Pooblastilo uradni osebi s srednjo splošno ali srednjo strokovno izobrazbo v enostavnih upravnih postopkih: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
(Text replace - "SPODNJI ODGOVOR JE BIL LAHKO SPREMENJEN S STRANI REGISTRIRANIH UPORABNIKOV UPRAVNE SVETOVALNICE. URADNO IN NESPREMENJENO RAZLIČICO TEGA ČLANKA DOBITE NA:" to "---")
Vrstica 1: Vrstica 1:
== '''Zadeva: '''Pooblastilo uradni osebi s srednjo splošno ali srednjo strokovno izobrazbo v enostavnih upravnih postopkih  ==
== '''Zadeva: '''Pooblastilo uradni osebi s srednjo splošno ali srednjo strokovno izobrazbo v enostavnih upravnih postopkih  ==


'''Datum odgovora:'''&nbsp;18. 10. 2010<br>---[[Izvirnik:Pooblastilo uradni osebi s srednjo splošno ali srednjo strokovno izobrazbo v enostavnih upravnih postopkih]]
'''Datum odgovora:'''&nbsp;18. 10. 2010<br><br>  
 
<br>


== '''Vprašanje:'''  ==
== '''Vprašanje:'''  ==


Ali pooblastilo uradne osebe s V. stopnjo izobrazbe za vodenje in odločanje v skrajšanem ugotovitvenem postopku na določenem področju (npr. "''iz pristojnosti upravnih notranjih zadev, kadar se po skrajšanem postopku takoj odloči o zadevi (1., 2. in 3. točka prvega odstavka 144.<br>člena Zakona o splošnem upravnem postopku'')" obsega tudi dejanja pozivanja vložnika ob sprejemu zahteve za dopolnitev vloge z dokazili, predpisanimi s področnimi predpisi? Ali to pooblastilo vključuje v primeru neodziva stranke tudi izdajo sklepa o ustavitvi postopka?&nbsp;<br>
Ali pooblastilo uradne osebe s V. stopnjo izobrazbe za vodenje in odločanje v skrajšanem ugotovitvenem postopku na določenem področju (npr. "''iz pristojnosti upravnih notranjih zadev, kadar se po skrajšanem postopku takoj odloči o zadevi (1., 2. in 3. točka prvega odstavka 144.<br>člena Zakona o splošnem upravnem postopku'')" obsega tudi dejanja pozivanja vložnika ob sprejemu zahteve za dopolnitev vloge z dokazili, predpisanimi s področnimi predpisi? Ali to pooblastilo vključuje v primeru neodziva stranke tudi izdajo sklepa o ustavitvi postopka?&nbsp;<br>  


== '''Odgovor:'''  ==
== '''Odgovor:'''  ==


V zadevnem primeru je odprtih več vprašanj, od katerih je glede na pooblastilo uradne osebe&nbsp;ključna definicija skrajšanega ugotovitvenega postopka. Namreč ob upoštevanju pogojev za uradne osebe lahko predstojnik organa podeli ustrezno pooblastilo uradnim osebam tudi z vidika omejitve obsega na vodenje in odločanje po skrajšanem ugotovitvenem postopku v skladu s [[Zak:ZUP#144._.C4.8Dlen|144. členom ZUP]], toda potem to pooblastilo velja le in dokler se res vodi samo skrajšani in ne poseben ugotovitveni postopek. Zadevno pa je&nbsp;po ZUP&nbsp;odvisno&nbsp;od primera do primera in se ne more opredeliti za vse zadeve z določenega področja (npr.&nbsp;notranje zadeve niti ožje, denimo podaljševanje začasnih dovoljenj za prebivanje)&nbsp;enoznačno. Kadarkoli bi se torej uvedel poseben ugotovitveni postopek oz. bi se ta moral, zlasti ko se ugotovitve organa in navedbe stranke ne skladajo&nbsp;(gl. Androjna in Kerševan, Upravno procesno pravo, 2006, str. 309 in nadaljnje), uradna oseba z zgoraj opredeljenim pooblastilom ne sme več opravljati niti posameznih dejanj v tem (posebnem ugotovitvenem)&nbsp;postopku, razen če je izrecno pooblaščena tudi za vodenje v takih primerih.
V zadevnem primeru je odprtih več vprašanj, od katerih je glede na pooblastilo uradne osebe&nbsp;ključna definicija skrajšanega ugotovitvenega postopka. Namreč ob upoštevanju pogojev za uradne osebe lahko predstojnik organa podeli ustrezno pooblastilo uradnim osebam tudi z vidika omejitve obsega na vodenje in odločanje po skrajšanem ugotovitvenem postopku v skladu s [[Zak:ZUP#144._.C4.8Dlen|144. členom ZUP]], toda potem to pooblastilo velja le in dokler se res vodi samo skrajšani in ne poseben ugotovitveni postopek. Zadevno pa je&nbsp;po ZUP&nbsp;odvisno&nbsp;od primera do primera in se ne more opredeliti za vse zadeve z določenega področja (npr.&nbsp;notranje zadeve niti ožje, denimo podaljševanje začasnih dovoljenj za prebivanje)&nbsp;enoznačno. Kadarkoli bi se torej uvedel poseben ugotovitveni postopek oz. bi se ta moral, zlasti ko se ugotovitve organa in navedbe stranke ne skladajo&nbsp;(gl. Androjna in Kerševan, Upravno procesno pravo, 2006, str. 309 in nadaljnje), uradna oseba z zgoraj opredeljenim pooblastilom ne sme več opravljati niti posameznih dejanj v tem (posebnem ugotovitvenem)&nbsp;postopku, razen če je izrecno pooblaščena tudi za vodenje v takih primerih.  


