Popolnost vloge z manjkajočo sestavino po razpisu: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
Vrstica 11: Vrstica 11:
== '''Odgovor:'''  ==
== '''Odgovor:'''  ==


Kadar poteka razpis in gre za javnopravno zadevo (ali celo upravno), se uporablja ZUP, kolikor posamičnih procesnih vprašanj področna zakonadaja ne uredi drugače (gl. [[Zak:ZUP#3..C4.8Dlen|3. člen ZUP]] in [[Zak:ZUP#4..C4.8Dlen|4. člen ZUP]]). Uvodoma kaže opozoriti, da je pri tem razpis oz. razpisna dokumentacija, izdana na podlagi zakona oz. drugega predpisa del splošnih aktov, ki zavezujejo udeležence v postopku. Zato je treba v skladu z načelom zakonitosti (120. člen Ustave RS in [[Zak:ZUP#6..C4.8Dlen|6. člen ZUP]]) tudi pravila po razpisu šteti kot splošno veljavna oz. ta pravila predstavljajo specialno področno ureditev, skupaj z vsebino resornih predpisov. Tako je npr. določba o obvezni sestavini X vloge, ki se vloži na razpisu, v razpisni dokumentaciji načeloma enako zavezujoča kot določba o oznaki oz. navedbi javnega razpisa, kot določa v danem primeru recimo uredba. To ne velja le, če bi razpisna dokumentacija določala postopkovna vprašanja, tudi sestavine vloge, proti ali preko določb/am zakona ali na zakonu temelječega predpisa oz. splošnega akta. <br>
Kadar poteka razpis in gre za javnopravno zadevo (ali celo upravno), se uporablja ZUP, kolikor posamičnih procesnih vprašanj področna zakonadaja ne uredi drugače (gl. [[Zak:ZUP#3._člen|3. člen ZUP]] in [[Zak:ZUP#4._člen|4. člen ZUP]]). Uvodoma kaže opozoriti, da je pri tem razpis oz. razpisna dokumentacija, izdana na podlagi zakona oz. drugega predpisa del splošnih aktov, ki zavezujejo udeležence v postopku. Zato je treba v skladu z načelom zakonitosti (120. člen Ustave RS in [[Zak:ZUP#6._člen|6. člen ZUP]]) tudi pravila po razpisu šteti kot splošno veljavna oz. ta pravila predstavljajo specialno področno ureditev, skupaj z vsebino resornih predpisov. Tako je npr. določba o obvezni sestavini X vloge, ki se vloži na razpisu, v razpisni dokumentaciji načeloma enako zavezujoča kot določba o oznaki oz. navedbi javnega razpisa, kot določa v danem primeru recimo uredba. To ne velja le, če bi razpisna dokumentacija določala postopkovna vprašanja, tudi sestavine vloge, proti ali preko določb/am zakona ali na zakonu temelječega predpisa oz. splošnega akta. <br>


Vsako pravilo pa se, sploh v dvomu, tolmači v skladu z namenom, ki ga zasleduje. Zato '''odgovor na dilemo, ali je manko določene sestavine formalno taka napaka, da se vloga zavrže ali ne upošteva ipd., ni enoznačen, ampak odvisen od vrste sestavine oz. namena le te kot obvezne'''. Zlasti v okviru razpisnega postopka je glede na specifike tega tipa postopka, tj. enak dostop kandidatov in izbira najboljšega oz. ustreznih po razpisnih pogojih, oddaja zaprte ovojnice z vlogo in ustrezno oznako ustaljena in pomembna sestavina, zato se oddaja vloge na nasproten način šteje kot procesno nepravilna in tako celo zavrže [[Zak:ZUP#129..C4.8Dlen|po 129. členu ZUP]] , brez možnosti sanacije npr. po postopku z nepopolno vlogo ([[Zak:ZUP#67..C4.8Dlen|67. člen ZUP]]). Postavi pa se vprašanje, ali enako velja za (zgolj) manjkajoč naslov vložnika, čeprav so izpolnjene vse ostale sestavine, predvsem navedba imena oz. naziva vložnika.  
Vsako pravilo pa se, sploh v dvomu, tolmači v skladu z namenom, ki ga zasleduje. Zato '''odgovor na dilemo, ali je manko določene sestavine formalno taka napaka, da se vloga zavrže ali ne upošteva ipd., ni enoznačen, ampak odvisen od vrste sestavine oz. namena le te kot obvezne'''. Zlasti v okviru razpisnega postopka je glede na specifike tega tipa postopka, tj. enak dostop kandidatov in izbira najboljšega oz. ustreznih po razpisnih pogojih, oddaja zaprte ovojnice z vlogo in ustrezno oznako ustaljena in pomembna sestavina, zato se oddaja vloge na nasproten način šteje kot procesno nepravilna in tako celo zavrže po [[Zak:ZUP#129._člen|129. členu ZUP]], brez možnosti sanacije npr. po postopku z nepopolno vlogo ([[Zak:ZUP#67._člen|67. člen ZUP]]). Postavi pa se vprašanje, ali enako velja za (zgolj) manjkajoč naslov vložnika, čeprav so izpolnjene vse ostale sestavine, predvsem navedba imena oz. naziva vložnika.  


