Posredovanje pravne pomoči od zasebnega upravljavca zbirke podatkov: razlika med redakcijama

Iz Upravna Svetovalnica

Skoči na: navigacija, iskanje
 
Vrstica 9: Vrstica 9:
== '''Odgovor:'''  ==
== '''Odgovor:'''  ==


Pravna pomoč obsega opravljanje posameznih dejanj upravnega postopka na zaprosilo organa, ki je pristojen za odločanje v konkretni zadevi. Določbe&nbsp;[[Zak:ZUP#34._.C4.8Dlen|<u>34. člena ZUP</u>]] in naslednjih&nbsp;o pravni pomoči so organizacijskega značaja in urejajo medsebojno sodelovanje državnih organov, organov lokalnih oblasti in nosilcev javnih pooblastil (glej Jerovšek, et al., ZUP s komentarjem, 2004, str. 163-165). Pravno pomoč zahteva organ s posebno vlogo (»zaprosilom) in zaprošeni organ mu mora v 30 dneh od prejema vloge ugoditi. Ni pa mogoče zahtevati pravno pomoč, zaradi katere bi moral zaprošeni organ zahtevati pomoč od drugega organa ali organizacije. A pri izmenjavi podatkov iz zbirk je treaba ločiti, čeprav je oboje za organ, ki podatke zahteva, brezplačno:  
Pravna pomoč obsega opravljanje posameznih dejanj upravnega postopka na zaprosilo organa, ki je pristojen za odločanje v konkretni zadevi. Določbe&nbsp;[[Zak:ZUP#34._.C4.8Dlen|<u>34. člena ZUP</u>]] in naslednjih&nbsp;o pravni pomoči so organizacijskega značaja in urejajo medsebojno sodelovanje državnih organov, organov lokalnih oblasti in nosilcev javnih pooblastil (glej Jerovšek, et al., ZUP s komentarjem, 2004, str. 163-165). Pravno pomoč zahteva organ s posebno vlogo (»zaprosilom) in zaprošeni organ mu mora v 30 dneh od prejema vloge ugoditi. Ni pa mogoče zahtevati pravno pomoč, zaradi katere bi moral zaprošeni organ zahtevati pomoč od drugega organa ali organizacije. A pri izmenjavi podatkov iz zbirk je treba ločiti, čeprav je oboje za organ, ki podatke zahteva, brezplačno:  


*izmenjavo podatkov iz uradnih evidenc kot breme oz. dolžnost organov,  
*izmenjavo podatkov iz uradnih evidenc kot breme oz. dolžnost organov,  
Vrstica 18: Vrstica 18:
Organ pa lahko (ni pa dolžan, odvisno od stopnje prepričanaj v ugotovitvenem postopku) na podlagi [[Zak:ZUP#34.a._.C4.8Dlen|<u>34.a člena ZUP</u>]] zahteva pravno pomoč tudi od nejavnih upravljavcev zbirk. Tako so upravljavci zbirk osebnih podatkov, ki razpolagajo s podatki, ki so potrebni za ugotovitev dejstev v zvezi z vodenjem in odločanjem v upravnem postopku, dolžni na podlagi obrazložene zahteve organa, brezplačno (tako ureditev je potrdilo&nbsp;tudi Ustavno sodišče z odločitvijo v l. 2009, ko je združenje bank izpodbijalo to določbo ZUP)&nbsp;in najkasneje v roku 15 dni, posredovati zahtevane podatke. Zahteva mora vsebovati navedbo zahtevanih podatkov, pravno podlago za posredovanje, namen njihove uporabe in številko upravne zadeve. Ta določba je bila dodana ZUP-E (od januarja 2008) v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov, ki daje splošno pravno podlago, ki bo organom v upravnem postopku omogočala pridobitev oziroma obdelavo osebnih podatkov, potrebnih za izvedbo upravnega postopka. ZUP do dopolnitve zakona namreč ni določal pravice organov , da bi od fizičnih ali pravnih oseb zasebnega prava, ki niso nosilci javnih pooblastil, so pa upravljalci osebnih podatkov, da bi pridobivali osebne podatke, ki so pomembni v posameznem upravnem postopku. Rok za posredovanje podatkov je inštrukcijski.  
Organ pa lahko (ni pa dolžan, odvisno od stopnje prepričanaj v ugotovitvenem postopku) na podlagi [[Zak:ZUP#34.a._.C4.8Dlen|<u>34.a člena ZUP</u>]] zahteva pravno pomoč tudi od nejavnih upravljavcev zbirk. Tako so upravljavci zbirk osebnih podatkov, ki razpolagajo s podatki, ki so potrebni za ugotovitev dejstev v zvezi z vodenjem in odločanjem v upravnem postopku, dolžni na podlagi obrazložene zahteve organa, brezplačno (tako ureditev je potrdilo&nbsp;tudi Ustavno sodišče z odločitvijo v l. 2009, ko je združenje bank izpodbijalo to določbo ZUP)&nbsp;in najkasneje v roku 15 dni, posredovati zahtevane podatke. Zahteva mora vsebovati navedbo zahtevanih podatkov, pravno podlago za posredovanje, namen njihove uporabe in številko upravne zadeve. Ta določba je bila dodana ZUP-E (od januarja 2008) v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov, ki daje splošno pravno podlago, ki bo organom v upravnem postopku omogočala pridobitev oziroma obdelavo osebnih podatkov, potrebnih za izvedbo upravnega postopka. ZUP do dopolnitve zakona namreč ni določal pravice organov , da bi od fizičnih ali pravnih oseb zasebnega prava, ki niso nosilci javnih pooblastil, so pa upravljalci osebnih podatkov, da bi pridobivali osebne podatke, ki so pomembni v posameznem upravnem postopku. Rok za posredovanje podatkov je inštrukcijski.  