Prva in druga alineji prvega odstavka 3. člena [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r06/predpis_URED1156.html Uredbe o izobrazbi, ki jo morajo imeti zaposleni za vodenje in odločanje v upravnem postopku in o strokovnem izpitu iz upravnega postopka]&nbsp;(Ur. l. RS, št. 29/2000 in novele) določata, da v enostavnih upravnih postopkih na prvi stopnji lahko vodi postopek pred izdajo odločbe zaposleni, ki ima srednjo splošno ali srednjo strokovno izobrazbo, odloča pa zaposleni, ki ima višjo strokovno izpbrazbo. Ne glede na določbo druge alinee prvega odstavka 3. člena Uredbe lahko na prvi stopnji izdaja odločbe na predpisanih obrazcih, oziroma izdaja potrdila in druge listine o dejstvih po [[Zak:ZUP#179._.C4.8Dlen|179. členu ZUP]], zaposleni, ki ima srednjo splošno ali srednjo strokovno izobrazbo. Glede na to, da ima v danem primeru uradna oseba V. stopnjo izobrazbe, lahko ta le vodi postopek pred izdajo odločbe v enostavnih upravnih postopkih. Pooblastilo za vodenje postopka je lahko omejeno na posamezna dejanja postopka (npr. pregled in preverjanje popolnosti vloge itd.); v tem primeru ima uradna oseba pravico opravljati ta dejanja in izdajati procesne sklepe v zvezi s temi dejanji (razen če je to v pooblastilu izrecno izključeno). Mogoče je torej šteti, da pooblastilo za opravljanje nekega dejanja vključuje tudi pooblastilo za izdajanje sklepov v zvezi s tem dejanjem. Če pa v pooblastilu ni nobenih omejitev, ima uradna oseba, kot je to določeno v tretjem odstavku [[Zak:ZUP#30._.C4.8Dlen|30. člena ZUP]], pooblastilo opravljati vsa dejanja v postopku, razen pravice izdajati odločbe in take sklepe, s katerimi se konča postopek (sklep o ustavitvi postopka, sklep o zavrženju zahteve ...; po Jerovšek et al., ZUP s komentarjem, 2004, str. 155-156).
Prva in druga alineji prvega odstavka 3. člena [http://zakonodaja.gov.si/rpsi/r06/predpis_URED1156.html Uredbe o izobrazbi, ki jo morajo imeti zaposleni za vodenje in odločanje v upravnem postopku in o strokovnem izpitu iz upravnega postopka]&nbsp;(Ur. l. RS, št. 29/2000 in novele) določata, da v enostavnih upravnih postopkih na prvi stopnji lahko vodi postopek pred izdajo odločbe zaposleni, ki ima srednjo splošno ali srednjo strokovno izobrazbo, odloča pa zaposleni, ki ima višjo strokovno izpbrazbo. Ne glede na določbo druge alinee prvega odstavka 3. člena Uredbe lahko na prvi stopnji izdaja odločbe na predpisanih obrazcih, oziroma izdaja potrdila in druge listine o dejstvih po [[Zak:ZUP#179._.C4.8Dlen|179. členu ZUP]], zaposleni, ki ima srednjo splošno ali srednjo strokovno izobrazbo. Glede na to, da ima v danem primeru uradna oseba V. stopnjo izobrazbe, lahko ta le vodi postopek pred izdajo odločbe v enostavnih upravnih postopkih. Pooblastilo za vodenje postopka je lahko omejeno na posamezna dejanja postopka (npr. pregled in preverjanje popolnosti vloge itd.); v tem primeru ima uradna oseba pravico opravljati ta dejanja in izdajati procesne sklepe v zvezi s temi dejanji (razen če je to v pooblastilu izrecno izključeno). Mogoče je torej šteti, da pooblastilo za opravljanje nekega dejanja vključuje tudi pooblastilo za izdajanje sklepov v zvezi s tem dejanjem. Če pa v pooblastilu ni nobenih omejitev, ima uradna oseba, kot je to določeno v tretjem odstavku [[Zak:ZUP#30._.C4.8Dlen|30. člena ZUP]], pooblastilo opravljati vsa dejanja v postopku, razen pravice izdajati odločbe in take sklepe, s katerimi se konča postopek (sklep o ustavitvi postopka, sklep o zavrženju zahteve ...; po Jerovšek et al., ZUP s komentarjem, 2004, str. 155-156).  