Naslov je običajno zahtevan, tudi po [[Zak:ZUP#66..C4.8Dlen|66. členu ZUP]], z dvojnim namenom:  
Naslov je običajno zahtevan, tudi po [[Zak:ZUP#66._člen|66. člen ZUP]], z dvojnim namenom:  


#za določitev identitete vložnika poleg imena/naziva in  
#za določitev identitete vložnika poleg imena/naziva in  
#predvsemza učinkovito komunikacijo organa s stranko (vložnikom).
#predvsemza učinkovito komunikacijo organa s stranko (vložnikom).


Pri tem je treba upoštevati še, da je sam naslov prebivališča stranke oz. njen sedež praviloma regsitriran in kot tak dostopen v uradnih evidencah. Za podatke iz uradne evidence pa velja, da jih načeloma pridobivajo organi sami, ne pa da se njihova predložitev, čeprav tako določa poseben predpis ali splošni akt, zahteva od strank (gl. 66. člen, povezano tudi [[Zak:ZUP#139..C4.8Dlen|139. člen ZUP]] [[Zak:ZUP#175..C4.8Dlen|in 175. člen ZUP]]).&nbsp;  
Pri tem je treba upoštevati še, da je sam naslov prebivališča stranke oz. njen sedež praviloma regsitriran in kot tak dostopen v uradnih evidencah. Za podatke iz uradne evidence pa velja, da jih načeloma pridobivajo organi sami, ne pa da se njihova predložitev, čeprav tako določa poseben predpis ali splošni akt, zahteva od strank (gl. 66. člen, povezano tudi [[Zak:ZUP#139._člen|139. člen ZUP]] in [[Zak:ZUP#175._člen|175. člen ZUP]]).&nbsp;  


Namen določitve določene sestavine vloge v razpisni dokumentaciji je torej ključen za presojo, ali je manko te sestavine bistven za presojo vloge kot vložene na nepravilen način in zato zavržene ali nesprejete. Pri tem naj bi forma oz. predpisane sestavine sledile racionalnemu namenu, ne pa služile le same sebi oz. birokratizaciji postopka za stranke. Zato se v dvomu, ko je možno manko določene sestavine, kot je tipično naslov vložnika, tolmačiti različno, ravna v korist strank [[Zak:ZUP#7..C4.8Dlen|(7. člen ZUP]]), tako da&nbsp;organ sam pridobi naslov, kolikor je tako možno glede na vse ostale sestavine, zlasti navedbo imena/naziva vložnika. '''Taka vloga se zato ne zavrže niti ne zahteva njena dopolnitev, temveč organ v skladu z ZUP in UUP sam pridobi manjkajoč podatek o naslovu (od UE, AJPES itd.) in jo naknadno vsebinsko obravnava.'''
Namen določitve določene sestavine vloge v razpisni dokumentaciji je torej ključen za presojo, ali je manko te sestavine bistven za presojo vloge kot vložene na nepravilen način in zato zavržene ali nesprejete. Pri tem naj bi forma oz. predpisane sestavine sledile racionalnemu namenu, ne pa služile le same sebi oz. birokratizaciji postopka za stranke. Zato se v dvomu, ko je možno manko določene sestavine, kot je tipično naslov vložnika, tolmačiti različno, ravna v korist strank ([[Zak:ZUP#7._člen|7. člen ZUP]]), tako da&nbsp;organ sam pridobi naslov, kolikor je tako možno glede na vse ostale sestavine, zlasti navedbo imena/naziva vložnika. '''Taka vloga se zato ne zavrže niti ne zahteva njena dopolnitev, temveč organ v skladu z ZUP in UUP sam pridobi manjkajoč podatek o naslovu (od UE, AJPES itd.) in jo naknadno vsebinsko obravnava.'''


V primeru, da bi to '''ne bilo mogoče, ker manjka tudi npr. navedba identitete vložnika, pa menimo, da se analogno uporabi določila področne zakonodaje in ZUP, zato se v (razpisnih) postopkih tako vlogo zavrže''' kot vloženo nepravočasno oz. nepravilno v okviru razpisnega roka. <br><br>''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|zanikanja odgovornosti]].''  
V primeru, da bi to '''ne bilo mogoče, ker manjka tudi npr. navedba identitete vložnika, pa menimo, da se analogno uporabi določila področne zakonodaje in ZUP, zato se v (razpisnih) postopkih tako vlogo zavrže''' kot vloženo nepravočasno oz. nepravilno v okviru razpisnega roka. <br><br>''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|zanikanja odgovornosti]].''  

