Notice: Only variables should be passed by reference in /var/www/us/primer.php on line 24
Rok za odgovor na prijavo in zahtevo za obvestilo o ukrepih - Upravna svetovalnica
× O projektu Rešeni primeri Postavite vprašanje Kontakt

Rešen primer

Št. 293
Zadeva: Rok za odgovor na prijavo in zahtevo za obvestilo o ukrepih
Datum odgovora: 18. 1. 2010, pregled 2. 1. 2023
Status uporabnika:   -
Vprašanje
Kateri rok je dolžan spoštovati upravni organ pri odgovoru na vlogo, tj. prijavo, ki se nanaša na postopke, uvedene po uradni dolžnosti (npr. inšpekcijski nadzor), področni zakon pa roka ne določa?
Odgovor
Če organ prejme prijavo, to po pravilih ZUP ni zahteva, temveč pobuda za uvedbo postopka po uradni dolžnosti, na katero organ ni niti vezan niti vložniku ne odgovarja, saj ta praviloma nima položaja stranke kot vložnik zahteve ali druge vloge, v kateri bi se uveljavljal zasebni interes. Postopki po uradni dolžnosti se namreč uvedejo in vodijo za zaščito javne koristi (gl. 126. člen ZUP, več v Jerovšek et al., ZUP s komentarjem). V kolikor se zadeva nanaša na zahtevo stranke, v postopkih uvedenih po uradni dolžnosti, organi, organizacije ali posamezniki, ki so seznanili oz. opozorili pristojni organ, da po njihovem naziranju obstaja dejansko stanje, ki ogroža javno korist, niso stranke v postopku, njihova opozorila oz. vloge tudi niso zahteve za začetek upravnega postopka, ampak le podlaga za morebitno pobudo pristojnega organa, da začne postopek po uradni dolžnosti (po Androjna in Kerševan, Upravno procesno pravo, 2006, str. 277). Sam postopek pa mora organ, če ugotovi znake ogroženosti javne koristi, začeti nemudoma.
Če pa prijavitelj zahteva obvestilo o ugotovitvah inšpekcijskega nadzora, kar mu omogoča 24. člen Zakona o inšpekcijskem nadzoru (ZIN, Ur. l. RS, št. 43/07 – uradno prečiščeno besedilo in 40/14), ima organ obveznost, da anonimno vlogo obravnava in ustrezno ukrepa, kar pomeni, da začne postopek ali pa ga ne začne, če niso podani zakoniti razlogi, v obeh primerih pa vlagatelja na njegovo zahtevo pisno obvesti o ugotovitvah izvedenega postopa in morebitnih ukrepih. Torej, če bi prijavitelj to zahteval, je inšpektor zavezan, da ga o poteku postopka obvesti.

Ker pa ZIN ne določa roka, v katerem organ to stori, se upošteva določbe na podlagi ZUP izdane Uredbe o upravnem poslovanju (Uradni list RS, št. 9/18 in nadalj.), natančneje 17. člena, po katerem mora organ na (katerekoli) dopise, ki jih je prejel v fizični ali elektronski obliki, odgovoriti najkasneje v 15 dneh po prejemu obvestila in v istem roku izdati vsaj obvestilo o nadaljnjem ukrepanju/postopanju in realnem roku. Pri tem pa po naravi stvari menimo, da teh 15 dni od prejema zahteve obvestila velja pri inšpekcijskem nadzoru, če se postopek ne uvede, medtem ko v primeru uvedbe postopka po uradni dolžnosti rok 15 dni za obvestilo teče šele od zaključka postopka na prvi stopnji in ne že od prejema prijave. Pri tem dodajamo, da zaključek postopka pomeni v smislu realizacije odrejenih ukrepov nastop izvršljivosti, zato bi rok 15 dni šteli od izvršljivosti ukrepa inšpektorja, torej zaradi pravila o nesuspenzivnosti pritožbe po ZIN, v 15 dneh od vročitve odločbe zavezancu.
Kategorije
3.7   Roki



Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glejte Politiko zasebnosti in Zanikanje odgovornosti.

Upravna svetovalnica 2024. Vse pravice pridržane. Politika piškotkov