Kadar gre res za skrajšani ugotovitveni postopek, uradna oseba s tovrstnim pooblastilom torej sme in mora stranko tudi pozvati k dopolnitvi morebitne nepopolne vloge in izdati v primeru neodziva sklep o zavrženju zahteve po [[Zak:ZUP#67._.C4.8Dlen|67. členu ZUP]]&nbsp;(ne sklep o ustavitvi postopka). Dodajamo pa opozorilo, da se vloga šteje ob vložitvi zahtevka za popolno, če vključuje tudi podatke oz. priloge in dokazila, ki so kot taki (sestavina osnovne vloge z zahtevkom)&nbsp;predpisani s področnim predpisom. Le v tem primeru se ob nepredložitvi dokazil postopa po postopku ZUP&nbsp;z nepopolno vlogo (in se ob neodzivu stranke zahteva zavrže s sklepom). V ostalih primerih, ko je stranka dolžna sodelovati v ugotovitvenem in dokaznem postopku, pa z organom po pozivu ne sodeluje, tako da bi v danem roku predložila zahtevana dokazila (ki niso predpisana kot obvezna že ob vložitvi temeljenga zahtevka)&nbsp;se postopa po določbah [[Zak:ZUP#140._.C4.8Dlen|140. člena ZUP]] in nadaljnih členov ZUP (zahteva se ob neizkazanosti pogojev za pridobitev pravice zavrne z odločbo).
Kadar gre res za skrajšani ugotovitveni postopek, uradna oseba s tovrstnim pooblastilom torej sme in mora stranko tudi pozvati k dopolnitvi morebitne nepopolne vloge in izdati v primeru neodziva sklep o zavrženju zahteve po [[Zak:ZUP#67._.C4.8Dlen|67. členu ZUP]]&nbsp;(ne sklep o ustavitvi postopka). Dodajamo pa opozorilo, da se vloga šteje ob vložitvi zahtevka za popolno, če vključuje tudi podatke oz. priloge in dokazila, ki so kot taki (sestavina osnovne vloge z zahtevkom)&nbsp;predpisani s področnim predpisom. Le v tem primeru se ob nepredložitvi dokazil postopa po postopku ZUP&nbsp;z nepopolno vlogo (in se ob neodzivu stranke zahteva zavrže s sklepom). V ostalih primerih, ko je stranka dolžna sodelovati v ugotovitvenem in dokaznem postopku, pa z organom po pozivu ne sodeluje, tako da bi v danem roku predložila zahtevana dokazila (ki niso predpisana kot obvezna že ob vložitvi temeljenga zahtevka)&nbsp;se postopa po določbah [[Zak:ZUP#140._.C4.8Dlen|140. člena ZUP]] in nadaljnih členov ZUP (zahteva se ob neizkazanosti pogojev za pridobitev pravice zavrne z odločbo).  


<br>
<br>  


''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|zanikanja odgovornosti]].''
''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|zanikanja odgovornosti]].''  


== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==
== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==


<comments />&nbsp;
<comments />&nbsp;  


[[Kategorija:Pogoji za uradne osebe, njihova pooblastila in izločitev]]
[[Category:Pogoji_za_uradne_osebe,_njihova_pooblastila_in_izločitev]]

Redakcija: 20:16, 9. december 2010

Zadeva: Pooblastilo uradni osebi s srednjo splošno ali srednjo strokovno izobrazbo v enostavnih upravnih postopkih

Datum odgovora: 18. 10. 2010

Vprašanje:

Ali pooblastilo uradne osebe s V. stopnjo izobrazbe za vodenje in odločanje v skrajšanem ugotovitvenem postopku na določenem področju (npr. "iz pristojnosti upravnih notranjih zadev, kadar se po skrajšanem postopku takoj odloči o zadevi (1., 2. in 3. točka prvega odstavka 144.
člena Zakona o splošnem upravnem postopku
)" obsega tudi dejanja pozivanja vložnika ob sprejemu zahteve za dopolnitev vloge z dokazili, predpisanimi s področnimi predpisi? Ali to pooblastilo vključuje v primeru neodziva stranke tudi izdajo sklepa o ustavitvi postopka? 