<br>
<br>  


''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|zanikanja odgovornosti]].''  
''Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej [[Upravna-svetovalnica:Privacy policy|Politiko zasebnosti]] in [[Upravna-svetovalnica:Splošno zanikanje odgovornosti|zanikanja odgovornosti]].''


== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==
== '''Želite podati svoje mnenje:'''  ==

Redakcija: 21:24, 27. marec 2010

Zadeva: Posredovanje pravne pomoči od zasebnega upravljavca zbirke podatkov

Datum odgovora: 28. 11. 2009
SPODNJI ODGOVOR JE BIL LAHKO SPREMENJEN S STRANI REGISTRIRANIH UPORABNIKOV UPRAVNE SVETOVALNICE. URADNO IN NESPREMENJENO RAZLIČICO TEGA ČLANKA DOBITE NA:Izvirnik:Posredovanje pravne pomoči od zasebnega upravljavca zbirke podatkov

Vprašanje:

Organi javne uprave morajo med seboj sodelovati in drug drugemu olajšati opravljanje nalog. Ali lahko upravni organ tudi od pravne osebe zasebnega prava zahteva pravno pomoč in s tem podatke o fizični osebi? Ali je to sploh možno glede na to, da pravne osebe zasebnega prava niso dolžne poslovati po ZUP?

Odgovor:

Pravna pomoč obsega opravljanje posameznih dejanj upravnega postopka na zaprosilo organa, ki je pristojen za odločanje v konkretni zadevi. Določbe 34. člena ZUP in naslednjih o pravni pomoči so organizacijskega značaja in urejajo medsebojno sodelovanje državnih organov, organov lokalnih oblasti in nosilcev javnih pooblastil (glej Jerovšek, et al., ZUP s komentarjem, 2004, str. 163-165). Pravno pomoč zahteva organ s posebno vlogo (»zaprosilom) in zaprošeni organ mu mora v 30 dneh od prejema vloge ugoditi. Ni pa mogoče zahtevati pravno pomoč, zaradi katere bi moral zaprošeni organ zahtevati pomoč od drugega organa ali organizacije. A pri izmenjavi podatkov iz zbirk je treba ločiti, čeprav je oboje za organ, ki podatke zahteva, brezplačno:

  • izmenjavo podatkov iz uradnih evidenc kot breme oz. dolžnost organov,
  • upravičenje organa, da posredovanje podatkov zahteva tudi od nejavnega upravljavca zbirke podatkov.

Če gre za podatke iz uradnih evidenc, ki jih vodijo drugi organi, mora prvi od drugega zahtevati ustrezne podatke in ne od strank, prim. zlasti 66. člen ZUP in 139. člen ZUP.

Organ pa lahko (ni pa dolžan, odvisno od stopnje prepričanaj v ugotovitvenem postopku) na podlagi 34.a člena ZUP zahteva pravno pomoč tudi od nejavnih upravljavcev zbirk. Tako so upravljavci zbirk osebnih podatkov, ki razpolagajo s podatki, ki so potrebni za ugotovitev dejstev v zvezi z vodenjem in odločanjem v upravnem postopku, dolžni na podlagi obrazložene zahteve organa, brezplačno (tako ureditev je potrdilo tudi Ustavno sodišče z odločitvijo v l. 2009, ko je združenje bank izpodbijalo to določbo ZUP) in najkasneje v roku 15 dni, posredovati zahtevane podatke. Zahteva mora vsebovati navedbo zahtevanih podatkov, pravno podlago za posredovanje, namen njihove uporabe in številko upravne zadeve. Ta določba je bila dodana ZUP-E (od januarja 2008) v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov, ki daje splošno pravno podlago, ki bo organom v upravnem postopku omogočala pridobitev oziroma obdelavo osebnih podatkov, potrebnih za izvedbo upravnega postopka. ZUP do dopolnitve zakona namreč ni določal pravice organov , da bi od fizičnih ali pravnih oseb zasebnega prava, ki niso nosilci javnih pooblastil, so pa upravljalci osebnih podatkov, da bi pridobivali osebne podatke, ki so pomembni v posameznem upravnem postopku. Rok za posredovanje podatkov je inštrukcijski.


Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glej Politiko zasebnosti in zanikanja odgovornosti.

Želite podati svoje mnenje:

Loading comments...