Dokazi v upravnem postopku in presoja njihove verodostojnosti: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
m (Text replace - "<br> ''Upravna " to "<br> ''Upravna ")
 
 
(3 vmesne redakcije 3 uporabnikov niso prikazane)
Vrstica 1: Vrstica 1:
=='''Zadeva: '''Dokazi v upravnem postopku in presoja njihove verodostojnosti==
== '''Zadeva: '''Dokazi v upravnem postopku in presoja njihove verodostojnosti ==


'''Datum odgovora:''' 31. 5. 2009
'''Datum odgovora:''' 31. 5. 2009, pregled 24. 12. 2022


SPODNJI ODGOVOR JE BIL LAHKO SPREMENJEN S STRANI REGISTRIRANIH UPORABNIKOV UPRAVNE SVETOVALNICE. URADNO IN NESPREMENJENO RAZLIČICO TEGA ČLANKA DOBITE NA:[[Izvirnik:Dokazi v upravnem postopku in presoja njihove verodostojnosti]]
== '''Vprašanje:''' ==


=='''Vprašanje:'''==
Kaj vse se lahko uporabi kot dokaz v upravnem postopku (ali je možno na primer uporabiti poročilo zavoda, izjavo zaposlene osebe v zavodu)? Kako naj upravni organ presoja verodostojnost izjave prič in drugih udeležencev v postopku ter kako ravnati v primeru, da priča svojo izjavo kasneje prekliče in izpove ravno obratno?


Kaj vse se lahko uporabi kot dokaz v upravnem postopku (ali je možno na primer uporabiti poročilo zavoda, izjavo zaposlene osebe v zavodu)? Kako naj upravni organ presoja verodostojnost izjave prič in drugih udeležencev v postopku ter kako ravnati v primeru, da priča svojo izjavo kasneje prekliče in izpove ravno obratno?
== '''Odgovor:''' ==


=='''Odgovor:'''==
Določba drugega odstavka [[Zak:ZUP#164._.C4.8Dlen|164. člena ZUP]] določa, da se kot dokaz uporabi '''vse, kar je primerno za ugotavljanje stanja stvari in kar ustreza posameznemu primeru, zlasti pa listine, priče, izjave strank, izvedence in ogled'''. V zvezi s samim presojanjem verodostojnosti izvedenih dokazov velja '''temeljno načelo proste presoje dokazov''' ([[Zak:ZUP#10._.C4.8Dlen|10. člen ZUP]]), ki določa, da mora organ, ki odloča, vrednotiti in tehtati dokaze tako dolgo, dokler ne pride do prepričanja o resničnosti določenih dejstev in s tem do objektivnega stanja stvari (po Jerovšek et al., ZUP s komentarjem, 2004, str. 92).<br><br> Uradna oseba skrbno presoja vse izvedene dokaze, v smislu, da se sama odloči, kateremu dokazu bo sledila in katero '''pravno relevantno dejstvo bo štela za dokazano'''. V primeru spreminjanja izjave priče je potrebno vse '''njene izjave presojati glede na druge izvedene dokaze in ugotoviti, katera (če sploh katera) ustreza načelu materialne resnice'''.<br>


Določba drugega odstavka [[Zak:ZUP#164._.C4.8Dlen|164. člena ZUP]] določa, da se kot dokaz uporabi vse, kar je primerno za ugotavljanje stanja stvari in kar ustreza posameznemu primeru, zlasti pa listine, priče, izjave strank, izvedence in ogled. V zvezi s samim presojanjem verodostojnosti izvedenih dokazov velja temeljno načelo proste presoje dokazov ([[Zak:ZUP#10._.C4.8Dlen|10. člen ZUP]]), ki določa, da mora organ, ki odloča, vrednotiti in tehtati dokaze tako dolgo, dokler ne pride do prepričanja o resničnosti določenih dejstev in s tem do objektivnega stanja stvari (po Jerovšek et al., ZUP s komentarjem, 2004, str. 92).<br> Uradna oseba skrbno presoja vse izvedene dokaze, v smislu, da se sama odloči, kateremu dokazu bo sledila in katero pravno relevantno dejstvo bo štela za dokazano. V primeru spreminjanja izjave priče je potrebno vse njene izjave presojati glede na druge izvedene dokaze in ugotoviti, katera (če sploh katera) ustreza načelu materialne resnice.<br>
''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|Zanikanje odgovornosti]].''


''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|Zanikanje odgovornosti]].''
== '''Želite podati svoje mnenje:''' ==


=='''Želite podati svoje mnenje:'''==
<comments /><br>


<comments /><br> [[Category:Načeli_materialne_resnice_in_proste_presoje_dokazov]]
[[Category:Načeli_materialne_resnice_in_proste_presoje_dokazov]]

Trenutna redakcija s časom 23:34, 24. december 2022

Zadeva: Dokazi v upravnem postopku in presoja njihove verodostojnosti

Datum odgovora: 31. 5. 2009, pregled 24. 12. 2022

Vprašanje:

Kaj vse se lahko uporabi kot dokaz v upravnem postopku (ali je možno na primer uporabiti poročilo zavoda, izjavo zaposlene osebe v zavodu)? Kako naj upravni organ presoja verodostojnost izjave prič in drugih udeležencev v postopku ter kako ravnati v primeru, da priča svojo izjavo kasneje prekliče in izpove ravno obratno?

Odgovor:

Določba drugega odstavka 164. člena ZUP določa, da se kot dokaz uporabi vse, kar je primerno za ugotavljanje stanja stvari in kar ustreza posameznemu primeru, zlasti pa listine, priče, izjave strank, izvedence in ogled. V zvezi s samim presojanjem verodostojnosti izvedenih dokazov velja temeljno načelo proste presoje dokazov (10. člen ZUP), ki določa, da mora organ, ki odloča, vrednotiti in tehtati dokaze tako dolgo, dokler ne pride do prepričanja o resničnosti določenih dejstev in s tem do objektivnega stanja stvari (po Jerovšek et al., ZUP s komentarjem, 2004, str. 92).

Uradna oseba skrbno presoja vse izvedene dokaze, v smislu, da se sama odloči, kateremu dokazu bo sledila in katero pravno relevantno dejstvo bo štela za dokazano. V primeru spreminjanja izjave priče je potrebno vse njene izjave presojati glede na druge izvedene dokaze in ugotoviti, katera (če sploh katera) ustreza načelu materialne resnice.

Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in Zanikanje odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...