Anonimna prijava kot podlaga za ponovno preučitev resničnosti merodajnih dejstev za odločitev: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
(Text replace - "SPODNJI ODGOVOR JE BIL LAHKO SPREMENJEN S STRANI REGISTRIRANIH UPORABNIKOV UPRAVNE SVETOVALNICE. URADNO IN NESPREMENJENO RAZLIČICO TEGA ČLANKA DOBITE NA:" to "---")
Vrstica 1: Vrstica 1:
=='''Zadeva: '''Postopanje z anonimno prijavo – pravice stranke ==
== '''Zadeva: '''Postopanje z anonimno prijavo – pravice stranke ==


'''Datum odgovora:''' 31. 5. 2009
'''Datum odgovora:''' 31. 5. 2009  


---[[Izvirnik:Postopanje z anonimno prijavo - pravice stranke]]
<br>


=='''Vprašanje:'''==
== '''Vprašanje:''' ==


Upravni postopek se je zaključil z izdajo odločbe. Naknadno je organ prejel anonimno prijavo, v kateri je bilo navedeno, da je stranka podala lažne podatke v svoji vlogi. To se je potrdilo tudi z vpogledom v uradno evidenco. V skladu z načelom zaslišanja stranke je upravni organ stranko povabil na razgovor in ji omogočil, da se izjavi o dejstvih in okoliščinah. V zvezi s primerom se poraja več vprašanj, in sicer, ali je uradna oseba dolžna stranki na zaslišanju povedati, da jo je povabila na podlagi anonimne prijave, ali zadostuje navedba, da je bila oseba povabljena na podlagi podatkov, pridobljenih iz uradnih evidenc? Kakšen je pravilen postopek v primeru anonimne prijave? Ali se jo sploh obravnava, ali je organ dolžan preveriti vsebino anonimne prijave ter ali se jo knjiži in vloži v spis zadeve, na katero se nanaša, s čimer postane del spisa, v katerega ima stranka vpogled, ali pa bi bilo bolj pravilno, da je anonimna prijava druga zadeva, ločena od spisa, na katerega se nanaša, in stranka nima možnosti vpogleda vanjo?
Upravni postopek se je zaključil z izdajo odločbe. Naknadno je organ prejel anonimno prijavo, v kateri je bilo navedeno, da je stranka podala lažne podatke v svoji vlogi. To se je potrdilo tudi z vpogledom v uradno evidenco. V skladu z načelom zaslišanja stranke je upravni organ stranko povabil na razgovor in ji omogočil, da se izjavi o dejstvih in okoliščinah. V zvezi s primerom se poraja več vprašanj, in sicer, ali je uradna oseba dolžna stranki na zaslišanju povedati, da jo je povabila na podlagi anonimne prijave, ali zadostuje navedba, da je bila oseba povabljena na podlagi podatkov, pridobljenih iz uradnih evidenc? Kakšen je pravilen postopek v primeru anonimne prijave? Ali se jo sploh obravnava, ali je organ dolžan preveriti vsebino anonimne prijave ter ali se jo knjiži in vloži v spis zadeve, na katero se nanaša, s čimer postane del spisa, v katerega ima stranka vpogled, ali pa bi bilo bolj pravilno, da je anonimna prijava druga zadeva, ločena od spisa, na katerega se nanaša, in stranka nima možnosti vpogleda vanjo?  


=='''Odgovor:'''==
== '''Odgovor:''' ==


Postopek, ki se sicer začne po uradni dolžnosti ([[Zak:ZUP#126._.C4.8Dlen|126. člen ZUP]]), se na podlagi anonimne prijave vodi tako kot postopek z znanim prijaviteljem. Anonimna prijava se obravnava kot vloga, ki se vloži med dokumente konkretne upravne zadeve in se evidentira v skladu s pravili o ravnanju z dokumentarnim gradivom. Anonimno prijavo je potrebno obravnavati in v ugotovitvenem postopku preveriti njeno vsebino. Stranko moramo na njeno zahtevo seznaniti, zakaj je bil uveden postopek po uradni dolžnosti, pri čemer je bistveno, da se v njem presoja izpolnjevanje konkretnih pravno relevantnih dejstev, ki so bili odločilni za presojo in priznanje pravice.<br>
Postopek, ki se sicer začne po uradni dolžnosti ([[Zak:ZUP#126._.C4.8Dlen|126. člen ZUP]]), se na podlagi anonimne prijave vodi tako kot postopek z znanim prijaviteljem. Anonimna prijava se obravnava kot vloga, ki se vloži med dokumente konkretne upravne zadeve in se evidentira v skladu s pravili o ravnanju z dokumentarnim gradivom. Anonimno prijavo je potrebno obravnavati in v ugotovitvenem postopku preveriti njeno vsebino. Stranko moramo na njeno zahtevo seznaniti, zakaj je bil uveden postopek po uradni dolžnosti, pri čemer je bistveno, da se v njem presoja izpolnjevanje konkretnih pravno relevantnih dejstev, ki so bili odločilni za presojo in priznanje pravice.<br>  


''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|Zanikanje odgovornosti]].''
''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|Zanikanje odgovornosti]].''  


=='''Želite podati svoje mnenje:'''==
== '''Želite podati svoje mnenje:''' ==


<comments />
<comments />  


[[Kategorija:Načeli varstva pravic strank in zaslišanja stranke]]
[[Category:Načeli_varstva_pravic_strank_in_zaslišanja_stranke]]

Redakcija: 19:34, 9. december 2010

Zadeva: Postopanje z anonimno prijavo – pravice stranke

Datum odgovora: 31. 5. 2009


Vprašanje:

Upravni postopek se je zaključil z izdajo odločbe. Naknadno je organ prejel anonimno prijavo, v kateri je bilo navedeno, da je stranka podala lažne podatke v svoji vlogi. To se je potrdilo tudi z vpogledom v uradno evidenco. V skladu z načelom zaslišanja stranke je upravni organ stranko povabil na razgovor in ji omogočil, da se izjavi o dejstvih in okoliščinah. V zvezi s primerom se poraja več vprašanj, in sicer, ali je uradna oseba dolžna stranki na zaslišanju povedati, da jo je povabila na podlagi anonimne prijave, ali zadostuje navedba, da je bila oseba povabljena na podlagi podatkov, pridobljenih iz uradnih evidenc? Kakšen je pravilen postopek v primeru anonimne prijave? Ali se jo sploh obravnava, ali je organ dolžan preveriti vsebino anonimne prijave ter ali se jo knjiži in vloži v spis zadeve, na katero se nanaša, s čimer postane del spisa, v katerega ima stranka vpogled, ali pa bi bilo bolj pravilno, da je anonimna prijava druga zadeva, ločena od spisa, na katerega se nanaša, in stranka nima možnosti vpogleda vanjo?

Odgovor:

Postopek, ki se sicer začne po uradni dolžnosti (126. člen ZUP), se na podlagi anonimne prijave vodi tako kot postopek z znanim prijaviteljem. Anonimna prijava se obravnava kot vloga, ki se vloži med dokumente konkretne upravne zadeve in se evidentira v skladu s pravili o ravnanju z dokumentarnim gradivom. Anonimno prijavo je potrebno obravnavati in v ugotovitvenem postopku preveriti njeno vsebino. Stranko moramo na njeno zahtevo seznaniti, zakaj je bil uveden postopek po uradni dolžnosti, pri čemer je bistveno, da se v njem presoja izpolnjevanje konkretnih pravno relevantnih dejstev, ki so bili odločilni za presojo in priznanje pravice.

Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in Zanikanje odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...