Rešen primer
Št. 568
Zadeva: Možnost ukrepanja in obračun taks po predpisu še iz časa SFRJ
Datum odgovora: 20. 7. 2011, pregled 21. 12. 2022 Status uporabnika: -
Vprašanje
Organ prejme vlogo, ki se nanaša na predpis iz časa bivše Jugoslavije (npr. občinski odlok iz leta 1988 še iz časa Socialistične Republike Slovenije, objavljen v Ur. l. SRS). Pristojni organ je v tem predpisu poimenovan drugače kot danes, znesek upravne takse pa je določen še v stari valuti - dinarjih. Ali je mogoče na taki pravni podlagi uvesti upravni postopek in izdati odločbo in na kakšen način lahko takso pretvorimo v evre?
Odgovor
Načelo pravne države oz. zakonitosti terja, da se v upravnem postopku uporablja le v času odločanja veljaven predpise (6. člen ZUP).
Toda pravna podlaga za uporabo nekaterih predpisov, ki ne veljajo več, je lahko dana s posebnim predpisom. Prav za prehod s pravne ureditve pred in po samostojni Republiki Sloveniji pa je merodajen ustavni zakon za izvedbo Temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije (Ur. l. RS, št.1/91), po katerem se prejšnji predpis še uporabljajo, kolikor niso v nasprotju z ustavnim redom Republike Slovenije. Če torej 1. istega upravnega področja ne ureja nov predpis, ki bi izrecno nadomestil prejšnji predpis, za kar je treba natančno primerjati določbe veljavnega prava in prejšnjega predpisa (tako prehodne in končne kot materialnopravne), in kumulativno 2. prejšnji ni v neskladju z novim ustavnim sistemom, se lahko uporabi kot podlaga za ukrepanje tudi v upravnem postopku predpis, ki ne velja več, a se uporablja.
Glede pristojnosti organa ni važno dobesedno poimenovanje, temveč, kateri organ je prevzel pristojnost po današnji ureditvi v primerjavo s prejšnjo 15. člena ZUP. Če gre dejansko za enoznačno določljiv isti organ v obeh (stari in novi) ureditvah, ki je vmes le spremenil naziv oz. se preoblikoval glede na novo strukturo državne in občinskih uprav, potem pristojnost še vedno ostaja na tem istem organu.
Kar se tiče preračunavanja denarnih zneskov iz valute dinar v eure, je slednje mogoče izvesti na podlagi oz. v skladu z naslednjimi predpisi, ki sicer več niso v veljavi: Zakonom o denarni enoti Republike Slovenije (ZDE, Ur. l. RS, št 17I/1991 in novele) in Zakonom o uporabi denarne enote Republike Slovenije (ZUDE, Ur. l. RS, št 17/1991 in novele), ki sta vplivala na denarno enoto dinar tako, da se je nadomestila s tolarjem. Nadalje lahko preračunamo tolarje v eure v skladu s tečajem zamenjave, ki je določen v Uredbi Sveta (ES) št. 1086/2006 z dne 11. julija 2006 o spremembi Uredbe (ES) št. 2866/98 o menjalnih razmerjih med eurom in valutami držav članic, ki sprejmejo euro (UL L št. 195 z dne 15. julija 2006, str. 1), ki določa, da je menjalno razmerje 239, 64 slovenskih tolarjev za 1 euro. V zvezi z uvedbo evra v Republiki Sloveniji glej tudi Zakon o uvedbi evra (ZUE, Ur. l. RS, št. 114/2006).
Toda pravna podlaga za uporabo nekaterih predpisov, ki ne veljajo več, je lahko dana s posebnim predpisom. Prav za prehod s pravne ureditve pred in po samostojni Republiki Sloveniji pa je merodajen ustavni zakon za izvedbo Temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije (Ur. l. RS, št.1/91), po katerem se prejšnji predpis še uporabljajo, kolikor niso v nasprotju z ustavnim redom Republike Slovenije. Če torej 1. istega upravnega področja ne ureja nov predpis, ki bi izrecno nadomestil prejšnji predpis, za kar je treba natančno primerjati določbe veljavnega prava in prejšnjega predpisa (tako prehodne in končne kot materialnopravne), in kumulativno 2. prejšnji ni v neskladju z novim ustavnim sistemom, se lahko uporabi kot podlaga za ukrepanje tudi v upravnem postopku predpis, ki ne velja več, a se uporablja.
Glede pristojnosti organa ni važno dobesedno poimenovanje, temveč, kateri organ je prevzel pristojnost po današnji ureditvi v primerjavo s prejšnjo 15. člena ZUP. Če gre dejansko za enoznačno določljiv isti organ v obeh (stari in novi) ureditvah, ki je vmes le spremenil naziv oz. se preoblikoval glede na novo strukturo državne in občinskih uprav, potem pristojnost še vedno ostaja na tem istem organu.
Kar se tiče preračunavanja denarnih zneskov iz valute dinar v eure, je slednje mogoče izvesti na podlagi oz. v skladu z naslednjimi predpisi, ki sicer več niso v veljavi: Zakonom o denarni enoti Republike Slovenije (ZDE, Ur. l. RS, št 17I/1991 in novele) in Zakonom o uporabi denarne enote Republike Slovenije (ZUDE, Ur. l. RS, št 17/1991 in novele), ki sta vplivala na denarno enoto dinar tako, da se je nadomestila s tolarjem. Nadalje lahko preračunamo tolarje v eure v skladu s tečajem zamenjave, ki je določen v Uredbi Sveta (ES) št. 1086/2006 z dne 11. julija 2006 o spremembi Uredbe (ES) št. 2866/98 o menjalnih razmerjih med eurom in valutami držav članic, ki sprejmejo euro (UL L št. 195 z dne 15. julija 2006, str. 1), ki določa, da je menjalno razmerje 239, 64 slovenskih tolarjev za 1 euro. V zvezi z uvedbo evra v Republiki Sloveniji glej tudi Zakon o uvedbi evra (ZUE, Ur. l. RS, št. 114/2006).
Kategorije
1.4 Načelo zakonitosti in diskrecijsko odločanje ter varstvo javne koristi 3.6 Takse
Upravna svetovalnica je študentski projekt. Glede odgovornosti za vsebino glejte Politiko zasebnosti in Zanikanje odgovornosti.
Kontakt
O projektu
Sledite nam
Upravna svetovalnica 2024. Vse pravice pridržane.
Politika piškotkov