Odgovor:

V zadevnem primeru je odprtih več vprašanj, od katerih je glede na pooblastilo uradne osebe ključna definicija skrajšanega ugotovitvenega postopka. Namreč ob upoštevanju pogojev za uradne osebe lahko predstojnik organa podeli ustrezno pooblastilo uradnim osebam tudi z vidika omejitve obsega na vodenje in odločanje po skrajšanem ugotovitvenem postopku v skladu s 144. členom ZUP, toda potem to pooblastilo velja le in dokler se res vodi samo skrajšani in ne poseben ugotovitveni postopek. Zadevno pa je po ZUP odvisno od primera do primera in se ne more opredeliti za vse zadeve z določenega področja (npr. notranje zadeve niti ožje, denimo podaljševanje začasnih dovoljenj za prebivanje) enoznačno. Kadarkoli bi se torej uvedel poseben ugotovitveni postopek oz. bi se ta moral, zlasti ko se ugotovitve organa in navedbe stranke ne skladajo (gl. Androjna in Kerševan, Upravno procesno pravo, 2006, str. 309 in nadaljnje), uradna oseba z zgoraj opredeljenim pooblastilom ne sme več opravljati niti posameznih dejanj v tem (posebnem ugotovitvenem) postopku, razen če je izrecno pooblaščena tudi za vodenje v takih primerih.

Prva in druga alineji prvega odstavka 3. člena Uredbe o izobrazbi, ki jo morajo imeti zaposleni za vodenje in odločanje v upravnem postopku in o strokovnem izpitu iz upravnega postopka (Ur. l. RS, št. 29/2000 in novele) določata, da v enostavnih upravnih postopkih na prvi stopnji lahko vodi postopek pred izdajo odločbe zaposleni, ki ima srednjo splošno ali srednjo strokovno izobrazbo, odloča pa zaposleni, ki ima višjo strokovno izpbrazbo. Ne glede na določbo druge alinee prvega odstavka 3. člena Uredbe lahko na prvi stopnji izdaja odločbe na predpisanih obrazcih, oziroma izdaja potrdila in druge listine o dejstvih po 179. členu ZUP, zaposleni, ki ima srednjo splošno ali srednjo strokovno izobrazbo. Glede na to, da ima v danem primeru uradna oseba V. stopnjo izobrazbe, lahko ta le vodi postopek pred izdajo odločbe v enostavnih upravnih postopkih. Pooblastilo za vodenje postopka je lahko omejeno na posamezna dejanja postopka (npr. pregled in preverjanje popolnosti vloge itd.); v tem primeru ima uradna oseba pravico opravljati ta dejanja in izdajati procesne sklepe v zvezi s temi dejanji (razen če je to v pooblastilu izrecno izključeno). Mogoče je torej šteti, da pooblastilo za opravljanje nekega dejanja vključuje tudi pooblastilo za izdajanje sklepov v zvezi s tem dejanjem. Če pa v pooblastilu ni nobenih omejitev, ima uradna oseba, kot je to določeno v tretjem odstavku 30. člena ZUP, pooblastilo opravljati vsa dejanja v postopku, razen pravice izdajati odločbe in take sklepe, s katerimi se konča postopek (sklep o ustavitvi postopka, sklep o zavrženju zahteve ...; po Jerovšek et al., ZUP s komentarjem, 2004, str. 155-156).

Kadar gre res za skrajšani ugotovitveni postopek, uradna oseba s tovrstnim pooblastilom torej sme in mora stranko tudi pozvati k dopolnitvi morebitne nepopolne vloge in izdati v primeru neodziva sklep o zavrženju zahteve po 67. členu ZUP (ne sklep o ustavitvi postopka). Dodajamo pa opozorilo, da se vloga šteje ob vložitvi zahtevka za popolno, če vključuje tudi podatke oz. priloge in dokazila, ki so kot taki (sestavina osnovne vloge z zahtevkom) predpisani s področnim predpisom. Le v tem primeru se ob nepredložitvi dokazil postopa po postopku ZUP z nepopolno vlogo (in se ob neodzivu stranke zahteva zavrže s sklepom). V ostalih primerih, ko je stranka dolžna sodelovati v ugotovitvenem in dokaznem postopku, pa z organom po pozivu ne sodeluje, tako da bi v danem roku predložila zahtevana dokazila (ki niso predpisana kot obvezna že ob vložitvi temeljenga zahtevka) se postopa po določbah 140. člena ZUP in nadaljnih členov ZUP (zahteva se ob neizkazanosti pogojev za pridobitev pravice zavrne z odločbo).


Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...