede na okoliščine presodi, da ni več javnega interesa za nadaljevanje postopka, takšen postopek s sklepom ustavi (135. člen ZUP). Zoper ta sklep je dovoljena pritožba (po Jerovšek et al., ZUP s komentarjem, 2004, str. 408). Ko pa obstajajo razlogi za zaščito javnega interesa, se postopek zaključi z izdajo odločbe.


Inšpektorju nalaga 24. člen Zakona o inšpekcijskem nadzoru (ZIN, Ur. l. RS, št. 56/2002 in novele) obveznost, da anonimno vlogo obravnava in ustrezno ukrepa, kar pomeni, da začne postopek ali pa ga ne začne, če niso podani zakoniti razlogi, in da vlagatelja, če to zahteva, obvesti o svojih morebitnih ukrepih. Torej, če bi prijavitelj to zahteval, je inšpektor zavezan, da ga o poteku postopka obvesti. Za konkretni primer, ko gre za vprašanje inšpekcijskega postopka varovanja osebnih podatkov, izhaja tudi iz področne zakonodaje, da se prijavitelje obravnava glede na 30. in nasl. člene Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2, Ur. l. RS, 163/2022 in novele)


Zaključimo lahko torej, da z vidika namena zakonske ureditve (tj. nadzor javnosti nad delom javne uprave) velja, da je potrebno obvestiti vlagatelja tudi, če ni znana njegova identiteta, seveda pod pogojem, da je slednje izvedljivo (na primer da imamo kontakten naslov, kot na primer v konkretnem primeru, kjer imamo elektronski naslov anonimnez@gmail.com). Inšpektor zato ob podani anonimni prijavi z zahtevo po obveščanju ne sme zahtevati identifikacije prijavitelja, prav tako pa ne velja dolžnost identifikacije s strani prijavitelja v primeru, da želi biti obveščen o ugotovitvah. Seveda pa to ne pomeni, da lahko inšpektor prijavitelju (ne glede na to, ali je njegova identiteta znana ali ne) posreduje osebne podatke, saj prijavitelj ni stranka v inšpekcijskem postopku.


Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in Zanikanje odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...