Redakcija: 14:36, 27. november 2022

Zadeva: Popolnost vloge z manjkajočo sestavino po razpisu

Datum odgovora: 29. 8. 2012

Vprašanje:

Vlagatelj je bil v postopku izvedbe javnega razpisa zavezan, da vlogo pošlje v zaprti ovojnici, ki mora biti označena s polnim nazivom in naslovom vlagatelja ter vidno oznako: »NE ODPIRAJ – VLOGA NA JAVNI RAZPIS«. Področni predpis specialno predpisuje, da rok in sestavine vloge določi razpisna dokumentacija, a že sam predpis določa: "Predložena vloga mora biti v zaprtem ovitku, ovitek pa mora biti označen z navedbo javnega razpisa, na katerega se vloga nanaša. Neustrezno označena vloga se s sklepom zavrže." Vlagatelj je izpolnil vse zahteve neposredno po predpisu, pozabil pa je pripisati svoj naslov v skladu z razpisom.

Kako se postopa z vlogo, ali se zavrže ali šteje kot nepopolna ali kaj tretjega?

Odgovor:

Kadar poteka razpis in gre za javnopravno zadevo (ali celo upravno), se uporablja ZUP, kolikor posamičnih procesnih vprašanj področna zakonadaja ne uredi drugače (gl. 3. člen ZUP in 4. člen ZUP). Uvodoma kaže opozoriti, da je pri tem razpis oz. razpisna dokumentacija, izdana na podlagi zakona oz. drugega predpisa del splošnih aktov, ki zavezujejo udeležence v postopku. Zato je treba v skladu z načelom zakonitosti (120. člen Ustave RS in 6. člen ZUP) tudi pravila po razpisu šteti kot splošno veljavna oz. ta pravila predstavljajo specialno področno ureditev, skupaj z vsebino resornih predpisov. Tako je npr. določba o obvezni sestavini X vloge, ki se vloži na razpisu, v razpisni dokumentaciji načeloma enako zavezujoča kot določba o oznaki oz. navedbi javnega razpisa, kot določa v danem primeru recimo uredba. To ne velja le, če bi razpisna dokumentacija določala postopkovna vprašanja, tudi sestavine vloge, proti ali preko določb/am zakona ali na zakonu temelječega predpisa oz. splošnega akta.

Vsako pravilo pa se, sploh v dvomu, tolmači v skladu z namenom, ki ga zasleduje. Zato odgovor na dilemo, ali je manko določene sestavine formalno taka napaka, da se vloga zavrže ali ne upošteva ipd., ni enoznačen, ampak odvisen od vrste sestavine oz. namena le te kot obvezne. Zlasti v okviru razpisnega postopka je glede na specifike tega tipa postopka, tj. enak dostop kandidatov in izbira najboljšega oz. ustreznih po razpisnih pogojih, oddaja zaprte ovojnice z vlogo in ustrezno oznako ustaljena in pomembna sestavina, zato se oddaja vloge na nasproten način šteje kot procesno nepravilna in tako celo zavrže po 129. členu ZUP, brez možnosti sanacije npr. po postopku z nepopolno vlogo (67. člen ZUP). Postavi pa se vprašanje, ali enako velja za (zgolj) manjkajoč naslov vložnika, čeprav so izpolnjene vse ostale sestavine, predvsem navedba imena oz. naziva vložnika.

Naslov je običajno zahtevan, tudi po 66. člen ZUP, z dvojnim namenom:

  1. za določitev identitete vložnika poleg imena/naziva in
  2. predvsemza učinkovito komunikacijo organa s stranko (vložnikom).

Pri tem je treba upoštevati še, da je sam naslov prebivališča stranke oz. njen sedež praviloma regsitriran in kot tak dostopen v uradnih evidencah. Za podatke iz uradne evidence pa velja, da jih načeloma pridobivajo organi sami, ne pa da se njihova predložitev, čeprav tako določa poseben predpis ali splošni akt, zahteva od strank (gl. 66. člen, povezano tudi 139. člen ZUP in 175. člen ZUP). 

Namen določitve določene sestavine vloge v razpisni dokumentaciji je torej ključen za presojo, ali je manko te sestavine bistven za presojo vloge kot vložene na nepravilen način in zato zavržene ali nesprejete. Pri tem naj bi forma oz. predpisane sestavine sledile racionalnemu namenu, ne pa služile le same sebi oz. birokratizaciji postopka za stranke. Zato se v dvomu, ko je možno manko določene sestavine, kot je tipično naslov vložnika, tolmačiti različno, ravna v korist strank (7. člen ZUP), tako da organ sam pridobi naslov, kolikor je tako možno glede na vse ostale sestavine, zlasti navedbo imena/naziva vložnika. Taka vloga se zato ne zavrže niti ne zahteva njena dopolnitev, temveč organ v skladu z ZUP in UUP sam pridobi manjkajoč podatek o naslovu (od UE, AJPES itd.) in jo naknadno vsebinsko obravnava.

V primeru, da bi to ne bilo mogoče, ker manjka tudi npr. navedba identitete vložnika, pa menimo, da se analogno uporabi določila področne zakonodaje in ZUP, zato se v (razpisnih) postopkih tako vlogo zavrže kot vloženo nepravočasno oz. nepravilno v okviru razpisnega roka.

Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...