× O projektu Rešeni primeri Postavite vprašanje Kontakt

Rešen primer

Št. 930
Zadeva: Prenos izvajanja pogodbenih obveznosti na zunanje izvajalce, kot javno pooblastilo
Datum odgovora: 29. 5. 2023
Status uporabnika: drugo
Vprašanje

Ali je zakonsko dovoljen kasnejši prenos skrbništva pri izvajanju pogodbe na strani občine (določen rok, nedoločen rok, do preklica pogodbe) z uradne osebe občine na zunanjega izvajalca (podjemna pogodba), ki strokovno skrbi za interese občine? Ali je potrebno skleniti Aneks k osnovni pogodbi zaradi spremembe skrbnika pogodbe na strani občine kot pogodbenega partnerja?


Ali zunanji izvajalec, ki nastopa kot novi skrbnik osnovne pogodbe v imenu občine potrebuje za zastopanje občine javno pooblastilo (53. člen ZUP, 33.a člen ZLS) in kakšno?

Odgovor

Prenos skrbništva pri izvajanju pogodbe na strani občine, iz uradne osebe občine na zunanjega izvajalca ni upravna zadeva (2. člen ZUP).


Občina za izvrševanje različnih vrst nalog, izvedbe investicij in razmerij sklepa civilne pogodbe z zunanjimi izvajalci, ki na podlagi pogodbenega razmerja opravijo določeno storitev, kot izvajalci, izbrani na podlagi dogovora, javnega naročila ali javnega razpisa. Pri tem občine ne ravnajo po ZUP, pač pa po Zakonu o lokalni samoupravi (ZLS) (Ur. l. RS, št. 94/07), drugih področnih zakonih, med drugim po Obligacijskem zakoniku (OZ) (Ur. l. RS, 97/07), in drugih internih aktih.


Skrbniki pogodb na strani občine skrbijo za izvrševanje pogodbenih obveznosti občine, spremljajo in nadzirajo izvrševanje ter v tem okviru komunicirajo z drugo pogodbeno stranko. Gre za naloge, ki jih izvršuje za občino kot delodajalca in kot take nimajo javnopravnega značaja, ki bi se urejale s predpisi. Določitev skrbnika je praviloma enostranska odločitev občine kot pogodbene stranke, o čemer praviloma seznani druga stran, zato skrbniki ne potrebujejo posebnega pooblastila. Ker ne gre za javnopravno nalogo tudi v primeru prenosa skrbništva pogodbe na zunanjega izvajalca, ta ne izvršuje javnega pooblastila.


Pojem javnega pooblastila izhaja iz 121. člena Ustave RS, ki določa, da pravne ali fizične osebe dobijo javno pooblastilo za opravljanje določenih nalog državne uprave. Določbe 1. člena ZUP in 50.b člena ZLS nadalje urejajo, da se javno pooblastilo za vodenje postopka in odločanje v upravnih zadevah podeli z odlokom sveta samoupravne lokalne skupnosti. Prenos nalog s pogodbo torej ni možen, razen če bi tako določal neposredno zakon. O tem tudi primer 1 na tem portalu (Prenos pooblastila samoupravne lokalne skupnosti za odločanje v upravnem postopku).


Vendar v primeru izvajanja civilne pogodbe Občine in morebitni spremembe skrbništva le-te, ne moremo govoriti o pooblastilu v okviru ZUP. Posledično se pri celotnem vprašanju ne upoštevajo pravila upravnega prava, pač pa pravila civilnega prava. Torej je morebiten prenos skrbništva lahko stvar dogovora med obema strankama in se v njej postopa kot v drugih civilnopravnih postopkih, tako se lahko ob kakršnikoli spremembi sprejme aneks k pogodbi. Pri tem se smiselno upoštevajo določbe 71. člena OZ.


Kategorije
1.1   Kdaj ne/gre za upravno zadevo in ni/je potrebna podrejena raba ZUP?



Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glejte Politiko zasebnosti in Zanikanje odgovornosti.

Upravna svetovalnica 2024. Vse pravice pridržane. Politika piškotkov